• bridesilly

Augustilistan 2008

Hej tjejer, här kommer listan i en egen tråd som ni kan fortsätta fylla på

hoffsan 080823 hoffsan.weddingannouncer.com
    Bridesilly 080809 el 080816 inte säkra än
    Jagärsåkär?
    Katarina K 080802 katarinaochmagnus.weddingannouncer.com/
    8108 080808
    Aug08 080808
    Madeleene 080808
    Lakritsbat 080809
    Budgetbrud2008 080809
    Virvel 080809 Lindaochjocke2008.weddingannouncer.com/
    Emkalo 080816 em2008.weddingannouncer.com/
    Anna_Sol 080816
    Chihiro 080818

• Svar på tråden Augustilistan 2008
  • Lakrisbat

Jag kan hålla med dig(bridesilly) tycker att man är ute i väldigt god tid.
    Men själv vill jag vara de så kanske man inte står där sista veckan och allt har gått h#lv#te. men jag hoppas på att de kommer gå bra för er alla.
    Jag har hittat min vigsel ring jag är helt fast i. Men varför ska alla ringar vara så himla DYRA. De är helt otroligt. Men om man slår ut vad den kostar på varje dag man ska bära den så blir de inte så dyrt men de är en stor summa att betala på engång.

Oj vad långt de blev de var inte meningen. Men jag kännde att jag behövde skeriva av mig lite.

• Ms K

Hej hej alla söndagsslappa! Hoppas ni njuter ute i solen (ni som har samma ljuva väder som vi i sthlmstrakten)!

Själv sitter jag och (borde) söndagsjobbar, måste förbereda ett möte tills på tisdag och jag ligger mil efter!

Men istället tar tankeverksamheten bara inriktning mot inbjudningskorts-layout hela tiden ! Har så många ideer!!! Hur ska man lyckas välja till slut??? Dessutom kom jag på att min syster har fri tillgång till att screentrycka på tyg. Vore kanske jättefint att trycka inbjudningskorten på tyg och drapera runt korten istället för papper...
    Eller så har jag börjat fundera på att jag borde rita en egen illustration, printa i svag svag färg, och fylla i själv så att det ser handritat ut. Ojojojoj så många ideer. Hur ska man kunna välja???

• bridesilly

lakrisbat

Dyra ja, den jag vill ha kostar många tusen :( men men man får se det som du säger att man slår ut det på sålänge som man ska bära den sen.

Ms K

känner igen det där, tankarna glider iväg på dukningar, imbjudningar och allt om bröllop

• 8108

LÅNGT

Bråttom ut hade hon lilla Ellen! Vi hann bara till parkeringsplatsen på Danderyds sjukhus och där föddes hon mot en främmande kvinnas bil... Min förra förlossning gick snabbt men denna gick verkligen i rekordfart!

Strax efter att jag skrev mitt förra inlägg så tog jag två alvedon och gick och lade mig och då stannade värkarna av sen var vi i stan och på djurgårn hela dagen och fikade på underbara Rosendals trädgårdscafé och hann med att kika lite mer på kläder till min M2B på
    Östermalms Smoking & Frackuthyrning.

Sen skulle vi äta hemma hos svärisarna men då kände jag på mig att det eventuellt var något på G. Jag hade småvärkar igen men inget allvarligare än så, vi beslöt oss för att skippa middagen men lämna kvar storasyster där och åka hem för att vila och packa BB väskan. Detta var vid 17 tiden på kvällen igår... 17.20 fick jag riktiga värkar men inte jätteonda, halv ringde vi in och förberedde dem på BB Stockholm 17.50 parkerade vi bilen lååångt ifrån och började knata (hittade inte riktigt, trodde ingången var vid stora entrén) nu kom första krystvärken och detta uppmärksammades av en ängel till kvinna som stannade sin bil, hjälpte mig in och körde mot förlossningen. Min M2B ringde och bad dem komma ner och möta vid dörren 2a krystvärken kom i kvinnans bil och halva huvudet var ute. dörren slets upp och utanför stod 2barnmorskor och 4 uskor precis då kom nästa krystvärk och Ellen var ute... 47cm lång 2920g och 33,5 i hattmått

Vi mår jättebra nu och det är mycket tack vare den underbara kvinnan som hjälpte oss!! Vilken hjältinna!!

Jag var ganska chockad under natten-det kändes som jag missade förlossningen... men nu har chocken lagt sig och jag njuuuter!

Förlåt att det blev långt!

• bridesilly

8108

oooj det va verkligen fort den lilla ville ut.

GRATTIS till bebben

• Ms K

8108

WOW!!!!!! Hon ville UT!
    GRATTIS!!!! till er allihopa!
    Vilka underbara människor det finns va - och vilket urgulligt namn ni valt

• lärkan

Jag eller vi ska också gifta oss i augusti 2008, närmare bestämt 080802. Vet inte hur man lägger till uppe i eran lista , någon som vill förklara.

• Madeleene

8108: GRATTIS till flickan. Oj, jag som inte ens visste att du var gravid. Måste jag ha missat helt i tråden. Men ett STOOOOORT grattis till ert underverk.

• aug08

8108: GRATTIS!!! Va häfigt och vilket fint namn:)

Här blir det en snabbtitt, dock inget nytt på fronten. Har köpt underkläder till dagen D så det är ytterliggare en sak att pricka av på listan, men det kanske jag redan har skrivit... Minnet är inte vad det borde vara alla gånger!

Snart är det bara ett år kvar för oss. Eller snart och snart men det känns på något skumt sätt som om det närmar sig, hi hi....

Ha det gott i sommarvärmen som förhoppningsvis fortsätter...

• bridesilly

lärkan

kopiera listan här åvan i TS å lägg till ditt datum, tyvär verkar det som om att jag inte kan göra uppdateringar i den listan men vi får fylla på i tråden efter hand Å sen när det är dags för en ny tråd fyller vi på med den fullständiga listan

Svar på tråden Augustilistan 2008