• zukigirl

Hallå alla "gamlingar"!!

Känner mig emellanåt så himla gammal när jag är här på BT. Är det bara jag som är lite övermogen här eller? Jag är 38. Finns det några fler som är över 35? (Nu låter det ju som om jag inte gillar ungdom men eg så är jag bara avis! )

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!
  • Dallas

zukigirl
    Ja till Torp moooooaaaaahaha
    bara skojade lite.

Vi ska till Köpenhamn nästa vecka fre-sön, bara jag och mannen!
    Vecka därpå ska vi åka till High Caparral, hela familjen.
    Så ska vi ta dagsturer. Koster var längesen vi var på, (vi har ju sååå långt dit,) så det blir ev en sväng dit.
    Liseberg givetvis. Hälsa på svägerskorna i Lerum & Göteborg.
    Stranden såklart!!
    Vid lika dåligt väder som de senaste 4 veckorna, så blir det allvarligt talat Torpturer/ Överbyturer( Trollhättan)
    I morgon ska vi ha kalas,
    så nu bär det iväg för matinköp.

• zukigirl

Dallas : Nä torp e ett bra semesterställe. Det tycker tydligeen alla norrmän iaf! Jag var där i tisdags och det var som dagen innan julafton gånger 2! Jösses...
    High Chaparrall har jag jobbat på en gång i tiden. Det var i min ungdom du vet... Är ju från småland. Född o uppvuxen i Värnamo som ligger ett par mil därifrån. Och ett litet insidertips: Det kallas Chappen!

• Yllo

Nu har jag varit till doktorn.. Träffade en ung pojkspoling som tog emot mig i exakt 2 min *grrr* Han frågade hur det var med axeln och jag svarade att med Voltaren 3 ggr per dag så är den uthärdlig (smärtan alltså). Han klämmer lite på axeln och informerar mig om att det där kommer att bli så bra så! Jaha, när då? och varför har jag fortfarande ont? Skall det inte göras något ultraljud som den förra läkaren ville?
    Han tittar på mig som om jag vore en 3-åring som är rädd för läkaren. Klappar mig på handen och försäkrar mig om att axeln kommer att bli som ny i morgon
    H**vete vad förbannad jag blev. Syrran kommer emot mig utanför rummet och undrar om jag inte fick något återbesök... Inte F*N vet jag" fräser jag.. "Oj, blev du ledsen" frågar syrran... Ja, inte gillar jag att bli behandlad på det där viset direkt... var min respons.

Så om det blir operation eller inte.. Tja.. inte vet jag. Vi får väl se hur axeln läker eller om jag är tvungen att knata till akuten igen med axeln

Tur att ingen ser mig just nu för håret står på ända och det blixtrar om det så ilsk är jag *mutter mutter morr morr grrrr*

• burken

Oj! idag är det visst pirr i magen. Misstänker att det blir möhippa idag. Min gube var uppe hela natten och städade minitulöst. Alltså kl 02:30 slamrade han fortfarande. För att sedan gå upp kl 8:00 för att handla frukost. (Detta efter en fredag med att hjälpa min GAMLA farmor att flytta) När jag vaknar står det en tältsäng med madrass i datarummet. Alldeles nyss tyckte jga min pappa köra förbi, och egentligen är det ingen köra förbi väg utanför... min syster är ung och har inget körkort.. det är bara saker somfaller på plats lixom.

Förresten så hade guben stor väska, tjock tröja OCH jacka när han gick/körde för att handla frukost. Egentligen skall till hans föräldrar för att umgås hela dagen med hans familj inkl bror och sambo och 2 barn.

• zukigirl

burken :
    Nähä!!?? Vad spännande! Du får hålla oss informerade!

Yllo: Vet precis hur det är! I mars krockade jag och skadade foten. Du vet knölen som sitter på insidan av foten liksom, precis nedanför stortån. Den svullnade upp efter olyckan och den är fortf inte bra. Kan knappt ha sko på den foten innan det svullnar upp igen. Har varit inne hos läkare 3 ggr nu och den är fortf inte bra. Sista gången sa läkarn att det var en ärftlig sjukdom som heter halgus valgus eller nåt. Visst, min mammam har det men jag har ju för fan inte haft ont av det innan! Något hände ju vid krocken men det kan jag inte få dom att förstå. det är över fyra månader sedan så jag har börjat räkna med att gå i tofflor på bröllopet. Jag blir så jäkla arg alltså!!

