• bridesilly

Augustilistan 2008

Hej tjejer, här kommer listan i en egen tråd som ni kan fortsätta fylla på

hoffsan 080823 hoffsan.weddingannouncer.com
    Bridesilly 080809 el 080816 inte säkra än
    Jagärsåkär?
    Katarina K 080802 katarinaochmagnus.weddingannouncer.com/
    8108 080808
    Aug08 080808
    Madeleene 080808
    Lakritsbat 080809
    Budgetbrud2008 080809
    Virvel 080809 Lindaochjocke2008.weddingannouncer.com/
    Emkalo 080816 em2008.weddingannouncer.com/
    Anna_Sol 080816
    Chihiro 080818

• Svar på tråden Augustilistan 2008
  • bridesilly

misstrixie

jag har vart i två å har uppfattat det som om dom brukar ha lite högre standard på sina ställen

• Virvel

misstrixie

Jag fick nog hjärnsläpp igår när jag skrev vad det skulle kosta. Middagen på Strömsberg går på ca 40 000 kr och inget annat

• misstrixie

Virvel,

Ah okej, tyckte det lät rätt hutlöst. Men allt är ju relativt, 40 000 kan också vara mycket jämfört med andra alternativ...

Så det blir 1000 per kuvert då? Tänker spontant att man kan få en jättefin middag för hälften av den summan, ja mindre ändå. Men som sagt, magkänslan är viktigast!

• misstrixie

bridesilly,

Ja jag måste säga att jag är väldigt nöjd till det priset, 2000:- för lokalen och för 500:- extra slipper man städningen. Och så finns det ju precis allt man behöver till middagen där så jag kommer inte vara tvungen att flänga runt och låna porslin och glas av släkten innan bröllopet...

• bridesilly

misstrixie

ja precis bra pris och att dom har porslin är väldigt bra förmåner tycker jag

• Virvel

misstrixie

Såg att du hade skrivit om era efternamn i en annan tråd. Vi är i precis samma situation Jag har ett gammalt släktnamn lite ovanligare och min kille har ett sonnamn. Ingen av oss vill byta så vi behåller våra egna efternamn. Vi har ju två barn men dom lyckades jag övertala m2b till att få mitt efternamn. Skam den som ger sig

• Virvel

Vidalila
    Tänkte leta efter din planeringsbok på nätet och undrar vad den heter?

• misstrixie

Virvel,

Hahaha, då sitter vi i samma namnbåt! Vi har ju inga barn ännu men när den dagen kommer tänker jag nog insistera på att de får mitt efternamn! Jag har inget emot sonnamn alls men jag tycker att kan man välja något ovanligare så varför inte? Och så är jag lite så där att jag vill gå emot strömmen och inte göra saker bara för att "så har det alltid varit"...

• Virvel

misstrixie

Jag är lite extra envis med mitt namn då jag bytte mitt sonnamn för några år sedan till detta släktnamn. Såg när jag släktforskade att namnet hade funnits långt tillbaka på min farmors sida. Så nu släpper jag det aldrig

• misstrixie

Jag är så vitt jag vet den enda i världen som heter mitt (fulla) namn. Skulle jag ta min m2b:s efternamn skulle jag helt plötsligt vara en av hundratals eller fler... Skule känna mig rätt grå och anonym!

Svar på tråden Augustilistan 2008