• zukigirl

Hallå alla "gamlingar"!!

Känner mig emellanåt så himla gammal när jag är här på BT. Är det bara jag som är lite övermogen här eller? Jag är 38. Finns det några fler som är över 35? (Nu låter det ju som om jag inte gillar ungdom men eg så är jag bara avis! )

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!
  • Cybermamman

Här kommer en dinosaurie inklampandes med tunga steg och alldeles för trånga brudskor

• Dallas

God morgon! Jag har idag, i sann pensionärsanda, vaknat i timme före klockan skulle ringa!!! Jobbet kallar 6,45... Passar på att kolla lite här innan jag åker.

Telemarkgrrl
    Ja väderprognosen kollar vi på mer än gärna. I sommar har då vädret varit stadigt, konstant regn

Cybermamman
    Välommen! Tipsar dig om Scholls gelékuddar Annars kan man ju töja skorna med fuktigt tidningspapper....

Yllo
    Du kan ju svara kollegan; Vaaa??? Vad menar du för nåt nuuu?? Vilken sak? Har jag verkligen beställt det förr?
    Även gamlingar kan vara näsvisa och sarkastiska

• Kristina07

Jag hyr ut mina barn för mördarsnigel jakt! 10 öre styck tar de. Häromkvällen plockade de 200 stycken hemma hos mina föräldrar. Sen hällde de kokande vatten över dem....

Dagens ungdom gör vad som helst för pengar;)

• Yllo

Dallas: Ha ha ha ha... Vilken underbar idé!! Ska nog helt klart göra så nästa vecka

Ett oroväckande tanttecken som jag noterat med mig själv är att jag verkligen vill se nyheterna nu för tiden.. När jag var yngre så tyckte jag att det var jobbigt att se på nyheterna.. det fanns ju Mtv Nu när jag slår på Mtv så förstår jag mig inte på musiken.. Tacka vet jag Svensktoppen och dansbandsmusik

Jag har inga sniglar i min trädgård.. Tror att grannens katter äter upp dom för oss

Ja, tänk vad dagens ungdomar är villiga att göra för pengar.. Min mans styvbarn försökte dock fuska i början.. Dom får 10 kr hinken när dom plockar kottar hos min pappa.. och första gångerna så försökte dom slippa undan med att plocka bara halva hinkar.. men dom lärde sig fort att styvmorfar inte var så lättlurad som deras mor (inte jag alltså)

• Kristina07

Vi har tänkt börja utnyttja barnarbetet lite mer hemma.

Tex. om de går upp och pantar burkar får de hälften av pengarna. Klippa gräsmattan 10 kr per sida osv. Jag får väl upprätta en prislista.

• burken

Annars såg jag på Västnytt igår igen.. (Det är nog nästan värre än att se på vädret eller?) Där var det en farbror som hade knepet för sniglarna. Han hade dragit plank runt hela trädgården och satt vajrar med 24 volt ström i så de dog.. jättemysiga bilder när snigeln försökte ta sig över och det gick inte så bra för den kan jag säga. Han hade någon site oxå om man ville bruksanvisning *skönt att ha 5 meter balkong, svårt för sniglarna att ta sig dit*

• zukigirl

burken:
    Jag har hört om den gubben innan och sambon är lite inne på att göra något liknande. Vi har verkligen problem här alltså. Dom äter upp allt som kommer i deras väg. Inte ens blommorna som är i krukorna klarar sig. Och ändå har jag lite jämfört med en kompis som bor några km ifrån. Hon plockar ca 200 sniglar varje dag!

• Yllo

Jag läste i någon tidining om någon gubbe som byggt en slag fälla för dom där sniglarna. En väldigt enkel lösning som angnades med öl om jag inte minns fel. Han hade i alla fall patent på fällan och sålde den via internet...

• zukigirl

Yllo:
    hehehe... har testat det med. Det går bra att gräva ner en burk med öl i. Sniglarna älskar av någon anledning det. Sa till sambon att dom är precis som karlar... Gillar öl och lättlurade!

• Yllo

*hysteriskt fnitter* Ja, karlar gillar öl och är lättlurade.. precis som sniglarna (dock gäller den regeln inte min man.. i alla fall när det gäller öl-biten däremot är han lättlurad )

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!