• bridesilly

Augustilistan 2008

Hej tjejer, här kommer listan i en egen tråd som ni kan fortsätta fylla på

hoffsan 080823 hoffsan.weddingannouncer.com
    Bridesilly 080809 el 080816 inte säkra än
    Jagärsåkär?
    Katarina K 080802 katarinaochmagnus.weddingannouncer.com/
    8108 080808
    Aug08 080808
    Madeleene 080808
    Lakritsbat 080809
    Budgetbrud2008 080809
    Virvel 080809 Lindaochjocke2008.weddingannouncer.com/
    Emkalo 080816 em2008.weddingannouncer.com/
    Anna_Sol 080816
    Chihiro 080818

• Svar på tråden Augustilistan 2008
  • Hoffsan

Virvel: Vi ska inte heller ha något infoblad. Vi har vår hemsida. Det är bara till farmor och hennes sambo som vi kommer att ha ett infoblad till. Resten har datorer eller kan få tag på en lätt.

• Hoffsan

Ps Det kommer bli jättefint med slöja till den klänningen! Men jag hade kört på en kortare slöja.

• Ms K

Virvel: Tror att hemsida är helt fullvärdig info till de flesta, men som hofsan säger, ni kanske borde skriva ut ett kort blad till dom som ni tror är tveksamma nyttjare av datorer

Och: Jo, jag tror slöja blir för mycket, men alla tycker ju olika . Risken är att det blir lite spöket-Laban varning Istället skulle jag nog satsat på en rejält tillpiffad frisyr till den klännigen. En inte så subtil tiara kanske? Klänningen i sig är ju ganska enkel, så du kan ju verkligen gå loss på hårfronten

• Hoffsan

Men du måste medge att den här bruden är otroligt vacker i sin slöja
    www.ramonabach.com/br%F6llop.html

Funkar den inte så klistra in den i adressfältet.

• Ms K

Hoffsan: Visst är alla brudar vackra men i min smak är det på tok för mycket tyll. Men det är då för väl att alla gillar olika stil, vore ju hemskt om alla brudar skulle se identiska ut!

• GME76

Ser en hel del här som kommit hur långt som helst i planeringen. Jag är impad.
    Vi har typ bestämt datum och börjat kika på förlovningsringar. Ringde däremot en av vigselförrättarna på listan fr Länsstyrelsen och han tyckte att vi var ute i väääldigt god tid, så där fick jag känna mig dum :-/. I vilket fall skulle man inte ens ringa direkt till dem utan gå via kommunen. Där ser man. Luften gick visst ur redan i starten...ha ha.

• 8108

Vi var och småspanade lite bland herrkläder idag och ALLA försäljare sa att vi var ute på tok för tidigt... Hade det varit mig vi letat kläder till tror jag inte att deras rektioner varit densamma.. knasigt varför får man inte börja kolla på kläder till den blivande mannen i god tid?

Själv sitter jag här med lite små värkar så jag tror att det blir bebis inom 2-3 dygn

• Ms K

8108 Nämen KUL! Guuud så spännande!!! Det förklarar varför du var uppe 05,14, tänkte först att oj vilken morgonpigg en Oh så spännande!

Och jag håller helt med dig ang kläderna - ingen skulle höja på ögonbrynen om en brud vare sig kollar eller köper sin brudklänning et år i förväg. Men brudgummen får vackert vänta i kulissen. Wierd!

Jag planerar med is i magen att fixa de mesta av våra kläder (jo, min klänning med ) från second hand, så det känns bra att ha gott om tid för att snoka. Är lite av en secondhandmaniac - det är ju så roligt, som lotteri och så är jag inte helt oäven på symaskinen om något behöver "redigeras"

• bridesilly

På tal om för tidigt så har jag fått samma reaktion på alla ställen förutom på hotellet vi hade tänkt att bo på, dom verkade inte ett dugg förvånade över att man ville kolla upp priser å sådant i tid

Svar på tråden Augustilistan 2008