• bridesilly

Augustilistan 2008

Hej tjejer, här kommer listan i en egen tråd som ni kan fortsätta fylla på

hoffsan 080823 hoffsan.weddingannouncer.com
    Bridesilly 080809 el 080816 inte säkra än
    Jagärsåkär?
    Katarina K 080802 katarinaochmagnus.weddingannouncer.com/
    8108 080808
    Aug08 080808
    Madeleene 080808
    Lakritsbat 080809
    Budgetbrud2008 080809
    Virvel 080809 Lindaochjocke2008.weddingannouncer.com/
    Emkalo 080816 em2008.weddingannouncer.com/
    Anna_Sol 080816
    Chihiro 080818

• Svar på tråden Augustilistan 2008
  • Virvel

Lakrisbat
    Då var det ett jättebra pris.
    Vi kommer att betala ca 35 000 för trerätters, tre glas dricka, kaffe, tårta och avec för 40 personer.
    Då ingår all servering,städning, diskning m,m.

• Lakrisbat

Virvel
    Jag fick ett mail nyss av dom och allt som dukning och nu allt vad man behöver i priset. men då kan jag tänka mig att de är ett bra pris vi har fått. Vi vet att dom lagar bra mat för vi har ätit där många gånger och firat födelsedags middagar där.

• Emkalo

Tycker det låter som att ni alla har hittat bra lokaler för era bröllop! :)

Själv går det inge bra... :( vi ska åka till ekebyhovs slott och kolla, men de stänger för semester snart (fredag) och sen öppnar de i augusti. Men vi kollar andra lokaler för priset är lite saftigt där. Men det löser sig till slut, men jag känner att det börjar bli ont om tid... Snart åker dessutom vi på sem i 3 veckor och där kommer ingen större planering att bli gjord :) Men vi har sagt att vi får väl helt enkelt ev flytta bröllopet in i sept om det inte skulle funka i aug...men än så länge hänger jag här :)

• Emkalo

Haha, vilken tråddödare jag är :)

Mår alla bra idag?!

Aug08, har du fått klartecken från kyrkan ännu? Håller tummarna!

• Madeleene

Emkalo: Inte är du någon tråddödare. Vilken lokal vill ni helst ha? Semester är semester då ska man ta det lugnt och dricka en eller två glas vin/öl/cider (vad man nu dricker). Du får hänga här fast du flyttar bröllopet till september, tror inte att de andra tjejerna säger något om det.

• Emkalo

Jag vet inte faktiskt vilken vi helst vill ha... Det finns för- och nackdelar med de flesta. Ett ställe som vi kollar på i stan, ligger i Bellevueparken (nära Hagaparken). Han har inte svarat ännu, så vi vet inte. Men vi har noll koll på vad det skulle kunna kosta där, men min m2b var där på personalfest och då hade det varit väldigt billigt att fixa. Det är ett litet gammalt hus, uppe på enhöjd, och så kan man ha tält i trädgården för det får inte plats mer än 50 pers inne tror jag (sittandes). Sen vet vi inte om vi får fixa spriten själv där?! Det kostar ju om vi inte får det...Och cateringen? Samtidigt skulle det spara oss jobbet och kostnaden med att behöva fixa transport på kvällen in mot stan - vilket vi skulle behöva om vi gifte oss på Ekerö.

Har även hört oss för om Ängby slott... Det är ju jättepopulärt, men inte lika dyrt som Ekebyhovs slott. Får se vad de svarar :)

Madeleene, håller med om att semester är semester (även om bröllopsplanering inte riktigt kan jämställas med mitt vanliga "tråkia" jobb - det är ju mkt roligare). Vad gör ni i sommar då? Jag ska dricka sangria och äta flan (typ spansk version av creme brulee) i Spanien i tre veckor - nonstop :)

• Madeleene

Emkalo: Tycker ni kan fundera på vad ni vill när ni är där nere. För att känna efter ordentligt. Håller tummarna för er att ni får det stället ni vill vara på. Åh skönt att åka utomlands, lite avis på dig allt. Sant planering är så mycket roligare. I sommar ska vi båda jobba (vi pluggar ju på vår och höst), sedan åker vi iväg ca 1 vecka till Göteborg för att hämta hem vår bil. Har du tre eller fyra veckor semester?

• Emkalo

madeleende: Gullig du är :) Ja, det blir nog bra i slutändan :) Det går inte riktigt att jäkta i semestertider ändå, eftersom folk har ju ofta gått på semester :)

JA det ska bli jätteskönt att åka till Spanien, min m2b's mormor har lgh där som vi är i. Jag har 5 veckor sem, men vi var en v i Lissabon i april och sen vill jag spara en v till höst/vinter, så jag är bara ledig exakt de tre veckorna vi är borta. Men det är ju jätteskönt!

