• bridesilly

Augustilistan 2008

Hej tjejer, här kommer listan i en egen tråd som ni kan fortsätta fylla på

hoffsan 080823 hoffsan.weddingannouncer.com
    Bridesilly 080809 el 080816 inte säkra än
    Jagärsåkär?
    Katarina K 080802 katarinaochmagnus.weddingannouncer.com/
    8108 080808
    Aug08 080808
    Madeleene 080808
    Lakritsbat 080809
    Budgetbrud2008 080809
    Virvel 080809 Lindaochjocke2008.weddingannouncer.com/
    Emkalo 080816 em2008.weddingannouncer.com/
    Anna_Sol 080816
    Chihiro 080818

• Svar på tråden Augustilistan 2008
  • Cia-bruden

Virvel,
    Som sagt, ingenting är bestämt. Det är mest bara jag som drömmer om ett bröllop nästa år.
    Vi får väl se vad han säger under hösten, men vill han inte gifta sig nästa år så är det ju klart att vi inte kommer göra det. Han ska ju också vilja, annars kan det kvitta.

Han tycker inte att bröllop är så viktigt, att barn ger mer om ni förstår hur jag menar.
    Själv har jag alltid drömt om bröllop, sen jag var liten. Så han vill gifta sig med mig, men då mest för min skull.

• GME76

Virvel o Cia-bruden:
    Äsch, min sambo har också "gått" med på att gifta. Va tusan, ska jag sitta o vänta när vi redan har 2 barn o hus. Nä, jag tar hellre tag i saken.

• Cia-bruden

GME,
    Ja, varför ska man vänta för?
    Vi har iofs inte varit tillsammans så länge, snart 2 år, men allt känns så rätt!

• Emkalo

Virvel, nej det är ingen eka! Det kanske dock hade varit mer intimt :) Sen kanske vi inte behövt ngn alkohol pga av all naturligt gung! Båten tar iaf 80 pers för sittande middag, kanske lite fler. Men vi får se, gillar ju den andra lokalen vi har hittat superskarpt, får se om pappa kan flörta tillräckligt med mig!

Virvel, du är ju så duktig och har kommit så lång ti planeringen och allt....Du får slappa lite så kommer dte fler saker att planera. Har ni ngn tilltänkt fotograf? Underkläder till dagen D? Leta inspiration till barnens kläder? Frisyr? Ska din m2b få ngn bröllopspresent/morgongåva? Du kommer nog på ngt att göra :)

Jag var inte alls inne på att gifta mig för ett år sen...tyckte det mest var en juridisk grej, ett papper... Vilket jag ff tycker....Och ja håller med om att barn och boende är viktigare att lägga pengar på... Men efter min sambos olycka så har jag blivit sådär jobbigt blödig för allt....t o m bröllop :)

Cia-bruden... Det kan ta lite tid att vänja sig vid tanken... Små, subtila pikar är bra ;) det kommer bli perfekt när ni väl gör det. OM han inte vill ha det stort kanske ni kan göra ngt mer för er....en mysig resa långt bort och gifta er ni två ngnstans... :) i en luftballong över NYC kanske? :)

• Cia-bruden

Emkalo,
    Får man fråga vad det var för olycka din sambo råkade ut för?

Ja, jag får pika honom lite då och då.

Vi hade pratat om att gifta oss på en strand i Thailand-09. Men nu känner vi att om vi ska göra det så känns bebis så långt bort.

Det skulle vara mysigt att åka iväg bara han och jag. Men jag är ensambarn så min mor skulle väl mörda mig ifall hon inte fick vara med

• Emkalo

cia-bruden: Ja, jag läste det där med stranden i Thailand...mys av högsta grad :) Kanske kan ev bebis följa med? Planerar ni bebis snart (om jag får fråga)? Jag skulle oxå vilja ha barn ganska snart... typ direkt efter bröllopet. Det blir kanske så (min m2b är ganska sugen med) om det klaffar och funkar rent kroppsligt (att det tar sig). :)

Appropå ledsna mödrar och ensambarn.. Det är min sambo. Vi tänkte först åka till NYC eller Boston och gifta oss och sen åka på karibisk kryssning som bröllopsresa direkt. När vi la fram förslaget till min sambos mor så blev det knäpptyst. Hon gick och "diskade" i typ 40 min (ingen disk fanns) tills jag fick ut min sambo att prata med henne. Men nu har vi bestämt oss att gifta oss i sv men dra ner på kraven och ambitionerna. Vi ville inte lägga mer än ca 70'-80 000 kr på bröllopet.

