• bridesilly

Augustilistan 2008

Hej tjejer, här kommer listan i en egen tråd som ni kan fortsätta fylla på

hoffsan 080823 hoffsan.weddingannouncer.com
    Bridesilly 080809 el 080816 inte säkra än
    Jagärsåkär?
    Katarina K 080802 katarinaochmagnus.weddingannouncer.com/
    8108 080808
    Aug08 080808
    Madeleene 080808
    Lakritsbat 080809
    Budgetbrud2008 080809
    Virvel 080809 Lindaochjocke2008.weddingannouncer.com/
    Emkalo 080816 em2008.weddingannouncer.com/
    Anna_Sol 080816
    Chihiro 080818

• Svar på tråden Augustilistan 2008
  • Virvel

bridesilly

Ge dig inte!! Fattar inte att dom vill behålla sina sonnamn.

• Saga med Nova

hej jag hoppar gärna in här Om jag får...

• bridesilly

virvel

hehe jag ska nog tjata lite till

saga med nova
    Välkommen

• 7909

Emkalo:
    Jag bor och pluggar i stockholm. Vi ska gifta oss 9/8 om allt går som det ska. hade tänkt stockholm föst men hittade inget bra billigt alternativ. Nu blir det nog marifred kyrka med fest på en närliggande bygdegård. Hoppas det fungerar.
    Hur går era tankar? Kyrka? Lokal?
    Jag känner mig redan stressad, hur sk det här gå

• bridesilly

7909

haha en till som är stressad ser jag, det är vi nog alla mer eller mindre i den här tråden trots att det är ett år kvar

• Virvel

7909

Välkommen i gänget. I den här tråden häckar vi brudar som gillar att planera

• Emkalo

Välkommen Saga med Nova!

7909
    Ja, vi har inte kommit så långt (som de flesta andra här) i vår planering. Men vi vet att det blir sthlm och augusti nästa år (även om vi inte bryr oss särskilt mkt om det flyttas in i juli eller september. Först hade vi 16e aug, men nu kanske dte blir 9e. Måste ju funka med lokal och kyrka! Sen blir det lite lättare för ngr gäster som jobbar som lärare på gran canaria att komma, om bröllopet är innan skolstarten. Det är en av min m2b's bästa vänner så vi vill gärna att han + sambo kan komma!

Vi gifter oss förmodligen i ngn innersstadskyrka eftersom dte i dagsläget är en lokal i innerstan som gäller. Då slipper vi transport och sånt :) Vi hittade en toppenlokal i centrala sthlm (ganska centralt men inte stureplan :)). Priset var bra och allt. Vi skulle dit nu på lördag och kolla dukning. Men så har han som äger stället inte hört av sig. Vi har mailat och ringt men inte fått svar än:( Hoppas verkligen inte han har försvunnit ut i intet. Får se om han hör av sig snart! I annat fall har vi nog festen på en båt i centrala sthlm. Det känns kul att ha det i centrala sthlm eftersom vi bor där och det känns hemma!

7909 hur tänker ni? Stort bröllop? Finns säkert många fina kyrkor där.

Jag är konstigt nog inte så stressad just nu över bröllopet. "Folk" har ju planerat och genomfört bröllop på kortare tid än ett år!

• bridesilly

Ooooh jag vill göra allt, beställa kort eller göra dom nu medesamma, prova klänningar och slöjor hår och alltihop på en gång

• misstrixie

Ouuäää, så här borde jag inte ha gjort!

Har just suttit och läst igenom en massa gamla BT-trådar om misslyckade bröllop och urtråkiga fester... Allt som har tänkt göra är tydligen fel och trist! Fotografering efter vigseln, ingen presentöppning, barnfritt, självkostnadsbar, musik på cd...

Usch, tänk om mitt bröllop blir hemskt och verkar snålt och stelt och alla pratar om hur tråkigt det var efteråt! Då skulle jag dö, tror jag.

• bridesilly

misstrixie

äsch då, strunt i vad andra tycker är fel och tråkigt. Du bestämmer för det är DU som gifter dig. Jag ska fotografera mig EFTER vigsel för annars är jag inte gift på riktigt å då giltras det inte för min del, vi har valt att göra så å gästerna kommer få någon sorts underhållning å något att tugga på å duger inte det så får dom väl tjura då
    Presenter tänker vi visst öppna och Ja vi kommer skriva att barn ska stanna hemma med sina barnvakter på under den här dagen.

Svar på tråden Augustilistan 2008