• bridesilly

Augustilistan 2008

Hej tjejer, här kommer listan i en egen tråd som ni kan fortsätta fylla på

hoffsan 080823 hoffsan.weddingannouncer.com
    Bridesilly 080809 el 080816 inte säkra än
    Jagärsåkär?
    Katarina K 080802 katarinaochmagnus.weddingannouncer.com/
    8108 080808
    Aug08 080808
    Madeleene 080808
    Lakritsbat 080809
    Budgetbrud2008 080809
    Virvel 080809 Lindaochjocke2008.weddingannouncer.com/
    Emkalo 080816 em2008.weddingannouncer.com/
    Anna_Sol 080816
    Chihiro 080818

• Svar på tråden Augustilistan 2008
  • Virvel

bridesilly

Jo, det är en hel del pill. Jag har vanligtvis tummen mitt i handen men det är riktigt, riktigt kul att sitta och pyssla själv med inbjudningarna. Jag kan verkligen rekommendera det.

Avskyr annars allt pillgöra.

Är det någon som vet om det finns hjärtformade tvålar att köpa i affärerna?

• misstrixie

Virvel, underbara kort! Jag ska nog gjuta egna tvålar och stoppa i något roligt som har med oss/vårt tema att göra. Har en idé att göra tvål med blomblad i våra temafärger, sen ta en tom genomskinlig pumpflaska för tvål och fylla med likadana blomblad, och så fylla med transparent flytande tvål. (Finns ju även färdiga såna att köpa med konstgjorda blommor i.) Får väl se hur mycket av det här jag orkar genomföra...

Hörni, vad tror ni om denna idén? (På tal om något helt annat!) Jag älskar låten "En sång om oss". Länk:

Men jag tycker texten är lite sorglig. Funderar på att byta ut delar av den och skriva egen text som har med oss att göra och låta en solist sjunga den... Kanske tar mig vatten över huvudet nu. Men jag ska knåpa lite med det och se om jag får ihop något!

• Virvel

misstrixie

Den låten är jättevacker men som sagt lite sorglig.

Sitter just nu och lyssnar på Eva Cassidy Fields Of Gold och den är så j'''vla bra.

• Virvel

Ursäkta uttrycket men det är verkligen en sån låt som jag får gåshud av.

• misstrixie

Jaa, Fields of Gold är så vacker! Ska ni ha den i kyrkan?

Hur i hela fridens namn ska jag klara mig utan att börja lipa i kyrkan när man hör alla fina ord och gåshuds-musik?! Jag vill inte göra det för när jag gråter är det som att öppna en kran, inga charmiga små pärlor som trillar nerför kinderna här inte - vi snackar plask och böl och snor!

• misstrixie

Virvel,

Nej sorry, ni ska ju vara utomhus! *trög* Men ska ni ha den?

• Virvel

misstrixie

Vi har väl inte bestämt oss riktigt ännu. Vi hade en tjej som sjöng på vår dotters dop och hon skulle sjunga den kanonfint men tyvärr så flyttar hon snart till Luleå. Typiskt.

• misstrixie

Virvel,

Aj då, hoppas ni hittar någon annan! Vi funderar på att boka en gospelkör och jag hoppas att det i så fall finns någon där som kan tänka sig att sjunga solo...

• Virvel

misstrixie

Coolt med en hel kör.

Är lite nyfiken på vad ni i tråden har för budget för hela bröllopet?
    Kommer inte ihåg om vi har pratat om det innan

Vi har en budget på ca 70 000 för 40 gäster. Sittandes trerätters m,m. Som jag tror att jag har skrivit innan så betalas halva kalaset av svärföräldrarna.

• misstrixie

Vår budget ligger ungefär på 60 000, varav mina föräldrar och m2b:s föräldrar betalar 15 000 var. 85 gäster ska bjudas men jag vet redan nu att många faller bort. Vi ska ha buffé och självkostnads-betalbar och göra mycket själva. Min ena brudtärna ska sminka mig och fixa mitt hår, till exempel.

Äsch, nu måste jag släpa mig iväg till jobbet! Skulle hellre sitta här och drömma hela dagen. Men jag får ju gå förbi "min" kyrka i alla fall!

Ha en fin dag...

Svar på tråden Augustilistan 2008