• bridesilly

Augustilistan 2008

Hej tjejer, här kommer listan i en egen tråd som ni kan fortsätta fylla på

hoffsan 080823 hoffsan.weddingannouncer.com
    Bridesilly 080809 el 080816 inte säkra än
    Jagärsåkär?
    Katarina K 080802 katarinaochmagnus.weddingannouncer.com/
    8108 080808
    Aug08 080808
    Madeleene 080808
    Lakritsbat 080809
    Budgetbrud2008 080809
    Virvel 080809 Lindaochjocke2008.weddingannouncer.com/
    Emkalo 080816 em2008.weddingannouncer.com/
    Anna_Sol 080816
    Chihiro 080818

• Svar på tråden Augustilistan 2008
  • Virvel

Vi funderar på att köpa handgjorda praliner till våra gäster. Kan vi lägga dom på tallrikarna, fint inslagna, så att dom ligger där när gästerna sätter sig till bords? Eller när ska man ge dom denna lilla gåva?

• bridesilly

virvel

det nya är väl att lägga dom vid tallriken, fint tycker jag

Men man måste ha någon sorts uppfriskning när brudparet är å fotas..vad ska ni andra ha? jag funderar i banorna med nått drickbart och frukt, choklad? vad passar?

• Emkalo

Cia-bruden,
    Haha det låter precis som jag! En anledning till varför vi tänkte på bröllop utomlands var just att slippa stress. Jag vill alltid pleasa alla och det gör att jag knyter knut på mig själv så vi kände att ett krav för att vi skulle vara hemma var just att sänka kraven, strunta i förvätningar, göra precis som vi vill och göra VÅRT bröllop och VÅR fest - inte försöka klura ut vad andra skulle tycka är roligt/gott/minnesvärt. Ett sätt att "slippa" en stor del av planering är att ha festen ngnstans där "dem" fixar det mesta. Så man slipper hyra en lokal, hyra en annan catering, hyra porslin och bestick från den tredje, logistiken ska funka osv. Men ofta kan det kosta en slant då. Det är därför vi är såååå glada över det stället vi har hittat här senast :)

Bridesilly,
    Hur var kortet som kom? Gud, ni är så långt framme tycker jag :) Jag har inte börjat med sånt... Men tänkte knåpa ihop ngt när vi varit och sett dukningen på det stället där vi ev ska vara....

Virvel,
    Jag tycker det verkar vara fint att ha dem på tallriken... :) Skulle jag själv uppskatta... Vi hade oxå tänkt att ha ngt som gästerna kan få ta med sig hem... Ska fundera på vad... Min faster gjöt (?) små grodor i gips som målades och så satte vi fast en magnet därbak som man kunde använda som t ex kylskåpsmagnet. Herrgrodorna hade frack på sig och tjejerna hade ngr blommor och ngn hatt eller ngt... Det var färdiga "bröllopsgrodor" :)

Hörni tjejer,
    Vad har ni räknat med för tidsspann under dagen? När har ni vigsel? Fotografering innan eller efter? Hur lång tid? När börjar middag? Vilka tider brukar vigslar vara i kyrkan? Har 0 koll!

• Emkalo

Bridesilly,
    Missade din fråga... Har tänkt på det där...Men jag undrar om man inte kan fotograferas innan? Mestadels iaf, så att fotograferingen efteråt inte behöver vara så fasansfullt lång?! Men jag tycker både frukt och choklad verkar bra? Vill ni slå på stort kan ni ju ha en chokladfontän :) Behöver ju inte ha det största modellen :)
    Eller fat med färsk frukt uppskuren...

Men små petit four-liknande... Eller vad har ni för mat sen? Croustade-liknande?

• brud_aug08

Emkalo:
    Såhär (ca) kommer vår dag att bli:

14:00-15:00
    Vigsel inkl kramkalas + att jag ska lägga blommorna på gravarna.

15:00-16:00
    Gästerna får åka till festlokalen där värdparet tar emot, välkomstdrink+tilltugg samt lite lekar.
    Vi fotograferas i och utanför kyrkan.

16:00-17:00
    Vi tar oss till festlokalen. Mingel, presenter ges m.m.

17:00-19:00
    Middag. Mellan förrätt och varmrätt blir det lite spex, tal osv. Så även mellan varmrätt och bröllopstårtan.

19:00-20:00
    Hoppas på bra väder så vi kan gå ut och ha bensträckare, få luft, göra någon lek m.m.
    Då får några ordentliga karlar flytta undan borden inne samt ordna för bar + band som ska spela.

20:00
    Dansen börjar med vår bröllopsdans.

23:00
    Vickning

24:00-01:00
    Kommer vi att bege oss hem, däremot kommer gästerna gärna få stanna. Men jag vill inte komma hem och "däcka" i säng, det är ju faktiskt vår bröllopsnatt!

Inser nu när jag skriver att det kanske blir lite mycket vimmel, risk för att gästerna får tråkigt, så jag ska försöka hitta på mycket aktiviteter så det inte händer.. kommer också att lägga stort ansvar på värdparet att hålla humöret uppe bland gästerna!

• bridesilly

emkalo

kortet från kortdesign det gröna med hjärtan var jättefint och skimmrade verkligen i ljuset Får fundera över vilket vi vill ha när vi får från romance.se sen

Jag/vi vill inte fotograferas före vigsel för det känns för oss mer "på riktigt" om det görs efter I DO

tidsplanering på ett sisådär ungefär

14.00 kyrkbröllop med allt som hör till

15.00 brudpar åker iväg å fotograferas av ett proffs ute någonstans

medans gäster blir underhållna av förfriskningar och ex tipspromenad

ca 16.30
    brudparet anländer

17.00 middag

18.00 öppna paket?!?!

19.00 någonstans där blir det tårta

vad som sker därefter har vi inte fått in i planering än

• Virvel

brud_aug08

Jag har parat med flera som har vana från bröllop och om man har sittande middag så tar den betydligt längre tid än vad man tror.

Trubaduren som vi bokade sa att en trerätters plus kaffe och tårta med lite tal och annat brukar ta ca tre-fem timmar.
    Jag tycker det låter som jättelång tid men läste i en tråd här att den middagen hade tagit från kl fem till halv elva!!!!

Tycker det är jättesvårt att lägga upp ett tidsshema.

Vi funderar också på att ha lyktor ca fem stycken som vi tänder och skickar upp i luften på kvällen när det har blivit mörkt. Tror att det kan vara ett trevligt avbrott i dansen och alla får gå ut och hämta frisk luft
    Det som kan vara problemet är att det var sådana lyktor dom skickade upp i luften när dom hade minnesstund efter tsunamin. Vet inte om dom flesta sammankopplar lyktorna med sorg?
    www.khomloy.se/webbshop.html

Bridesilly
    Nyfiken i en strut vill som vanligt ha en länk till korten du har fått prover på.

• Virvel

Ha, ha. Såg att jag hade skrivit att jag har parat med flera!!! Blev visst lite tokigt.

• Virvel

bridesilly

Åh, dom var superfina. Verkligen. NU vill jag också ha dom istället, byta färgtema m.m, m.m. Hur ser dom andra ut ifrån Calligraphen? Antar att dom är dyrare?

Undrar om ni vet någon butik på nätet som säljer favoraskar?

Svar på tråden Augustilistan 2008