• Yllo

Burken: Hur blev det?? Blev det möhippa? Själv fick jag ingen, men jag ville faktiskt inte ha det heller

Zuki: Oavsett om du har halgus valgus eller något annat så ska dom åtgärda det... läkarkräken alltså..
    Jag konstaterade i helgen att vad jag behöver så är det värmebehandling och massage. Tror att min axel skulle bli bra av det *funderar* Fast just nu är jag väldigt trött i o med att jag inte fått sova på några nätter p g a axeln. Vägrar ta Voltaren just nu i ren protest! Till råge på allt så lyckades jag självklart bryta av en nagel i går.. den gick av väldigt långt ner och började blöda så nu sitter jag med ett rejält plåster på fingertoppen och svär varje gång fingertoppen nuddar tangentbordet *huga vad ont det gör*

Helgen har annars varit riktigt trevlig. Vi var på begravning och visserligen var själva cermonin lite sorglig, men det var kul att träffa nästan alla släktingar på en och samma gång igen, det är ju inte så ofta det händer.

• burken

Hej hej!

Hemskt så här när man kommer upp i åren och är ute på diskotek och andra konstigheter, man blir ju så dålig i flera dagar.. *har jag ätit något olämpligt*

Nog vart det en hippa alltid! Utan dess like. Som sagt, precis när jag skrev förra inlägget i lördags stacks nyckeln i dörren och in kom hela gänget! Jösses pirrigt värre! Och helt rätt det var pappa som kört lillasyster, för även hon var med oss gamlingar. (18 kontra 35)

Först vart det vin och fika. Svägerskan hade fixat görfint fruktfat! Mumsigt värre. En av tjejerna som var med har jag inte sett på flera år och hon hade tagit sig ner från fjollträsk bara för min skull. Utklädning gick jag inte miste om! Dock var den hyfsat snäll. Lilla leggings, även på äldre språk kallat tights. Tillsammans med illgrönt linne och fin städklänning. Bara att dra in magen och led och se glad ut. Leendet hängde med hela kvällen men magindragningen vart det nog si och så med..

Får återkomma, är ju tillbaka på jobbet idag.. Ångest! Tur att man skall åka på bröllopsresa om cirka 1 månad...

• zukigirl

Yllo: Det gör ju så satans ont när man bryter nageln så långt ner! Visst går det göra något åt halgus valgus. Det är en enkel operation men vad hjälper det när dom inte ens vill att jag ska komma tillk vårdcentralen ens!!?? Blir så trött på dom... *suckar*

Burken: hehehe... Hade du växtvärk i håret igår?? Vad roligt att det blev så skoj på hippan! Själv tror jag inte att jag får någon. Bor så långt från de flesta av mina vänner... Men det märker jag ju sen.

• Kristina07

Hallå allihop! Vad kul att tråden fortfarande är igång.

Jag har varit på semester 2 veckor, börjar jobba i morgon igen.

Vi bodde hos svärmor i en vecka, och nu börjar jag förstå alla svärmors historier bättre :( Gggggrrrrrrr... Det enda "positiva" i det hela var att hon gav sig på min älskling istället för mig. Vad hon sa om mig har han inte berättat, och det är nog lika bra det. Såna anklagelser som hon skrek mot sin son, med alla våra 3 barn i närheten!
    Jag samlade ihop barnen och gick ut, och hon och min man fortatte att bråka högljutt. Efter det pratade hon inte med oss. Och vi var tvugna att stanna veckan ut eftersom det var dop för mannens systers bebis på söndagen.

Aldrig mer bor vi där!!!! HUA!

Nu ska jag läsa vad ni andra sysslat med medans jag varit borta!

• Yllo

Ja du Burken.. växtvärk i håret är det som gäller just nu va??

Zuki: Du ska inte ge upp!! Tjata, tjata, tjata tills du får en tid till vårdcentralen!! Annars går du helt sonika till akuten och gnäller som 17! Bete dig som den gamling du är och gnäll massor.. När dom känner på foten så skriker du dock som ett barn! Det brukar vara effektivt

Kristina07: det är när jag hör sånt där som jag är såååå glad över att jag inte har någon svärmor... Fast väntas nu... kanske det är därför det heter SVÄRmor just för att man helst vill svära åt dem

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!