• bridesilly

Augustilistan 2008

Hej tjejer, här kommer listan i en egen tråd som ni kan fortsätta fylla på

hoffsan 080823 hoffsan.weddingannouncer.com
    Bridesilly 080809 el 080816 inte säkra än
    Jagärsåkär?
    Katarina K 080802 katarinaochmagnus.weddingannouncer.com/
    8108 080808
    Aug08 080808
    Madeleene 080808
    Lakritsbat 080809
    Budgetbrud2008 080809
    Virvel 080809 Lindaochjocke2008.weddingannouncer.com/
    Emkalo 080816 em2008.weddingannouncer.com/
    Anna_Sol 080816
    Chihiro 080818

• Svar på tråden Augustilistan 2008
  • Virvel

8108

Är det ditt första barn du väntar?

• 8108

Nope andra Stora lilltjejen blir två i augusti

• Virvel

Jag har ett och ett halvt år mellan mina. Jag kan lova att du har och göra sedan
    För mig var det tufft i början. Fick en riktig tvåbarnschock.

• aug08

JAAAAAA, vi fick stället också så nu känns allt så himla bra. Det är som bäddat för en perfekt bröllopsdag. Som
    sagt MYCKET dyrare än vi tänkt men nu ordnar de med allt. De ville att vi skulle ses snart för att diskutera meny mm och sedan ses man några gånger längre fram för att stämma av så att våra önskemål tillgodoses. De var så hjälpsamma och poängterade att allt går att ordna, det är vår fest och de gör vad vi vill. De ordnar inte bara mat och dryck utan dukning, alla blommor, bröllopstårta (efter våra önskemål), servering, städning mm. Vi får ha festen till klockan 2, vilket känns helt lagom för oss. Vi ska även ha godisbuffé till festen. De fixar också bar med exakt vilka drinkar och drycker vi vill ha. ÅHHHH jag är så glad:)

• aug08

Så, slut på egonilägget;)

8108: Va trist, låter ju som ni fått lite dubbla budskap. Hoppas ni hittar nå´t, tyvärr vet jag inget då vi, trots att vi bor i Stockholm, ska gifta oss norrut... Hör eller ser jag något skriker jag till!

• Anna_Sol

8108

Ja du, jag har själv haft jätteproblem att hitta ngt i Sthlm. Till slut blev det Långholmens Folkhögskola som sagt, men det går på 9000-1000 tror jag.

Vart i Stockholm bor du?

Vi kollade på Lövsta Gård som ligger i Upplandsbro, men det var för långt för oss. Minns dock inte hur många de tog. 4000 tror jag att det kostade för hela helgen.

Oaxen i Södertälje finns också, om ni bor åt andra hållet. Har för mig att det kostade 3000 kr.

Gå in på www.botkyrka.se, de har massor av lokaler i olika storlek de hyr ut. Tror att det finns en del på www.huddinge.se också.

Sök på hembyggdsgårdar på Google så kommer det säkert upp någon sida med sådana också.

• 8108

aug08 GRATTIS!!!!!!

Virvel- ja det lär bli mycket i början men förhoppningsvis kommer de att ha mycket glädje av varandra sedan... hur lång tid tog det innan din äldsta glömt att h*n var själv?
    Min tjej är helt torr, även nattetid sen några veckor tillbaks å nu e jag lite orolig för att hon ska bli blöjbarn igen bara för att bebisen kommer ha blöja... men det är väl rätt vanligt att det blir så gissar jag..

När jag var och tittade på lokalen idag så kändes det bättre igen! Musiken behöver inte stängas av helt men ljudnivån ska sänkas...typ... Men det ligger inga bostadshus i direkt anknytning till själva lokalen så vi behöver förmodligen inte sänka alltför mycket hoppas jag! Sen sa han att det kan hända att vi kan få tillgång till lokalen tidigare iaf, och annars får det lösa sig iaf...

• 8108

men vi ska titta på en annan på tors

Vi vill helst att den inte ska ligga alltför långt ut.. max 20-25min med bil från centralen. Vi har hittat ett jättefint ställe i Tyresö (visserligen nära 25min gränsen ) men det var självklart uppbokat Attans att vi inte började planera för ett halvår sedan!

Svar på tråden Augustilistan 2008