Min sambo blev påkörd av en bil i december (7e) och då friade jag dagen efter (hade egentligen tänkt att göra det på julafton eller hans 30-årsdag i februari). Groggy av smärtstillande och precis uppvaknad från narkos efter operationen svarade han JA :) Haha kunde väl inget annat :) Vem skulle då komma och hälsa på honom på sjukhuset :)

• Cia-bruden

Emkalo,
    Ja, det skulle ju vara underbart. Ville att vi skulle göra det som nästa år, men sambon tyckte det var för tidigt och nu är det ju försent att boka.

Jag skulle gärna vilja ha bebis snart. Men vi försöker inte aktivt skaffa bebis just nu. Det blir troligtvis nån gång under nästa år.
    Har sagt att jag vill bli mamma innan jag blir 30, är nu 27 så det är ju inte så lång tid kvar.
    Sen vet man ju aldrig hur lång tid det kan ta innan man blir gravid.

Nä, jag vill heller inte lägga ner alltför mycket pengar på endast en dag. Det är ju inte billigt att gifta sig.

Ojdå, blev han mycket skadad? Förlåt för att jag frågar. Jobbar inom vården så jag får väl skylla på att det är en arbetsskada

• AnnaplusHenrik

Nu har jag bokat festlokal! Hon som hade hand om bokningen hade nog lite roligt åt mig för att jag bokade ett helt år i förväg, men eftersom stället vi allra helst skulle ha haft redan var bokat, så slog vi till direkt på reservalternativet, vill inte att någon smiter före där också! Eftersom vi ska gifta oss borgerligt behöver vi ju inte boka någon kyrka, så det viktigaste, platsen för både vigseln och festen är bokat, skönt!

• Emkalo

Cia-bruden, är det för sent att boka nu för nästa år? Var bor ni någonstans? Det finns nog mkt möjligheter.... Om ni nu vill det...väntar ni till vintern/våren så kanske det blir brådare (om ni bor i sthlm iaf). Men jag vet de som planerat och genomfört bröllop på 6 månader...i sthlm oxå...så det går...

Jag vill oxå ha barn innan 30, helst innan 28 oxå kanske... Fyllde 25 i år, så jag har liiite tid på mig. Är oxå lite nervig över hur lång tid det kan ta...min mamma har inte haft problem och min syster är väldigt fertil :) så jag hoppas jag brås på dem... men nu har jag snart ätit p-piller i 9 år så jag är lite skraj över vad det har haft för påverkan... En del pratar om att det tagit så lång tid för de att få tillbaka mensen...men när jag gjort uppehåll ngr ggr så har det kommit tillbaka som planerat... Hoppas att det blir så nästa gång oxå :)

Min m2b klarade sig bra med tanke på att han inte hade hjälm (satt på sin cykel när han blev påkörd men var nästan helt stilla själv). Han fick en fraktur i en nackkota (odislokerad som det så fint heter på sjukhusspråk :)) men den hade inte flyttat sig så inga nerver var i fara. Men han fick fixera nacken och bära krage i nästan 7 v. Sen hade han krosskador i vä fot (blev påkörd från vänster) och bröt vänster ben. Sen syddes han i pannan och huvudet för det hade gått upp. Inga invärtes skador som tur var! Men efter ett par månader upptäckte han blod i urinen och då blev det fart igen...ifall de skulle ha missat ngt... Men de kunde inte hitta ngt utan det var nog bara ngn liten blödning i samband med olyckan som de inte såg på röntgen. Men det är ingen fara nu. Dock har han mkt huvudvärk (i princip varje dag) så nu har de börjat en utredning om det är ngt mer med nacken... Hoppas det bara är stress som sätter sig där!

Värsta utläggningen :) Så jag är bara glad att han mår bra! Han hade kunnat bli så mkt mer skadad. Och numer bär han hjälm varje dag (jag tvingar honom)....att det ska krävas en olycka för att få folk att inse...

Vad jobbar du med inom vården, cia-bruden?

• Emkalo

Haha, måste bara tillägga att han bär hjälm varje dag när han cyklar till jobbet :) inte annars! Haha lät som om han jämt gick runt med hjälm :)

Svar på tråden Augustilistan 2008