• zukigirl

Hallå alla "gamlingar"!!

Känner mig emellanåt så himla gammal när jag är här på BT. Är det bara jag som är lite övermogen här eller? Jag är 38. Finns det några fler som är över 35? (Nu låter det ju som om jag inte gillar ungdom men eg så är jag bara avis! )

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!
  • Kaffemoster

Promenera till affären .. är du tokig? Det kan man ju inte göra. Man måste åka bil. Folk i vårt villa samhälle åker bil från huset till det gemensamma pool området ..
    Amerikanarna är lustiga ibland ... Brukar sammanfatta med "Supersized meal with diet coke" .. Avsaknaden av sunt förnuft är påtaglig ... Endera är det jätte portioner av onyttigt eller så är det fatfree .. Antar att det inte är en slump att ordet lagom inte finns i språket ...
    Man ser aldrig någon på en vanlig cykel i vanliga kläder ute på en tur .. nej .. det är full cyklist utstyrsel (ni vet .. färg glada tight'a tröjor och cykelbyxor ..) ..
    När jag är i Sverige så är det så härligt med lagom och en stor skopa sunt förnuft ...
    Trist att höra att Sverige blivit snålt med sjukskrivningar .. hur smart är det ..? Tar tillbaka min kommentar om sunt förnuft .. Företaget jag jobbar på ger oss 10 betalda sjukdagar (för en själv eller familjemedlem) per år. 5 av dom kan tas som semester om man inte behövde använda dom för sjukdom. Är man sjuk mer än 10 dagar får man ta av semestern .. Är man sjuk längre än en vecka kan man använda "short term disability" vilket är en försäkring som betalar 2/3 av lönen.

• Yllo

Mmmmmm... ja, vilka idéer dom har om sjukskrivningarna här. Hur har dom där bestämmande tänkt sig att det ska funka? Jag menar.. Om man blir sjukskriven i 0 dagar efter en blindtarmsoperation? Vadå, menar dom att man ska sitta på jobbet och slita till operation ringer och säger.. "Nu kan du komma ner så opererar vi dig" Man rusar iväg till op (stämplar ut för lunch eller dyl) och innan dom ens hunnit sy ihop såret så väcks man ur narkosen för att rusa till jobbet och sitta där och slita igen?? Jag får det inte att gå ihop alltså *kliar mig fundersamt i huvudet*

• burken

God morgon i ottan!

kom på en liten truddelutt igår, som jag tänkte sjunga för er idag

*Vatten, stan é full av vatten* gnolar lite och funderar på hur den här dagen skall bli.

Igår drock jag silverstreck så fingrarna vart alldeles silvriga. Vi har så fina trycksaker som är mörkblåa och inramade med silver. Svårt att förklara. Kanske kanske jag tar tag i det där med att fixa till en hemsida snart. Eller så blir det efter Frankrikerutten.

*Gnolar vidare på Robbans goa låt*

• a02270

Godmorgon tanter!

Burken- var bor du? här är det solsken..:D

kaffemoster- hur många semesterdagar har du?

Ja sjukskrivningsreglerna är INTE genomtänkta, och hamnar nån av höjdarna med blindtarmskrångel, då garanterat lär reglerna ändras.. *lovar*

• burken

götlaborg!

Men det är nog inte så mycket vatten här iallafall, men på torget är det det.

• Yllo

God morgon!!
    Alla sovit gott?
    Låter läckert med mörkblått och silver Burken

Här är det också sol.. hoppas det håller i sig *håller tummarna* Ska kanske ta lite semester om två veckor.. måste vänta in besked från maken först.

• burken

Du, Yllo! jag är mäkta stolt över oss, det är helt grymt snyggt if I may say so!

Vigselprogrammen kommer vara på en sida, inte fullt en halv A4, påklistrat på en mörkblå lite mer pappig bakgrund, men silverram då!

*Stolt* och *ivrig*

• a02270

*fnissar* Ah du menar i fontänen? ;)

Jag har sovit som en stock, men är astrött, man ska tydligen inte sitta och chatta till 23.30..*skäms*

• burken

Hallååååå i cyberrymden!

*Väntar på det där receptet västerbottensostpajen*

Gnol gnol, stan e full av vatten.

Nu regnar det i Götlaborg!!

• Dallas

Hoho! Det blir inte riktigt samma klang men: "Byn" är full av vatten *gnolar med*
    Hela härliga västkusten får väl regn idag igen* tittar åt alla väderstreck o ser bara grått*

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!