• bridesilly

Augustilistan 2008

Hej tjejer, här kommer listan i en egen tråd som ni kan fortsätta fylla på

hoffsan 080823 hoffsan.weddingannouncer.com
    Bridesilly 080809 el 080816 inte säkra än
    Jagärsåkär?
    Katarina K 080802 katarinaochmagnus.weddingannouncer.com/
    8108 080808
    Aug08 080808
    Madeleene 080808
    Lakritsbat 080809
    Budgetbrud2008 080809
    Virvel 080809 Lindaochjocke2008.weddingannouncer.com/
    Emkalo 080816 em2008.weddingannouncer.com/
    Anna_Sol 080816
    Chihiro 080818

• Svar på tråden Augustilistan 2008
  • 8108

Vi tänkte oxå "bara" ha öl, vin, cider och avec till kaffet (och skumpan förståss)

Men av dessa drycker kommer det finnas obegränsat så ingen riskerar att bli torrlagd

• Virvel

Hallå!! Är det här ni håller hus. Har helt missat att vi gått över till denna tråden. Tyckte det var lite dött på den gamla.

• Virvel

Håller på att ringa runt till alla Nixaförsäljare i Sverige i jakten på klänningen som jag tycker så mycket om men det verkar helt kört.
    Den finns inte i Stockholm, Gävle, Västervik, Kungsbacka osv, osv.

Jag kommer säkert att hitta en klänning som jag passar i och tycker om. Det hade bara varit kul att få prova den.

Hur går bröllopsplanerandet för er?

Jag fick mitt paket från Panduro. Hade beställt handgjorda papper till pärmen på festprogrammet men blev inte riktigt nöjd. Det kändes som att ta i lite finare dasspapper
    Får försöka hitta några andra. Vi ska ha vitt, silver och eventuellt någon rosa nyans som gärgtema. Orginellt va?!
    Är det någon som har tips på snygga papper till festprogrammet?

• Madeleene

Heeeej! Måste bara vråla ur min glädje. Nu har de tre nämnderna godkänt att vi är där (min m2bs mor och hennes man) har sagt ja till att vi får vara i stugan för både vigsel och festen.

• soon to be mrs O

hej, får man hänga på?? nybliven medlem som ska gifta mig aug 08

• aug08

Madeleene: Grattis, va kul att du fått ja drömbröllopet närmar sig:)

soon to be mrs O: Såklart du får, välkommen! När blir det?

Inget telefonsamtal från kyrkan idag, hon som lovat:( Ja ja, har de inte ringt imorgon så ska karln ringa igen på torsdag så att vi verkligen får boka...

Sov gott alla!

• Lakrisbat

Japp, då har man pratat lite med ett ställe om att kanske ska ha middagen på. Vi har fått ett pris förslag på ca 8500kr. vi har tänkt grekisk buffe och bjuda på 2 glas valfrit till maten och sen kaffe till tårtan. Vi har velat fram och tillbaka när de gäller drickan om vi ska bjuda på allt. Men vi kom fram till att jag kan lägga pengar på annat än släkt och vänners fylla Men de är priset jag undar över är de dyrt? drickan är med i priset.

• Virvel

Lakrisbat
    Om priset är dyrt eller inte beror lite på lokalens utseende tycker jag.
    Är det en gammal byggnad med anor långt tillbaka i tiden så tycker jag att det är värt mer än om det "bara" är en lokal.

• Lakrisbat

Virvel
    Lokalaen betala vi inget för. Dom 8500kr är mat för 40per och dricka för dom så då blir de 80st dricka i de pristet. som vi tänkte att de vi skulle bjuda på 2 dricka till maten plus kaffe och vi har fått priset ca8500kr.

• bridesilly

Jag har hittat en lokal som är jättefin som jag verkligen skulle kunna tänka mig å den får man pröjsa 2000kr för, inte så farligt väl? Med tanke på att man får tillgång till den dan innan för utsmyckning

Svar på tråden Augustilistan 2008