• bridesilly

Augustilistan 2008

Hej tjejer, här kommer listan i en egen tråd som ni kan fortsätta fylla på

hoffsan 080823 hoffsan.weddingannouncer.com
    Bridesilly 080809 el 080816 inte säkra än
    Jagärsåkär?
    Katarina K 080802 katarinaochmagnus.weddingannouncer.com/
    8108 080808
    Aug08 080808
    Madeleene 080808
    Lakritsbat 080809
    Budgetbrud2008 080809
    Virvel 080809 Lindaochjocke2008.weddingannouncer.com/
    Emkalo 080816 em2008.weddingannouncer.com/
    Anna_Sol 080816
    Chihiro 080818

• Svar på tråden Augustilistan 2008
  • bridesilly

det svåraste med dåligt väder är vart man ska ta sina bilder någonstans då vi har planerat att ta dem utomhus som så många gör nuförtiden..var ska man ha som plan b? hemma är ingen hit, blir inga romantiska vackra bakgrunder..man skulle ha värsta slottet att fota sig i

• misstrixie

Nej, det är något jag också har funderat på. Om det regnar riktigt mycket kanske det finns något fint ställe inne i kyrkan där man kan ta dem... om det inte kommer ett nytt brudpar och ska gifta sig direkt efter, alltså!

• Virvel

bridesilly

Korten från Kordesign som du nämde, det med två silverhjärtan hade vi tänkt att beställa men nu valde vi att göra egna istället. Det gick bra att göra dom tre första. Får väl se hur kul det är efter några stycken till

Vad många tärnor ni ska ha. Jag ska inte ha någon. Vi vigs borgerligt och utomhus. Vi har tänkt oss en traditionell vigsel fast utan allt prat om gud då ingen av oss är troende. Tycker kanske att det blir lite mycket med tärnor och bestman när det inte är i kyrkan.

Är det fler än vi som ska vigas utomhus? Vad har ni för backupplan om det regnar?

• Virvel

Jag måste bara tipsa om en liten grej. För er som tycker det är kul med det där lilla extra på bröllopet så kan jag tipsa om att Serla har toapapper med små strukturerade (eller vad det heter)hjärtan. Fick se det här om dagen

Förmodligen är det kanske ingen detalj som någon av gästerna lägger märke till. Ingen kille i alla fall Vet inte om dom har rullar med det mönstret hela tiden men jag lagrar om det skulle försvinna från affärerna.

• Emkalo

Hej tjejer..

Läste era tidsplaneringar! Toppen, tack för input...alltid bra. Jag tycker oxå att det givetvis vore roligast att fotograferas efteråt...samtidigt som jag kan tänka mig att det blir stresssigt. Har hört från andra att de var nöjda med att göra den mesta fotograferingen innan eftersom de då kunde få vara med sina nära och kära efteråt. Men allt är som baken :) Får se hur dte blir för oss...

Igår var vi och tittade på min pappas båt... Den var jättejättefin och stooor. Lockande att ha festen där, den ligger ankrad vid Riddarholmen, precis vid Riddarholmskyrkan så det är ju passande... Kan säkert vara hur mysigt som helst med festen ute på däck. Men innerst inne kände både jag och m2b att den andra lokalen är mer "vi". Får smaka lite på det ett litet tag och känna efter...

Appropå väder på bröllopsdagen och fotografering... BRukar inte fotografer ha "paraplyer" med sig? Man kanske kan stå under träd? Kanske ta med sig ngt fint paraply själva? Ta fler kort inne? Jag tror det löser sig...men givetvis vore det toppen med en dag utan en endaste regndroppe!

• bridesilly

misstrixie

Jag ska iaf kolla upp vad det lider en plats som blir backup innan bröllopet ifall vädrets makter är emot mig så jag har några fina bilder iaf..fast bilder i regn kan bli väldigt fina dom med

Virvel

hur blev dom? har du bild? jag tycker de med silverhjärtan är jättesöta och förhållandevis billiga också om man jämför priser. vad kostar det för dig att göra dom själv och var hittar du material? oj många frågor...hoppas du orkar svara

Emkalo

Har ingen koll på om de har paraplyer med sig men de som finns att köpa som är mer "brudaktiga" kostar väääldigt mycket pengar..får köpa mig ett vitt å sätta lite spets på eller nåt

• bridesilly

virvel

mycket snyggt gjort

• Virvel

bridesilly

Tusen tack! Vågar du säga något annat

Jag har räknat på vad korten kommer att kosta styck. Det är material för fyrtio kort. 20 inbjudningskort och tackkorten kommer att se lika ut fast tacktext inuti.

Korten har kostat ca 15 kr styck att göra.

• bridesilly

virvel

Men jag tycker dom va fina, enkla och stilfulla, helt min stil. Inte så farligt dyra att göra heller men det är mycket pill kan jag tänka mig

Svar på tråden Augustilistan 2008