• bridesilly

Augustilistan 2008

Hej tjejer, här kommer listan i en egen tråd som ni kan fortsätta fylla på

hoffsan 080823 hoffsan.weddingannouncer.com
    Bridesilly 080809 el 080816 inte säkra än
    Jagärsåkär?
    Katarina K 080802 katarinaochmagnus.weddingannouncer.com/
    8108 080808
    Aug08 080808
    Madeleene 080808
    Lakritsbat 080809
    Budgetbrud2008 080809
    Virvel 080809 Lindaochjocke2008.weddingannouncer.com/
    Emkalo 080816 em2008.weddingannouncer.com/
    Anna_Sol 080816
    Chihiro 080818

• Svar på tråden Augustilistan 2008
  • Lakrisbat

Jag vill GIFTA MIG NNNNUUUU.....

Jag är lite ivrig kanske men man sitter och planerar och planerar men de är ju så långt bort men ändå så nära...

Ville bara dela med mig lite...

• bubbelbruden

Jag längtar oxå, MASSOR!!!! Det är dock skönt att ha låång tid på sig att planera...no stress!

• Nightingale

Jag längtar oxå ihjäl mig, var in på panduro igår och kollade på lite papper och sånt till inbjudningskorten. Skrev även ihop en inbjudningslista. Kunde inte hålla mig! Det blev 58 gäster, varav 18 var mina...

Jga har ingen släkt! Sambon har stor släkt. Måste se till att alla sätter sig varsomhelst i kyrkan annars blir det jobbigt känner jag.

MEN vi förlovar oss om en vecka, så jag har ju något att se fram emot!!!

• bridesilly

Imorgon är det ett år kvar tjejer Eller ja inte exakt men vi kan säga att nu är det bara ett år kvar

• Hoffsan

Japp det är det! Idag ska jag till Ikea och shoppa lite till bröllopet. Kan inte hålla mig Handlar in lite i taget...
    Folk tycker jag e galen hehe.

• 8108

GME76 Vilket bra pris!!

Hoffsan- Jag försöker oxå handla lite i taget och sprida ut kostnaderna... Svider ju inte lika hårt i plånboken då!
    men jag blev visst lite för ivrig när jag handlade glas, porslin och bestick (på rean) för det visade sig att festlokalen redan hade allt sånt Tur att IKEA har tre månaders öppet köp

• bridesilly

Jag har också börjat inhandla saker i förväg Skor tiara och en del av bordsdekorationer är klara
    Kunde inte hålla mig när jag hittade drömtiaran

• GME76

Hej hopp!
    Berättade för pappa igår att det är dags för bröllop och bara så där sa han att han ville hjälpa till med pengar. Jippi!! Hade inte väntat mig det alls.

Får "smygplanera" grejer nu för sambon tycker det är löjligt tidigt att hålla på med detta. Så jag får köra på och sen visa för honom om några månader och se vad han tycker. Lite trist men va fasen, gifter man sig med en kille så gör man . Skönt att lokalen är bokad, det underlättar verkligen.
    Har i a f beställt min förlovningsring och sambon kommer köpa sin från ngn guldaffär så lämnar jag in min för gravering samtidigt. Det kan man väl göra?

• Ms K

GME76 Så roligt att din pappa vill bidra! Mina (blivande) svärisar vart likadana när killen berättade för dom. Dom vill att de och mina föräldrar ska dela på kostnaderna (alltså för festmiddagen) och först tänkte jag ojojoj, det kommer blir svårt att övertala dom. Men nu visar det sig att vi får ha festlokalen gratis, det är bara cateringen som kostar. Och så sa vi så att vi överlämnar åt "svärmor" att övertala mina föräldrar - det var faktiskt hennes ide . Vi själva står för kläder och ringar såklart, men dessutom kommer ju jag att fixa trycksker och införskaffa det mesta av dekorationerna så det hamnar ju ochså på "vår" nota. Så det ska inte bli så fasligt dyrt tror jag. Men visst hoppas jag att mina föräldrar går med på dealen. Tror det, men säker kan man ju aldrig vara. Blommor ska vi verkligen föröka fixa själva, herregud, så svårt ska det väl inte vara att hitta nått grönt ute i skog och mark som går ok att dekorera med? Norrlandsjänta som jag är skulle jag gärna släpa in ett par två bjorkar in bakom honörsbordet, ingen fest utan björkar ni vet

Lakritsbåt & Bubbelbruden : JA! Visst är det jobbigt att måsta VÄNTA Vill också NU , NU NU NU!!! Som tur är kan min blivande åtminstone sträcka sig till att ge mig feedback på layouter

Ska btw på bröllop i helgen, ska bli sååå mysigt att drömma sig ett år fram i tiden

• Hoffsan

Så ja nu e jag tillbaka. Blev 16 rosa blockljus(rea jippie!!)och "fat" till dem + 16 st "Galej" glasljushållare som jag ska göra sådana här blomsterdekorationer i.
    www.pixbox.se/pic_show_id13095068.html
    Allt som allt blev det 356 kr Tyckte det var billigt.

Svar på tråden Augustilistan 2008