• bridesilly

Augustilistan 2008

Hej tjejer, här kommer listan i en egen tråd som ni kan fortsätta fylla på

hoffsan 080823 hoffsan.weddingannouncer.com
    Bridesilly 080809 el 080816 inte säkra än
    Jagärsåkär?
    Katarina K 080802 katarinaochmagnus.weddingannouncer.com/
    8108 080808
    Aug08 080808
    Madeleene 080808
    Lakritsbat 080809
    Budgetbrud2008 080809
    Virvel 080809 Lindaochjocke2008.weddingannouncer.com/
    Emkalo 080816 em2008.weddingannouncer.com/
    Anna_Sol 080816
    Chihiro 080818

• Svar på tråden Augustilistan 2008
  • Virvel

Tror du jag blev nyfiken nu eller?
    Förstår om du inte vill avslöja vad du het er. Själv är jag en av ca hundrafemtio med mitt efternamn. Kunde ha valt att stava det annorlunda och blivit den enda men då hade det sett lite tråkigt ut.

• Virvel

Kom på att min sida ligger ju i trådstarten så där kan du gå in och kika på vad jag heter

• misstrixie

Virvel,

Ahh, har ju varit inne på din sida men inte tänkt på det! Jättevackert namn du har, skulle inte heller vilja byta bort det.

Jag håller som bäst på att knåpa med vår weddingannouncer-sida, ska lägga upp den här om ett tag när själva grunden är gjord så då kan du få veta vad jag heter också.

• Virvel

misstrixie

Yes, fram för fler bröllopssidor. Jag är nyfiken av mig och tycker det är otroligt kul att gå in och kika på andras sidor.

• misstrixie

Virvel,

Jag tycker det är svårt att få rätt "ton" på allting när jag tänker på att både kompisar och släktingar ska läsa... Men man får väl kompromissa lite.

• Emkalo

God dag tjejer!

Jag tycker oxå det är svårt med efternamn... Jag har ett persiskt efternamn (inget svårt namn alls) som jag verkligen gillar. Det passar bra med mitt förnamn. Får ofta komplimanger för det... svårt att släppa då ;) Det finns ngr till i Sv som heter det (som inte är släkt med oss) men inte överdrivet många. Och det är inte ett jättevanligt namn i Iran heller.

Men min m2b har oxå ett fint efternamn, en finskt, men som inte låter finskt. Och det är dem ensamma om att heta. Det är bara hans släkt som heter så. Och min m2b forskar och publicerar artiklar och böcker, så han är inte sugen på att byta eftersom han redan "gjort sig känd" (läs kommer publicera sin avhandling + tillhörande studier) i sitt efternamn.

Så vi vet inte hur vi ska göra... Men jag tror att jag kommer ta hans namn som efternamn och mitt efternamn som mellannamn. Jag är inte beredd att ge bort mitt namn helt. Samtidigt vill jag att vi ska heta samma sak. Det är nog mysigt :)

Nu är jag så nyfiken på era namn :) Vet inte om jag lagt ut våra namn på weddingannouncer...den ska uppdateras snart...då kanske jag lägger ut det :)

• 7909

Här kommer en glad augstibrud till!!

Ä det någon som tänkte gifta sig i mariefred eller vet någon som gjort det tidigare?

• 7909

Är det någon augustibrud som finns i stockholm?

• Emkalo

7909,

jag är från Sthlm och bor i sthlm och ska gifta mig i sthlm. :) Själv? Gifta dig i Mariefred? Hm, nej dte känner jag ingen som har gjort. Däremot vet jag att Strängnäs ofta är populärt för sthlmare. Men MAriefred är jättefint!

• bridesilly

Har precis samma diskutioner med min m2b, han har ett sonnamn som jag inte är jättesugen på men han vet inte om han vill byta till mitt ovanliga namn...jooooodå visst kan han det tycker jag iaf

Svar på tråden Augustilistan 2008