• bridesilly

Augustilistan 2008

Hej tjejer, här kommer listan i en egen tråd som ni kan fortsätta fylla på

hoffsan 080823 hoffsan.weddingannouncer.com
    Bridesilly 080809 el 080816 inte säkra än
    Jagärsåkär?
    Katarina K 080802 katarinaochmagnus.weddingannouncer.com/
    8108 080808
    Aug08 080808
    Madeleene 080808
    Lakritsbat 080809
    Budgetbrud2008 080809
    Virvel 080809 Lindaochjocke2008.weddingannouncer.com/
    Emkalo 080816 em2008.weddingannouncer.com/
    Anna_Sol 080816
    Chihiro 080818

• Svar på tråden Augustilistan 2008
  • Madeleene

Jag kom på en sak till.

Fotograf ? vi skall höra om det med en släkting som kommer på bröllopet. Frågar i augusti i år då vi ska besöka dem.

• bridesilly

Såhär långt är vi för närvarande

Kyrka vald
    Festlokal vald
    Hotell valt
    Skor inköpta till bruden
    Tiara inköpt
    Pratar priser med fotograf och trubadur
    Färgtema klart
    Börjat köpa dekorationer till dukningen

Någon som har sett inbjudningskort som går i grönt och vitt? Svårt att hitta några fina i den färgen tycker jag

• Madeleene

bridesilly: Annars har du cream och en mjukare grönt. Det blir kanon fint. Vi tänkte ha det men gick ifrån det.

• Ålandsbruden

Hej alla! Här är en till som tänker gifta sig 08.08.08 Vi förlovade oss 07.07.07. Har inte läst igenom tråden men ni verkar redan ha kommit en bit på vägen Själv har vi bara funderat på var vi vill gista oss, i vilken kyrka, vilken fest lokal osv. Hoppas man är välkommen att hänga på?

• Ms K

Tack! nu känner jag mig inte sååå efter längre (virvel, du skrämde mig lite där )

Vi har:

Som sagt, bestämt och (i princip) bokat lokal - där viger vi oss ute på terassen/bakgården, och har festen. Kanonnöjd med den alltså

- Bestämt tema. Det blir Hav & Strand. Lite av mitt pyssel finns under gott & blandat på home.gamman.se/mks/ men speciellt långt i dekorations-tillverkningen har jag inte kommit. Däremot lagrat på mig kanske hundra kanonbra ideer!

- Tankat hem typ en miljon typsnitt och bestämt ungefär hur trycksakerna ska vara utformade, + införskaffat 50% papper till korten (gratis ) Provtryckt lite och i alla fall kommit en bit på väg till nått som ser ok ut.

Snokat lite på ringar, och i alla fall kommit fram till ungefär vad jag är ute efter. Och så har jag bestämt att jag i alla fall vill ha en bukett antingen med calla liljor - eller så får fästmannen fixa den hemlig åt mig.

Jo, det är nog allt.

Men vi borde nog göra något åt vigselförrättaren ganska så snart eller? Hur långt i förväg brukar man fixa det enl rekommendationer? Någon som vet?

• Virvel

Ms K
    Ber om ursäkt för att jag skrämde dig
    Jag har alltid varit ute i god tid. Allt ska hända på en gång Inbjudningarna var fina och dom gav mig en tankeställare. Vi har inget infoblad med i vårt utan räknar med att alla har möjlighet att gå in på vår hemsida. Det kanske är dumt? Vi vet att alla har tillgång till dator så det ska inte vara något problem, men ändå?

Hade jag fått bestämma så hade vi redan bestämt menyn och varit och provsmakat men hon som driver Strömsbergs säteri verkade tycka att vi ska ta det nästa år. Jag och min sambo var på banken igår (för att ta lån till fönsterbyte på vår villa)och där nämnde jag för hon som hjälpte oss att vi skulle gifta oss på säteriet och då hade dom nyligen varit på konferens där ute och maten var jättegod. Låter bra.

Undrar om ni kan hjälpa mig och tycka till. Tycker ni att det blir för mycket att ha slöja till min klänning Nixa 929? Jag vet inte om det blir lite kaka på kaka med tyllslöja när nederdelen av klänningen är i tyll.

• 8108

Hej hej!

Nyss hemkommen från sommarstugan och jag märker att jag har en hel del sidor att läsa ikapp

Ska göra det nu..

• Virvel

8108
    Välkommen hem! Hoppas att ni har haft det bra och att ni har fått lite solsken.

• bridesilly

Ms K

tack va gullig du är som kikar åt mig, dom va jättefina

Svar på tråden Augustilistan 2008