• bridesilly

Augustilistan 2008

Hej tjejer, här kommer listan i en egen tråd som ni kan fortsätta fylla på

hoffsan 080823 hoffsan.weddingannouncer.com
    Bridesilly 080809 el 080816 inte säkra än
    Jagärsåkär?
    Katarina K 080802 katarinaochmagnus.weddingannouncer.com/
    8108 080808
    Aug08 080808
    Madeleene 080808
    Lakritsbat 080809
    Budgetbrud2008 080809
    Virvel 080809 Lindaochjocke2008.weddingannouncer.com/
    Emkalo 080816 em2008.weddingannouncer.com/
    Anna_Sol 080816
    Chihiro 080818

• Svar på tråden Augustilistan 2008
  • misstrixie

Oj, förtydligande: 15 000 per föräldrapar alltså, sammanlagt 30 000!

• Hoffsan

Vår budget ligger på ca 70.000 för 50-55 gäster och då är inte Thailandresan på 2 veckor inräknad.(det är nog på håret att vi kan spara ihopa till resan men vi får se, den blir inte av förrän 6 månader efter bröllopet) Men vi får inte köpa sprit och mat själv så den största kostnaden ligger där.
    Vi får ca 20.000 av min mamma o pappa och så önskar vi oss pengar till vår resa.

• Emkalo

Hej tjejer...har lite knixigt att sitta på jobbet och sufra på Bröllopstorget :/ Alldeles fööör mkt att gör apå jobbet ;)

Appropå låtar i kyrkan...Jag älskar oxå Eva Cassidy och Fields of gold. En låt jag vet att vi ska ha är Tomas Andersson Wij med Evighet. Sen tror jag att jag vill ha Bridge over troubled water med Simon & Garfunkel. Den har dock en sorglig klang, men jag fullkomligt älskar den.

Vi har en solist, en nära vän till mig som sjunger. Vi måste bara se till att hon kommer till Sverige rätt datum för hon bor f n i LA där hon pluggar på ngt music intitute i hollywood. Men det ska bli jättekul att ha ngn "nära" som sjunger.

Misstrixie, verkligen coolt med gospelskör :) Hoppas ni kör på det!

Vår budget är lite obestämd. Vi har dock minst 85 000 kr sparat. Ca 75 pers kommer bjudas. Om vi tar den lokalen vi har tittat på kommer mat (3 rätters + bröllopstårta och kaffe) + lokal + serveringspersonal + dryck (egen) + 9 sovplatser (inkl bröllops"svit") + dukning + städning gå på ca 50 000 kr (räknat på 70 pers). Sen tillkommer resten, men bröllopsresa skall ej ingå i denna budget.

Väntar på menyförslag från detta ställe...spännande! :)

• Emkalo

Glömde säga (om ni ville veta) att i dessa 85 000 kr har vi fått 10 000 av min m2b's mamma och så 15 000 kr av min pappa.

• Virvel

Emkalo

Jag är också sååå nyfiken på vad dom har på menyn på stället vi ska vara. Jag har ingen aning vad det finns att välja på det enda jag vet är att deras kock har vunnit flera priser för maten.

Kan ju bara hoppas att det är den kocken som lagar maten så dom inte sätter in någon praktikant (eller någon som mig)

Fick också veta att en trerätters kommer aldrig att kosta mer än 500 kr. Det är det dyraste dom har sen är det ju den nödvändiga drickan som kostar

• bridesilly

Helo again

Vår budget är någonstans mellan 50-60 tusen men med alla småsaker som jag köper här och där så kanske det går på mer
    Ja just det vi ska ha 50 gäster ca har vi funderat ut, vi bjuder bara de närmaste å inga som andra tycker vi måste bjuda.

• aug08

Heeeeej!

Idag ordnade en tekniker vårt internet, har varit utan i evigheter och känner mig lite avskuren från omgivningarna... Orkar inte läsa igenom allt ni skrivit just nu så jag hoppar rätt in:)

Vi hade en budget på 100.000 inklusive resa på 30.000. Så 70.000 till bröllopet som kommer att vara för ca 50-55 personer. Vi kommer nog inte komma upp i det, låter ju helt knasigt, men hur vi än slänger ut pengar så hamnar vi på 60.000 (nåväl, inte slänger kanske men vi har inte snålat men vill inte heller för den delen ha onädiga saker bara "för att"). Budgeten är numer 60.000 för bröllopet. Vet inte om vi får någon hjälp, har inte berättat för någon ännu. Väntar ju fortfarande på mitt riktiga frieri från karln:)

Ser att ni pratar om sång i kyrkan, hur ordnas det? Ordnar vi det eller finns det solister som kyrkan kan rekommendera? Vi känenr ingen som sjunger så det blir lite svårare...

Jaha, fredag och helg. Hoppas på bra väder och massa lugn och ro. Ha en trevlig helg tjejer!

• misstrixie

aug08,

Hör man efter med kyrkan så kan de säkert tipsa om någon solist.

Ja, trevlig helg allihopa! Min helg är fullspäckad så det blir tyvärr inte mycket lugn och ro här... imorgon ska jag jobba, sen iväg och titta på festlokal, sen åka och flyttstäda vår förra lägenhet från golv till tak. Tur att man har bröllopet att tänka på. Kan alltid fly in i drömmarna när det blir för mycket.

Idag fick jag förresten hem mina provkort från calligraphen! Golden Rose, Guldhjärta och Graceful. Alla var faktiskt väldigt fina med Golden Rose blev jag helt kär i... Hur läckert som helst.

• bridesilly

misstrixie

kan du inte länka till dina kort?

Svar på tråden Augustilistan 2008