• bridesilly

Augusti 2008 forts

tog mig friheten att fortsätta augusti tråden för 2008

• Svar på tråden Augusti 2008 forts
  • Emkalo

Hm, jag vet inte hur man gör ett tillägg...kan tänka mig att du hittar det under antingen "nytt inlägg" alt mina favoriter...? Jag ska kanske prova att starta ett inlägg och se om jag får det att funka där så kan jag berätta hur du gör :) Men bridesilly vad har ni för datum??

• aug08

Virvel: Förstår att du blev orolig;) För oss spelade det dock ingen roll att det är på en fredag, tvärtom, gör det hela lite mer speciellt. Dock är det så många som tänk likadant så vi får se, som sagt, om vi får det datumet, vi är många som "slåss" om det i den kyrkan vi vill ha:)

• Emkalo

Bridesilly... jag hittar inget... Det kanske bara är på Familjeliv man kan lägga till en tilläggskommentar?! Men dte vore ytterst konstigt eftersom de är väl uppbyggda på samma sätt?

Aug08
    spännande! Du får berätta sen hur det gick till :) Berätta hur det kändes att bli friad till, här var det nämligen jag som friade :D. Men min m2b sa att det var väldigt mysigt att bli friad till! Vet era familjer om att ni ska gifta er?

• Madeleene

Emkalo: Tusen tack.

Hur långt har ni kommit i era planeringar? Hittat klänning?

• aug08

Emkalo: Våra familjer vet inget, eller jo tydligen vet min blivande svärmor om frieriet, sambon berättar allt för henne så hon vet hur det ska till när han friar men inte när. Ingen vet dock om bröllopsplanerna. SÅ fort jag blivit friad till hoppas jag dock att jag får berätta för ALLA!!! Då ska jag också ordna en hemsida som ni andra gjort, så fina:)

Ni andra, vilka vet om era planer (fortsätter på din frågeställning Emkalo)??

• aug08

Madeleene: Jag har klänning "klar", fast den ska fixas lite till justeringar osv. Du då? Klänning? Hur långt har ni kommit?

• Emkalo

Aug08
    Hos oss vet i princip alla... Visst det är väl kanske ngr vänner till min mamma som kanske inte vet ännu...Men de bor i Lund och vi i Sthlm så jag pratar inte med dem ofta. Men alla våra vänner vet, och familjen vet. Vi berättade om förlovningen ganska snart efter att den var gjord (min m2b hade varit i en bilolycka och alla behövde lite glada nyheter så vi kunde inte låta bli :)). Det var ju i dec, och vi bestämde ganska snabbt att det skulle vara för tidigt att göra det nu i sommar (med tanke på pengar) så vi bestämde oss för nästa sommar!

Madeleene
    Vi har inte kommit så långt osm jag trodde :) Allt hänger på om vi vill ha den festlokal vi har prelbokat (hänger på pris). I så fall vet vi vilken kyrka vi vill ha (får bokas först i oktober), och vi har bestämt lite om mkt, meni nte på djupet om ngt kanske :) Ni då?!

• Emkalo

Aug08,
    din klänning som är klar, justeringarna gör du först nästa år eller? Närmare bröllopet tänkte jag...?`Gud vad skönt att veta vad man vill ha på sig på stora dagen :)

• aug08

Emkalo: Det förstår jag, va skönt att det verkar ha gått bra för din m2b... Ja, så fort jag är friad till ska alla få veta, längtar ju till att få berätta om alla planer och så...

Angående klänningne så ska det sista justeringarna göra närmre bröllopsdagen. Det är min mammas bröllopsklänning och jag har alltid vetat att jag vill ha den, ända sen jag var liten. Tur att lillsyrran och ja inte har samma smak för då hade det blivit svårt. Ända sedan jag var lite har den liksom varit "reserverad" för mig... Jag ska ändra den lite bara (det vinröda bandet bland annat som jag frågade om förut om du kommer ihåg?) och dessutom måste jag lägga ut den lite för trots att jag är liten så var min mamma mindre, smal som en sticka, så mina bröst får inte riktigt plats;)

• Virvel

Jag är lite nyfiken på var alla bor. Själv bor jag i Enköping. Sveriges närmaste stad är ju stadens slogan så det måste betyda att jag bor jättenära alla er

Svar på tråden Augusti 2008 forts