Augusti 2008 forts
tog mig friheten att fortsätta augusti tråden för 2008
tog mig friheten att fortsätta augusti tråden för 2008
Emkalo
Jag är 28 och m2b 25 (han fyller idag). Jag ställde ett ultimatum om att han måste gifta sig med mig innan jag fyller trettio. I alla fall om han vill ha ett stort bröllop, annars sa jag att jag kunde tänka mig att gå ner till rådhuset och få det överstökat inför att par oberoende vittnet. Ingen stor klänning och ingen fest. Lite elakt kanske, men till saken hör att vi har varit tillsammans i sju år och har velat gifta oss i flera år, men han har sånna krav på bröllpet att det vi inte haft råd. För att få allt som han vill ha det hade det gått loss på typ en kvarts miljon och så mycket hade vi inte kunnat spara ihop förrän vi är 55 år, och hur kul är det med vacker vit klänning då? Nu blir det ett rätt stort men ekonomiskt försvarbart bröllop.
bridesilly
Det hoppas jag. Min m2b tycker iofs är det är för tidigt att detaljplanera, men eftersom han har sjukt stora krav på hur allt ska vara har jag börjat i alla fall. Börjar man i tid är det ju lättare att hitta det man vill ha billigt, på rea kanske. Man hinner ju kolla upp priser och kvalité på ALLT.
Emkalo
Jepp, jag köper bröllpstidningar. Massor. Jag kommer snart inte att ha råd med bröllpet för jag lägger för mycket pengar på tidningar. :)
Emkalo
Jag skulle gärna se att det fanns fler brällopstidningar. Har väl köpt alla som är ute i affärerna nu
Brällop, snygg stavning
Kul med fleeer :)
LindaBirgitta - jag tycker inte att det är fel att ställa krav :) Dock inte orimliga...men allting låter ju så "hårt" när man förklarar för andra :) Grattis förresten till din m2b idag :D Jag fyllde 25 för inte så länge sen :) Hur stort bröllop blir det?
När jag köper tidningar så blir det mest gluttande, jag är så dålig på att faktiskt läsa vad som står däri. Jag gillar mest att titta på de fina bilderna :) Men det kanske står en massa bra? Ibland tycker jag dock att bröllopstidningarna är så inriktade på 200 000 kr bröllop (och uppåt). Det kommer vi inte att ha så det blir lite halvt avslaget... Jag vill ju ha tips om hur man kan göra det billigare :)
Nu ska jag till POP och kolla kläder till min systerson som fyller 2 år imorgon och min kusin som fyller 1 år på söndag :) (som sagt, jag ska lägag undan mer pengar till bröllopet så fort alla slutar fylla år i juni:))
Kikar in lite senare ikväll!
Oo vad många smajlisar jag kan göra :D
Emkalo
Håller med. Alla kan ju inte vara rika :)
Vi har en liten son också och ingen av oss tjänar så där väldans mycket pengar. Det borde ju helt klart finnas en marknad för ett bröllopsmagasin för "vanliga människor".
Vi kommer att ha mellan 65 och 70 gäster ungefär. Närmaste släkten och ett fåtal riktigt nära vänner.
Jag har massor av bröllopstidningar, de som inte är högaktuella från i år har jag börjat klippa i å göra en scrap book till mitt bröllop med alla de finaste håruppsättningarna och frisyrer med mera som jag kan tänka mig Kanske en smula överambitiöst men riktigt roligt
Bra idé Bridesilly... Jag brukar börja med sånt men har ofta svårt att slutföra... Det är ju så himla kul i början :)
LindaBirgitta, håller med dig! Jag vill ha tidningar för vanliga människor, såna som inte har 3 dragarsbröllop på ett abonnerat slott i södra europa, typ :)
Förresten, vet ngn av er hur man får svenska till weddingannouncer? Jag försökte ersätta alla rubriker men eftersom jag tog bort ngr gick dte inte?! Dte stod att alla rubriker måste finnas...men dte var ju jättemånga! Ngn som vet?
Hallåj!!
Vi planerar att gifta oss 080808 men har inte fixat så mycket än... eller jo jag köpte bestick, vattenglas och kaffekoppar för 80pers på IKEAs rea för ett tag sedan
idag har jag dessutom slängt iväg ett mail till en hembygdsgård som vi kan tänka oss att hålla festen på!
Vi kommer att försöka hålla de flesta kostnader nere och har sparat ca 20000 so far..
Emkalo
Du kan gå in och pausa sidorna så att dom inte syns på den riktiga sidan.
Om du går in på din adminsida så ser du alla sidorna längst till vänster. Om du klickar på den gröna bocken som är vid varje sida så pausar du den.