• bridesilly

Augustilistan 2008

Hej tjejer, här kommer listan i en egen tråd som ni kan fortsätta fylla på

hoffsan 080823 hoffsan.weddingannouncer.com
    Bridesilly 080809 el 080816 inte säkra än
    Jagärsåkär?
    Katarina K 080802 katarinaochmagnus.weddingannouncer.com/
    8108 080808
    Aug08 080808
    Madeleene 080808
    Lakritsbat 080809
    Budgetbrud2008 080809
    Virvel 080809 Lindaochjocke2008.weddingannouncer.com/
    Emkalo 080816 em2008.weddingannouncer.com/
    Anna_Sol 080816
    Chihiro 080818

• Svar på tråden Augustilistan 2008
  • Virvel

misstrixie

Vad kul att ni har bokat lokal Vad är det för typ av lokal?

• misstrixie

Virvel

Det är en Odd Fellow-lokal, de finns ju lite varstans i landet. Den har ett stooort rum där det finns gott om plats att ställa borden som man vill, och så en liten svängd disk som man kan använda som bar. Väldigt rymligt kök med precis allt man behöver, fint porslin, olika sorters vinglas, karaffer, serveringsfat och ja - allting. Den ligger centralt, kanske fem minuters promenad från kyrkan så det är perfekt, blir inte lika mycket stök med transport och så... folk behöver inte köra från kyrkan till lokalen (om de inte vill) utan kan ha samma parkering hela dagen. Känns jättebra faktiskt! Men det var lite roligt, jag var där med pappa och tittade och de som hyrde ut verkade få för sig att det var han som var brudgummen, hehe... Snacka om barnarov, men de höll god min!

• Cia-bruden

Hej tjejer!
    Vill bara informera er om att det inte blir nåt bröllop nästa år.
    Nu har vi kommit fram till att vi ska satsa på bebis istället och att bröllop får bli nån gång i framtiden.
    Sambon vill att vi ska börja försöka i höst, jag anser att hösten börjar nästa månad, så vi får väl se

• Vidalila

jag har en amerikansk wedding planner - bok. med olika flikar för blommor, dukning, "All about the bride" tärnor, maten etc. det är som en scrap - ordningsbok. skitbra! samlar alla bilder som inspiration och har den med när vi tittar på saker till bröllopet.

Jättebra!

• Virvel

Cia-bruden

Lycka till med bebistillverkningen!

Vidalila

Var har du köpt den boken?

• Virvel

Åh, jag börjar få lite ångest över att vi ska lägga så mycket pengar på själva middagen. 65 000 kr minst för ca 40 pers.
    Som ni kanske vet så ska vi ha middagen på Strömsbergs säteri www.stroemsberg.se

Det finns ett mycket prisvärdare alternativ och det är att hyra denna bygdegård safsta.just.nu/ och fixa med maten själva.

Det jag kan känna är att omdet bli regn och vi blir tvugna att hålla vigseln inomhus så är Strömsberg betydligt trevligare än bara en matsal som det är på Säfsta. Strömsberg har ju fortfarande kvar stilen från 1600-talet och det känns som om det blir mer stämningsfullt.

Snacka om beslutsångest. Strömsberg är redan bokat och klart men än är det inte för sent att ändra sig. Vad tycker ni?

SKa bara tillägga att rent ekonomiskt är det inget problem att vara på Strömsberg. Det är bara det att jag tycker det blir himla mycket pengar att lägga på en enda dag av vårt liv.

• Vidalila

virvel

i USA, men den finns säkert på nätet!

• misstrixie

Virvel

Jag tycker bygdegården ser väldigt charmig ut på utsidan! Påminner lite i stilen (inomhus) om lokalen vi ska ha, kanske lite enkelt och småtrist men för min del så är det bara en fördel eftersom jag ser fram emot att pynta och dekorera sk*ten ut stället!

Förstår att det är ett svårt val, Strömbergs är ju otroligt vackert. Men 65 000 för middagen är ganska mycket pengar som du säger.

Ledsen att jag inte kan komma med ett konkret råd, jag tror det är viktigt att ni går efter magkänslan. Men jag tror också att oavsett hur ni gör så kommer det att bli stämningsfullt och vackert!

• bridesilly

misstrixie

ah har du bokat odd fellows, dom brukar ha rätt så fina lokaler Vart är det du bor? senil som jag är kommer jag inte ihåg om jag har frågat förut...

den där boken som vidalila skriver hade jag velat ha, nån som har hittat den på nätet?

• misstrixie

bridesilly

Karlshamn i Blekinge. Har inte varit i andra OF-lokaler så jag kan inte uttala mig om dem, men "vår" är jättefin.

Svar på tråden Augustilistan 2008