• bridesilly

Augustilistan 2008

Hej tjejer, här kommer listan i en egen tråd som ni kan fortsätta fylla på

hoffsan 080823 hoffsan.weddingannouncer.com
    Bridesilly 080809 el 080816 inte säkra än
    Jagärsåkär?
    Katarina K 080802 katarinaochmagnus.weddingannouncer.com/
    8108 080808
    Aug08 080808
    Madeleene 080808
    Lakritsbat 080809
    Budgetbrud2008 080809
    Virvel 080809 Lindaochjocke2008.weddingannouncer.com/
    Emkalo 080816 em2008.weddingannouncer.com/
    Anna_Sol 080816
    Chihiro 080818

• Svar på tråden Augustilistan 2008
  • Emkalo

God dag flickor! (och pojkar om det finns ngr med här)

7909, tack för tipset, ska kolla! Som tur är har han (som äger och sköter stället vi vill ha) mailat nu :) Så vi ska dit på lördag och kolla dukningen. Sedan fick vi exempel på två menyer. Skojsigt!

Bröllop på en bår vore roligt :)

Virvel, har du hittat solist nu?! BRa! Jag tycker inte att det var såå farligt...men samtidigt är ju varje liten tusenlapp/hundralapp viktig :) Vår solist är ju en nära vän till mig. Jag tror hon ställer upp gratis :) Har dock inte frågot om hon vill ha ersättning... :) Det enda kruxet är ju att hon f n bor i LA. Men hon har sagt att hon vill/ska komma och att hon gärna sjunger. Får väl ha en reservplan utifall att.

Jag är superglad över en annan sak. Har två kompisar till som ska gifta sig nästa sommar. En av dem är polska och de ska gifta sig på ett slott i Polen (hur coolt som helst). Hur som helst, allt är ju sååå billigt i Polen. Hon har visat mig olika inbjudningar och give-aways (små presenter man ger gästerna) som hon kan fixa från Polen. Superbra! T ex såg jag jättefina inbjudningar (man kan välja med eller utan tryck, och de kan skriva på svenska) och de kostar bara 3-4 kr st. Toppen! Visst vore det kul att göra inbjudningarna själva men hipp hurra för minskat stressmoment och sparade pengar!

Vad har ni för priser på era fotografer och vad ingår?! Vi är på jakt!

• SlottsBrud2008

Våran fotograf ställer upp gratis :) Det är en kille som jag har fotat en hel del med innan som är sååå duktig.
    (ett tips kan vara att kolla på modellbilder.se .. .finns många bra fotografer där, bla där jag hittade våran :)).
    Är så sugen på att ha någon som filmar under vigseln och sådär oxå, men vet inte hur det blir med det riktigt...

• Virvel

Emkalo

Vi ska ha en tjej som heter Maria Andersson. Hon bor i Västerås men åker mot miltillägg.

Du kan se priserna på hennes sida
    www.mariaandersson.com
    Hon är den billigaste som jag har hört talas om när hon ska vara med hela dagen.

Såg bilder av henne här i en tråd och tyckte dom var jättefina. Hon tar både ögonblicksbilder och poträttbilder om man väljer det dyraste alternativet.

• Virvel

Jag måste bara berätta att jag hittade billiga paraplyer på (jag tror att det heter) M-huset. Jag var in dit för att köpa hundbajspåsar och fick i ögonvrån se massor av paraplyer i olika färger. Köpte ett i silver och ett svart för 80 kr styck.

Vet inte om M-huset finns överallt i Sverige??

• bridesilly

Åh va svårt det är att välja fotograf, så väldigt olika priser...fast det som avgör är om dom har utefotografi som är fina och genomtänkta ändå

• Virvel

Har kollat runt bland andra fotografer och vilka priser dom ligger på för heldag.

Några skulle ha 20000 kr för samma sak som vi ska betala 6000kr för och då fick man inte alls lika många bilder.

Från början tänkte inte vi ha någon fotograf alls utan helt förlita oss på att gästerna lyckades ta bra kort men det känns väldigt osäkert.
    Så vi slår på stort istället. Undrar vad vår budget ska sluta på???

Dom ringde från Ruths högtidskläder ikväll och talade om att min klänninga har kommit!!!
    Jag och svärmor åker dit på onsdag och då får jag ta med mig slöja, tiara, diadem m,m så att jag får se vad jag vill ha till. Då vet jag lite mer vilken frisyr jag ska ha.
    Problemet är att jag har börjat tveka på om klänningen verkligen är rätt. Har sett den på några brudar bla i Amelias Brud och bröllop 2007 och jag tycker alla ser så breda ut i den.
    Hoppas att det bara är nervositet

• misstrixie

En vän till oss ska fotografera. Han är konstnär och håller mest på med målning, men rätt mycket fotografi också och jag vet att han tar jättefina bilder. Han kommer att fota hela dagen och inte en krona vill han ha för besväret, det är så snällt!

Vad tror ni om den här som tärnklänning?

www.foreverbridals.com/%5Cimages%5C75115.jpg

Vi ska ha rosa/brun som färgtema.

• misstrixie

Men åh, dumma länk. Ni får klippa och klistra...

• misstrixie

Virvel,

Åh vad spännande! Berätta sen hur det gick!

• Gbg brud i NYC - 2008-08-02

Hej tjejer - 2008-08-02... kanns lite galet att planera ett brollop fran andra sidan atlanten men det far ga!!

Svar på tråden Augustilistan 2008