Cia-bruden,
Haha det låter precis som jag! En anledning till varför vi tänkte på bröllop utomlands var just att slippa stress. Jag vill alltid pleasa alla och det gör att jag knyter knut på mig själv så vi kände att ett krav för att vi skulle vara hemma var just att sänka kraven, strunta i förvätningar, göra precis som vi vill och göra VÅRT bröllop och VÅR fest - inte försöka klura ut vad andra skulle tycka är roligt/gott/minnesvärt. Ett sätt att "slippa" en stor del av planering är att ha festen ngnstans där "dem" fixar det mesta. Så man slipper hyra en lokal, hyra en annan catering, hyra porslin och bestick från den tredje, logistiken ska funka osv. Men ofta kan det kosta en slant då. Det är därför vi är såååå glada över det stället vi har hittat här senast :)
Bridesilly,
Hur var kortet som kom? Gud, ni är så långt framme tycker jag :) Jag har inte börjat med sånt... Men tänkte knåpa ihop ngt när vi varit och sett dukningen på det stället där vi ev ska vara....
Virvel,
Jag tycker det verkar vara fint att ha dem på tallriken... :) Skulle jag själv uppskatta... Vi hade oxå tänkt att ha ngt som gästerna kan få ta med sig hem... Ska fundera på vad... Min faster gjöt (?) små grodor i gips som målades och så satte vi fast en magnet därbak som man kunde använda som t ex kylskåpsmagnet. Herrgrodorna hade frack på sig och tjejerna hade ngr blommor och ngn hatt eller ngt... Det var färdiga "bröllopsgrodor" :)
Hörni tjejer,
Vad har ni räknat med för tidsspann under dagen? När har ni vigsel? Fotografering innan eller efter? Hur lång tid? När börjar middag? Vilka tider brukar vigslar vara i kyrkan? Har 0 koll!