• zukigirl

Hallå alla "gamlingar"!!

Känner mig emellanåt så himla gammal när jag är här på BT. Är det bara jag som är lite övermogen här eller? Jag är 38. Finns det några fler som är över 35? (Nu låter det ju som om jag inte gillar ungdom men eg så är jag bara avis! )

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!
  • Yllo

Helt otroligt nog så har det äntligen slutat regna här!! Molnigt ja, men solen kikar fram lite då och då

• zukigirl

Jag blev visst så chockad med så jag inte kunde stava! FÖNSTER heter det och inget annat!

• Dallas

SOL SOL SOL!!! Kanonväder i Bohuslän denna dag! Jag pustar nu ut efter två mycket arbetsamma dagar! Vi målar huset, det känns i axlar och arm nu vill jag lova.

Vi har törstsläckare hemma, men just nu vill jag ha Baccardi razz, givetvis har vi INTE det. Gamlingen är trött och törstig nu. Jag börjar jobba kl 16 i morgon, så det hade passat med en drink i solskenet.
    I morgon missar jag carnevalen i Grebbestad stackars mig nu är det bara motgångar.... Jag får väl "pina" i mig en kall cider istället
    Hej hopp!

• Kaffemoster

REGN REGN REGN!!! Efter flera veckor utan en droppe och dessutom 35 grader varmt ... så är hela trädgården uppbränd .. så äntligen fick vi en rejäl regnskur igår!!! Här i North Carolina hoppar alla av gädje .. Önskar vi kunde bytas lite med väder ...

• Kaffemoster

Här drickes det Maragaritas i stora mängder. Man kan köpa en hink med Margarita mix som man blandar med Tequila och vatten. Sen sätter man hinken i frysen. Efter 8 timmar är det bara att ta fram glass skopan och ösa upp ett glas ... Man kan sen nalla ur hinken ett bra tag :) Kanske finns det hemma också .. jag blev just introducerad till det här i USA ...

• Yllo

Här har det varit skumt idag.. I morse när jag for på jobb så regnade det. Vid fikat var det strålande sol och så även när jag for hem från jobbet.. MEN när jag och styvdottern skulle till Södertälje och lämna in min galaklänning till en skräddare (den måste helt enkelt sys om då den inte passar alls och inget stämmer med det jag beställde ) ja då började det regna!!! När vi kom fram till Södertälje så sken solen igen och det har den gjort resten av dagen.

Åhhhh... Jag hittade den perfekta kjolen idag också!! En storblommig kjol i samma material som min farmor har på sina klänningar!! Det kliade rejält i fingrarna att köpa den, men min styvdotter vägrade låta mig prova den... "Men snälla.. Du kan bara inte ha en sådan där j**la tantkjol" sa hon

• Dallas

Kaffemoster
    Jag förstår att alla är glada för regnet! Vi diskuterade väder på jobbet ( konstigt samtalsämne va? ); vi har regn dag ut och dag in, översvämningar mm ,i Asien dog människor i jordskred pga regnet. I Argentina var det - 20 grader och snö nu, de hade ej hänt på masssssssaa år. I USA värmebölja och storbränder.

Ditt drinktips låter smarrigt! Ska testa det snart!

• burken

Halååååååååå? Eller är alla på semester? Får ju inte låta denna roliga tråd dö ut!

Nu har jag haft mens med svullotendenser och säkert gått upp flera kilo! Och snart är det bara 5 veckor kvar!!! Hualialej. Var och lyssnade på vår solist häromdagen och tårarna bara forsade.. Hur skall det gå, kan ju inte stå där längst fram och hulka som en ko! *upprikigt bekymrad*

• Yllo

Jag har tänkt samma tanke som du Burken.. "Undrar om alla är på semester??" Här har varit helt dött ett tag nu.

Jag grät också under solosången i kyrkan.. inte så mycket, men lite i alla fall Hade ju självklart glömt att ta med en näsduk eller dyl för att torka tårarna så jag gjorde mitt bästa för att inte gråta som en stucken gris

• zukigirl

Hallå flickor! Intensiv renoveringsperiod med huset här just nu. Hinns inte med så mycket annat tyvärr... Jag behöver semester från huset känns det som .

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!