Så du pluggar? Vad pluggar du? Jag vet hur det är... Blev färdig juni 06 efter 5 års studier... Somrarna går åt till att jobba jämt och sen börjar terminen igen... Så det här är ju min först (nånsin) betalda sommarsemester. :) Snart får du det med!

Har ni köpt ny bil? Schysst att ha bil! Jag tog precis mitt körkort för 1 månad sen, så det vore kul att ha bil :) Men vi har inte riktigt behvo av ngn så det är mest onödigt för oss att köpa. Men om vi flyttar längre ut så :)

• Madeleene

Emkalo: Jo precis, alla vill ha semester. Bättre att fundera lite på vad man vill ha under tiden man är ledig.

Åh härligt att få ha en lägenhet där nere. Riktigt avis måste jag säga att jag blir.

Japp, jag pluggar till hälsopedagog och har precis börjat så jag har tre till fyra härliga år framför mig inom högskolans värld. Jaså, vad pluggade du till? Åh denna semester måste kännas extra skön för dig nu. Mm snart så.

Köpt och köpt vet jag inte, fått mer. Min m2b bror gav min m2b sin gamla bil för han och hans familj köpt en ny. Så sambon kommer ta körkort här i sommar. Så bilen var en liten pusch på att han skulle ta körkortet någon gång. Åh får gratulera till körkortet. Vi bor så bra så vi inte behöver, men när man storhandlar och vill åka hälsa på föräldrar/svär föräldrar (ca 10 mil bort), så är det skönt med bil. Den skall inte användas ofta men ibland så.

Okej, har ni funderat på att flytta ut längre eller?

• Emkalo

Tillbaka från lunch :)

Madeleene: Ja det är superbra med en egen lgh. Men tyvärr ska mormor (min m2b's alltså) sälja snart, så det blir nog sista gången vi är där. Tråkigt. Men hans mormor börjar bli gammal (fyller 82 iår tror jag) så det är jobbigt för henne oxå att behöva släpa matkassar och stora vattendunkar mm där nere. Får se vad som händer.

Kul med hälsoinriktning :) Jag har läst en magister i innovationsteknik och en magister i psykologi, inriktning arbetslivspsykologi. Sen jobbade jag i ett projekt som forskningsassistent, där vi gjorde en undersöking åt TCO om arbetsvillkor, frisk- och riskfaktorer i tjänstemannayrken, och jag skriv min magisteruppsats i psyk om arbete/personlighet och hälsa. Jag tycker hälsa är jätteskoj :) Ta vara på studietiden...man är aldrig så flexibel som man är då :) Då kunde man planera dagarna som man ville. Åh jag är avis på dig. Vill plugga mera :) (fast med lön :))

Det är ju jättebra att få en bil! :) Jag hoppas att min pappa vill ge mig en bil, för han sa för typ 10 år sen att när jag tog körkort så skulle jag få en jättefin cab (som han hade i sin ägodel då). Men han har inte kvar bilen :) Men vi klarar oss ändå :)

Appropå flytt. Vi bor central i sthlm, och därför behöver vi ingen bil (men det skulle vara jätteskönt när man åker och storhandlar som du säger!). Vi trivs väldigt bra, och jag iaf känner mig lite kluven. Vi vill bo i hus sen, typ på Ekerö eller ngnstans där man får yta för pengarna och är lite mer lantligt. Men sen så är det ju jäääättebekvämt att bo i stan, nära till allt och lätt att ta sig. Så jag vet inte var vi hamnar, men nu bor vi i en stor 1:a (ca 50 kvm). Där kan vi inte bo med flera barn osv (vilket vi nog vill skaffa ett tag efter bröllopet). Men samtidigt får vi inte så mkt yta för pengarna om vi vill köpa en större lgh i stan.

Åh, det här blev mitt livs historia :) Allt är rörigt. Vi vet ingenting. :D Min m2b disputerar i maj nästa år och har sen finansiering 2008 ut. Men sen kanske det blir post doc och då kanske det skulle passaom vi åke tillbaka till Boston, där vi var under våren 06. Så kanske han får sitta där och jobba - men vad ska jag göra då? Och ska vi då ha kvar lgh i stan och köpa nytt sen när vi kommer hem?! Allt är en älskvärd röra f n. :)

Madeleene bodde du i sthlm?

Svar på tråden Augustilistan 2008