• bridesilly

Augustilistan 2008

Hej tjejer, här kommer listan i en egen tråd som ni kan fortsätta fylla på

hoffsan 080823 hoffsan.weddingannouncer.com
    Bridesilly 080809 el 080816 inte säkra än
    Jagärsåkär?
    Katarina K 080802 katarinaochmagnus.weddingannouncer.com/
    8108 080808
    Aug08 080808
    Madeleene 080808
    Lakritsbat 080809
    Budgetbrud2008 080809
    Virvel 080809 Lindaochjocke2008.weddingannouncer.com/
    Emkalo 080816 em2008.weddingannouncer.com/
    Anna_Sol 080816
    Chihiro 080818

• Svar på tråden Augustilistan 2008
  • Madeleene

aug08: Förstår dig, ska vi ha nedräkning tillsammans? 13 månader, det kommer gå fort..

• jenko

Anna_sol

Aha, vad kul att ni också ska gifta er den 16/8.

Har inte vågat börja planera nåt än eftersom det var lite osäkert om vi skulle gifta oss nästa år eller inte, men nu har vi bestämt oss för att göra det, så nu ska det planeras
    Har ni kommit långt?

• aug08

jenko: Vet inte om jag sagt hej och välkommen men välkommen är du... Vi har bokat kyrka och festlokal, min klänning finns (min mammas egensydda som hon hade 1977 på sitt bröllop) men ska dock justeras lite, har inhandlat "Bröllopsboken" (tror jag den heter, en gästbok), har kontaktat bussfirma som ska ta gästerna från kyrkan till festplats, har planerat men inte inhandlat presenter till tärna, marsalker, toastmaster och toastmadame (som inte är tillfrågade eftersom allt är hemligt men vi hoppas ju på ja). Det är väl det vi har gjort och snart är det bara året kvar för oss, vi gifter oss 080808. Ni då???

• jenko

aug08
    Tack så mycket!
    Oj, vad mycket ni har hunnit med. Skönt att man slipper stressa.
    Vi har hittat de ringarna vi vill ha, bestämt vilken kyrka vi ska vara i.. och ja, det var väl det.
    Är den där bröllopsboken bra?
    Våran förlovningsdag är den 12/8 så vi ville helst ha då, men eftersom det är på en tisdag så väntar vi nog till den 16/8 (lördagen)

• Anna_Sol

jenko

Vi har bokat lokalen, och så har jag köpt min dotters näbbklänning. Jag tror vi har valt catering också, men det är ju lång tid kvar så det kan ju ändras med tiden. ;)

Kyrkan kan jag inte boka förrän just den 16:e i år så då ska jag göra det. Ringen och klänningen ska jag köpa i vår hade jag tänkt.

Vi har börjat köpa sprit till festen då vi tar med egen dricka.

Så ligger vi till ungefär. :)

Ja, frisören har jag bokat också.

Inbjudningarna ska jag göra så snart jag bokat kyrkan.

SÅ ligger vi till!

• aug08

jenko: Den boken vi köpt är en gästbok fast istället för att gästerna får skriva själva så finns det färdiga blad, ungefär som "Mina vänner" som fanns när man var liten. Både fin och jätterolig, så himla mycket roligare än en vanlig gästbok där alla skriver något krystat för att fantasin tryter. Tycker vi alltså, så den kan varmt rekomenderas...

• Bröllopstokiig

aug08

Den gästboken har vi också köpt. Det ska bli kul att läsa den i lugn och ro någon dag efter bröllopet. Vi får väl lägga fram den sent på kvällen så kanske vi kan få en del roliga och oväntade svar

Idag har jag bokat trubadur. 5000 kr. Ingen rolig utgift men det känns som att det får vara värt det.

Har också köpt halsband till klänningen. Då Nixa 929 är ganska ren (inga pärlor eller broderier)så köpte jag ett vitt pärlhalsband med flera rader.
    www.pearlnet.se/ Det är det halsbandet som heter Halsband Air fast i vitt.
    Tror ni att det blir bra till min klänning?

• Lakrisbat

Hallå!!
    Oj vad alla värkar ha kommit långt. Just nu känns de som att jag inte orkar bry mig. Men jag vet att jag kommer ha panik snart igen har redan haft en liten sådan Men de kan kanske vara för att jag är så himmla uppe i att vi ska få hem våran lilla valp på Onsdag. Men vi har hitta blommor och en resturang vi ska vara på. sen var de allt annat som ska fixas oxå..

• Anna_Sol

Hej alla!

Vi var och tittade hur bygget framskrider för lokalen vi ska ha festen på. Även om det ännu är en byggarbetsplats så tror jag det kmmer bli jättefint. Ljust, luftigt och fräscht. Och nytt! Förvisso har jag alltid gillat äldre stil bättre, men man kan inte få allt. ;)

Om någon annan är intresserad av bilder på Lusthuset som hör till Långholmens förskola i Stockholm kan ni maila mig på annavardiero@hotmail.com så skickar jag över bilder. (dock inte förrän efter på söndag då jag åker till landet i morgon och kommer hem söndag)

Vi var även uppe i "vår" kyrka och nu är jag ännu mer säker på att det är just rätt!

• aug08

virvel: Halsbandet var super och kommer vara så fint till din klänning tror jag:)

anna_sol: va kul att det känns rätt och verkar gå bra med bygget:)

Lakrisbat: Åhhhh va mysigt med en hundvalp. Vi har massa katter vi och har pratat om en liten hund också (älskar djur). Tyvärr så passar det inte riktigt in i våra liv men de är ju såååå söta. Vad blir det för ras?

Här blir det mycket surfande idag, sambon ligger hemma och är sjuk. Han har så hög feber att jag inte riktigt vågar lämna honom. Ska dock sticka iväg till gymmet en snabbis snart, hoppas han sover mest då...

Vi skulle ju egentligen ha åkt till norrland och jag skulle äntligen få se "vår" kyrka. Det är bara sambon som sett den och valt den. Men men, det får bli en annan gång, sjukdom rår man ju liksom inte över...

Svar på tråden Augustilistan 2008