• bridesilly

Augustilistan 2008

Hej tjejer, här kommer listan i en egen tråd som ni kan fortsätta fylla på

hoffsan 080823 hoffsan.weddingannouncer.com
    Bridesilly 080809 el 080816 inte säkra än
    Jagärsåkär?
    Katarina K 080802 katarinaochmagnus.weddingannouncer.com/
    8108 080808
    Aug08 080808
    Madeleene 080808
    Lakritsbat 080809
    Budgetbrud2008 080809
    Virvel 080809 Lindaochjocke2008.weddingannouncer.com/
    Emkalo 080816 em2008.weddingannouncer.com/
    Anna_Sol 080816
    Chihiro 080818

• Svar på tråden Augustilistan 2008
  • misstrixie

Hihi... idag har jag varit och snokat vid festlokalen vi funderar på att boka! Var bara utanför, men åhh vad det ser fint ut. Jättebra läge. På lördag får jag se insidan också...

Emkalo, vad otäckt att din sambo blev påkörd. Men skönt att det inte gick värre ändå! Hoppas det löser sig med huvudvärken också. Jag har en bekant som var med om något liknande och hade ont långt efter utan att de kunde hitta något egentligt fel, men efter några månader försvann det av sig självt.

• Virvel

Emkalo

Jag var 28 när jag slutade med p-piller (fyller 30 i höst)och det tog tre år för oss innan vi fick vår pojk. Inget fel på någon av oss. Så man vet aldrig hur lång tid det kan ta. När pojken var tio månader så körde vi igång igen och jag blev gravid på första försöket. Ibland är kroppen bra konstig

• Virvel

Det ska stå 25 år när jag slutade med p-piller.

• Emkalo

Misstrixie, tack! Ja vi hoppas givetvis att huvudvärken går över... vi får nog räkna med att det tar tid. Tror min m2b har lite svårt att låta det ta tid....han trodde på allvar att han skulle kunna ta en långpromenad i skogen med vår hund dagen efter det tog bort gipset från ben och fot :) Det tog ca 4 månader innan han kunde det :)

Virvel
    åh...tråkigt att det tog så lång tid. Påbörjade ni ngn utredning (du behöver givetvis inte svara om du inte vill)? Jag tror att många (inkl jag) förutsätter att man kan få barn...men dte är ju inte självklart. Kul att dte gick snabbare med andra :) fast då hade ni kanske inte räknat med det :)
    Jag har funderat, och vi har pratat om det, på om jag skulle sluta med ppiller nu - för att låta kroppen komma igång under året. Men samtidigt kan jag få outhärdlig hud (fick det senaste gången jag slutade, dock inte första) och det vill jag inte riktigt riskera vid bröllopet. Min hud ger väldigt lätt ärr tyvärr... Så jag tror jag kommer sluta med p-piller i samband med bröllopet. Sen är det bara att vänta...eller rättare sagt baka bebis :)

• Virvel

Emkalo

Jag har inga problem att prata om det utan det var så jag klarade av att ta mig igenom dom tre åren det tog att bli gravid. Pratade med många om vårt problem och det är faktiskt vanligare än man tror att inte kunna bli med barn. Vi gjorde utredning och gick hos repoduktionscentrum på Akademiska i Uppsala. Gjorde en inseminering (låter som en kossa) som inte tog. Blev naturligt gravid men fick missfall i vecka sex och några månader senare så skulle vi påbörja behandling för provrör men då blev jag naturligt gravid igen.

Det konstiga är att dom inte hittade något fel på någon av oss utan det kallas för oförklarlig barnlöshet. Som alla andra utgick vi också ifrån att vi inte skulle ha några problem med att skaffa barn. Det värsta var när folk efter något år sa åt oss att sluta tänka så mycket på att vi ville ha barn, att det var därför vi inte blev gravida. Det dom inte tänkte på var att vi var som alla andra par i början. Det var först när det hade gått ett år som vi började fundera på varför det inte blev något.

Som du skrev så blev det en chock när jag blev gravid med andra bebisen. Nu är hon sju mån och det har varit jobbigt med två så tätt men så efterlängtade.

• Virvel

Men dom var så efterlängtade ska det stå. Dags att gå och sova kanske??

• Cia-bruden

Emalko,
    Jag syftade på att det är för sent att boka resa och vigsel i Thailand nu, om vi skulle gift oss feb-08.

Jag vet inte riktigt hur sent man kan boka kyrka här i Sverige. Men vi kanske kan vänta till november eller nåt sånt. Får hoppas att sambon kommer på bättre tankar

Vad skönt att det inte blev värre för din sambo.

Jag jobbar som undersköterska på infektionsavdelning på sjukhus.

• Emkalo

Virvel,
    Sovit gott? :) Jag tror oxå att det är vanligare än vad man tror med svårigheter att bli med barn. Man kan bara hoppas att det går bra och snabbt när man väl vill. Frustrerande det måste ha känts att inte veta vad som är fel, och förmodligen inget fel - men det tar sig inte ändå. Jag har träffat på bekanta som kan ha varit tillsammans med samma partner i 10 år och inte fått barn trots idoga försök - och läkarna hittar inget som är fel. Sen har det tagit slut mellan paret och de har träffat nya, varvid båda har fått barn snabbt med sin nya partner... Konstigt det där...

Cia-bruden,
    Det är olika när man får boka kyrkan... Men ca 9-12 månader innan brukar man kunna i sthlm. Vissa kanske har kortare eller längre tid. Finns det ngn speciell kyrka du drömmer om? :)

• Cia-bruden

Emkalo,
    Uj, jag vet inte riktigt.
    Det finns en fin kyrka där mina föräldrar bor. Mina mor-och farföräldrar är även begravda där.

Fast nu börjar jag bli lite splittrad. Om vi ska åka iväg själva, typ till Västindien eller nåt sånt. Eller om vi ska ha ett traditionellt bröllop här hemma.
    Känns som att det är så mycket jobb som måste läggas ner om man ska gifta sig i kyrkan. Blir nästan trött bara jag tänker på det

• bridesilly

Helo tjejer

Hur går det med planering? Jag har skickat efter provkort från både calligrapen och kortdesign i måndagskväll..det från kortdesign kom idag Kul.

Har delegerat uppgifter till min m2b också..han ska få kolla upp fotografer och catering

Svar på tråden Augustilistan 2008