• bridesilly

Augustilistan 2008

Hej tjejer, här kommer listan i en egen tråd som ni kan fortsätta fylla på

hoffsan 080823 hoffsan.weddingannouncer.com
    Bridesilly 080809 el 080816 inte säkra än
    Jagärsåkär?
    Katarina K 080802 katarinaochmagnus.weddingannouncer.com/
    8108 080808
    Aug08 080808
    Madeleene 080808
    Lakritsbat 080809
    Budgetbrud2008 080809
    Virvel 080809 Lindaochjocke2008.weddingannouncer.com/
    Emkalo 080816 em2008.weddingannouncer.com/
    Anna_Sol 080816
    Chihiro 080818

• Svar på tråden Augustilistan 2008
  • Emkalo

Välkommen Cia-bruden! Hoppas det blir av nästa år då! :)

Bridesilly, vi bestämde oss bara för att bli mer noga med att inte stressa upp oss så mkt genom att ta det största, bästa osv - eftersom det då skulle bli svårt att hålla budget. Nästa år ska min smabo disputera så då ska vi ha stor fest (i maj förmodligen) och där ska vi oxå lägga lite krut. Sedan ev ny bostad under nästa år oxå...Blev för stressigt med det.

Sen hittade vi den här bra festlokalen, som faktiskt ryms inom vår budget :), är superfin, och mitt i stan :) och där vi får mkt för pengarna! Det gör att vi byter kyrka (om vi bokar den lokalen) bl a. Sen har min pappa köpt en båt, så där har det öppnat sig en möjlighet oxå, att ha festen på båten, vi ska dit och kolla i veckan.

Hur går det för er andra?

• brud_aug08

Jag ska precis till att ringa och boka kyrkan nu! DET känns stort och allvarligt nu på något sätt!
    Hoppas den är ledig vårt datum nudå, 080809..

• brud_aug08

Ahh! Nu är det gjort! Har bokat kyrkan. Varför var jag så himla nervös över detta, gick ju jättebra och känns kanon nu!

• Cia-bruden

Emkalo,
    Det hoppas jag verkligen att det blir.

Hur lång tid kan man vänta på att sambon ska ta sitt förnuft till fånga? Jag menar, man måst ju boka kyrka och sånt.
    Är det för sent att göra det t.ex. vid nyår?

• brud_aug08

Cia-bruden: Helt plötsligt händer det bara att din sambo kan ha ändrat sig!
    Min sambo var helt med på att förlova sig nu i sommar men ICKE bröllop än...eller så sa han INNAN...Efter förlovningen är det nog mer HAN som har pratat om bröllop än jag! Så han ändrade sig också från en dag till en annan.

• Cia-bruden

brud-aug,
    När vi först började prata bröllop så kom vi in på Thailand-09, men den tanken har vi nu gett upp pga. olika saker.

Därför vill jag nu gifta mig nästa sommar istället. Fast han säger att han tycker barn är viktigare än bröllop, vilket det är, men att han vill gifta sig för min skull.

Om han fick bestämma, tror jag, så skulle han nog vilja försöka skaffa bebis nästa år och sen får bröllop bli när det det blir.

• brud_aug08

Hihi det skulle kunna vara min sambo du har Cia-bruden, dom låter precis likadana!
    För min m2b är det också barn som hägrar, men jag har gjort helt klart för honom från start av vårt förhållande att jag vill vara gift först och därför blir det så nu. Jag kan ju i ärlighetens namn säga att jag inte tror att bröllop egentligen betyder SÅ himla mycket för min m2b som det gör för mig, men han vill gifta sig med mig, och det betyder ALLT!

• Cia-bruden

brud_aug,
    Hehe, skönt att höra
    Men visst är är det underbart att de kan tänka sig att gifta sig för vår skull.

Har skojat med honom och sagt att jag kan skicka ett inbjudningskort till honom, dvs. att han inte behöver planera nånting

För min del spelar det inte så jättestor roll om jag är gift innan barn, men det känns mer naturligare att gifta sig först.

För jag har planerat det såhär: Om vi gifter oss i augusti nästa år så kan man ju gå in i bebisverkstaden i maj kanske, eller vad tror ni om det?

• Virvel

Välkomna hit alla nya brudar!!

Igår ringde jag och bokade buss till gästerna och jag försökte också få tag i hon som vi vill ska sjunga under vigseln men det var ingen hemma.

Det är bara så tråkigt att det inte finns något att planera just nu. Är det någon som kan komma på något som jag kan göra angående bröllopet?? Planeringstokiga jag.

Emkalo

Vad mysigt att ha fest på en båt. Antar att det inte är någon liten eka. Kan bli jobbigt om det blir sjögång

• Virvel

Cia-bruden

Ta inte illa upp nu men känns det inte lite konstigt att gifta sig om båda inte vill??

Fast det är konstigt med killar. Min m2b var också så för några år sedan. Han ville skaffa barn men inte gifta sig. För dom är det liksom en större grej med giftermål än med barn. Barnen har vi ansvar för hela livet medans du som gift bara kan gå skilda vägar. Det är inte alltid man förstår sig på grabbarna.

Nu har vi två barn och som ni vet så blir det giftermål nästa år och båda är engagerade i planeringen.

Svar på tråden Augustilistan 2008