• bridesilly

Augustilistan 2008

Hej tjejer, här kommer listan i en egen tråd som ni kan fortsätta fylla på

hoffsan 080823 hoffsan.weddingannouncer.com
    Bridesilly 080809 el 080816 inte säkra än
    Jagärsåkär?
    Katarina K 080802 katarinaochmagnus.weddingannouncer.com/
    8108 080808
    Aug08 080808
    Madeleene 080808
    Lakritsbat 080809
    Budgetbrud2008 080809
    Virvel 080809 Lindaochjocke2008.weddingannouncer.com/
    Emkalo 080816 em2008.weddingannouncer.com/
    Anna_Sol 080816
    Chihiro 080818

• Svar på tråden Augustilistan 2008
  • 8108

Ms K

hur gör ni sedan? Självkostnadspris i baren eller "Sponsrar" ni sedan lite grann? Dvs förskottsbetalar en viss del så att gästerna sedan kan köpa vin/öl för typ 30-40kr glaset?

Jag tycker att det är helt OK med betalbar, bara alla gäster är ordentligt informerade o det innan. Men jag tycker att det kan vara värt att betala lite extra för att glaspriserna sedan ska bli billigare.

• Ms K

8108: Hade det varit vi själva som var huvudansvariga över ekonomin så skulle det nog varit så att vi gått in med en klump-förskottssumma till lokalen för att sänka barpriserna till självkostnadspris för gästerna (dvs ca 20 kr per öl/cider/drink/vinglas) men nu verkar det som att våra föräldrar vill att allt ska vara helt gratis för gästerna, även baren - det är deras åsikt om att ett bröllop skall inte gästerna betala något på. Vill dom bjuda på det så blir vi alla naturligtvis jättetacksamma, men det är helt deras beslut.

• 8108

FÖRLÅT min inlägg om alkoholpriser var ju menat till VIRVEL inte till Ms K :-O

skyller på amningshjärna 8)

• Virvel

8108

Vet hur det är med amningshjärna Har precis slutat amma min minsta så nu vet jag inte vad jag ska skylla på

Vi kommer bara, som det ser ut nu att bjuda på dricka till maten ca tre glas och efter det så får gästerna betala fullpris själva. Vet inte om det känns lite snålt?

• Madeleene

Hej Alla!

Hur går det för er? Vad ni skriver. Vi har fått annat att tänka på här hemma, så vi får se om det blir så som vi har tänkt. Vi kommer nog ha ett ännu enklare bröllop, varför kommer jag berätta lite senare inte just nu. Orkar inte vara här så mycket om dagarna/kvällarna. Tittar in igen lite senare.

• 8108

Madeleene
    SKickar en stor kram till dig och hoppas att du börjar må bättre snart!!

Virvel
    så länge ni informerar gästerna om att det är betalbar efteråt så tycker jag inte att det är snålt! Dock jobbade jag får några år sedan på ett bröllop där det inte hade informerats och där stället dessutom inte tog kort så då var det många snopna miner... Kolla att stället i fråga accepterar kortbealning!

• Ms K

godmorgon

Madeleene: Hoppas allt löser sig för er, vad det än är!

Virvel: Själv skulle jag aldrig snudda vid tanken att det skulle vara snålt med betalbar efter middagen??? Nu senaste bröllopet jag var på i helgen var det betalbar med 50kr per "enhet" och det känns hur rätt som hellst som gäst.

• bridesilly

Hmm vad ska man göra när det kliar i fingrarna att köpa allt allt allt nu till bröllopet? Så kul med planering

• misstrixie

Kyrkan bokad idag, exakt ett år innan! Ihhh, nu känns det att det är på riktigt!

• bridesilly

jaaa shit det är exakt ett år innan för många nu kuuuuuuul

Svar på tråden Augustilistan 2008