Ladies! Huvudet på spiken om hus! Jag tänkte just börja en ny relationstråd om bråk men jag tar det här istället.
När vi började riva tapeter i köket i onsdags hittade vi mögel bakom tapeten och blev tvugna att avbryta allt och ringa försäkringsbolaget.
På torsdag pratade vi med alla försäkringsbolag och kontentan är att vi förmodligen inte skulle få ut något på föräkringen. Så torsdag kväll börjar vi riva hela väggen. På fredagen åker vi till tippen och sen till Bauhaus (skulle kunna sätta in hela min lön där direkt istället) och sen hem och börja bygga.
Sent på fredagkvällen tänker jag "det här går ju riktigt bra, alla säger att renovering=skilsmässa men vi är ju tok-bra på det här"
Skulle inte ha tänkt det, för nu har vi bråkat av och till hela helgen. Min man är HYPER-PERFEKTIONIST och allt ska vara jättenoga, och jag vill bara bli klar med eländet. Dessutom tycker jag att har vi byggt i 6h så kan vi väl åka in till stan en sväng, men han tycker att har vi väl börjat så ska vi köra sten-hårt tills vi är klara.
Jag satt i soffan och grät i 2h igår. Jag avskyr att bråka, jag är helt enkelt inget bra på det.
Ni erfarna damer kanske har några vishetens ord, eller åtminstone trösten att även ni har bråkat någon gång?????
Någon? Snälla?