Augusti 2008 forts
tog mig friheten att fortsätta augusti tråden för 2008
tog mig friheten att fortsätta augusti tråden för 2008
Virvel: Det var ju ett jättebra pris för allt det, och dessutom på ett så fint ställe:)
Emkalo: Finns väl egentligen inga måsten, det är ju din dag. Kände det när jag själv skrev frågan om att ha vinrött på brudklänningen, är det okej? Men va fasiket det är ju min dag och då måsteju jag får göra som jag vill, eller?? Så skippa blombukett om du vill men som du själv skriver kanske jag hade blivit rastlös. Fast hur gör brudgummen då som aldrig har bukett?? Så skippa det om du känner för det är mitt svar;)
Visst var det fina tiaror?? Och jag som inte kan bestämma mig för guld eller silver? Tror faktiskt det blir guld, är nog mycket snyggt till vinrött? Eller kanske silver...
Emkalo
Jag bor i Enköping och har gjort det i sju år. Jag är uppväxt i Småländska Vetlanda. Det är väl där snålgenen kommer ifrån. Det gäller att hitta finaste stället till det billigaste priset
Virvel
Absolut :) Som ngn skrev tidigare, det ska vara billigt men se skitfint ut :)
Min sambo sa att han inte ville betala 1000 kr/kuvet för ngt som våra gäster bokstavligen kommer att sk*ta ut dagen efter :) När man säger det på det viset så, javisst :)
aug08
Du har rätt...jag ska göra som jag känner för... alt ta en väldigt enkelbukett. Jag svarade aldrig på din fråga men givetvis kan du ha vinrött band - du skulle kunna ha en vinröd klänning om du vill :) Personligen tycker jag att guld är finare till vinrött, men det är svårt att säga ngt när man inte sett det. Och det kan även ha att göra med att jag själv gillar guld mkt mer :)
Har själv tänkt att ha creme/guldfärgad klänning (obs, inte ála disco-style-guldigt :)) och det lutar mer och mer åt att det blir guld/creme (alt lite mer gul eller persiko/aprikosfärgat) och ev ngn nyans av grönt som vårt färgtema. Oh nu vill jag prova klänning, tror ni ngn affär har öppet så här dags?! :)
Emkalo: De borde ju öppna annars om du är sugen på att prova klänning;)
Ja, jag lutar åt guld faktiskt. Gillar guld också och jag tror dessutom att jag ska ha guldörhängen med pärlor och blir det så så ska jag försöka få tag på en tiara med guld och pärlor, diadema hade en hel del fina...
Tänk va mycket som ska fixas, till exempel presenter till gästerna, ska ni ha det? Vad ger man då? (Märks det att jag inte varit på så många bröllop, mina vänner är lite sega trots att vi är runt 30, storstan I guess...).
btw så tror jag att jag ska ha vinröda gerberas (hmm, heter det så) och vita kallor i min brudbukett. I tärnbuketten tänkte jag bara ha vinröda gerberas, låter det tokigt?? Jag älskar den blomman och eftersom färgtemat är vinrött så borde det funka...
Tillhör augusti sommarbröllop eller höst? Tänkte vilket man ska inrikta sig på när det gäller temat
Emkalo:Jag är inte heller så intereserad av blommor och inte så gröna fingrar. Men jag fick tipset att gå in på www.bladverket.se Jag hitta en enkel och snygg bukett i min mening. Nu är jag helt såld på den.Den är med kallor men tyvärr så var dom inte så billiga men man kanske inte behöver ha så många.
Vi funderar på och vi ska ta ha buffe på en grekisk resturang. Vi har pratat lite lätt med dom och de lät jätte bra och dom kunde fixa de mesta och så behövde vi inte betala för att vara på resturangen heller. Då kanske de blir billigt men ser dyrt ut som jag vill ha de.
bridesilly: De funderar jag också på. Jag tror de är sommar men jag vet inte. de ligger kanske lite mitt i mellan..
Lakrisbat: Det låter ju toppen, och grekiskt... Mums:)
bridesilly: Det ligger väl som sagt lite mitt emellan men vi har mer ett hösttema skulle jag nog säga, fast det är ju mest för att vi vill ha vinrött...
Morrn Morrn tjejer!
Liiite sen på jobbet idag eftersom jag var ute och promenerade/joggande i nästan två timmar...*gosh* blev lite mer än det var tänkt!
Lakrisbat: Ska kolla den där sidan, det får def bli en enkel bukett för mig - om det ens blir ngn bukett :)
Aug08: Vi kommer nog inte ha en present till gästerna...men jag vet inte...kanske ngt litet?! En liten påse med ngt i? Jag evt inte...våra julkort med save the date och tackkort kanske räcker?!
Bridesilly: jag skulle nog säga att man kan välja om man vill ha höst- eller sommartema... fast det kanske är enklare att ha ett hösttema om bröllopet är i slutet av månaden?! Jag vet inte... Vi ska själva på bröllop i Polen 30 aug 2008, en vän till mig ska gifta sig :) Det ska bli jättekul! Appropå er buffé, grekiskt är ju jättegott :) Har ngn av er det ursprunget? Min pappa är från Iran, men jag tror inte att dte blir ngt persiskt tema - jag är själv inte så insatt :) Men däremot älskar jag ju maten och t o m ännu mer libanensisk mat...Funderar på om vi kanske kan ha libanesisk buffé?! Det som är sååå gott :) Vi ska iaf ha ngn typ av buffé är det tänkt (dock med bordsplacering :))
oh, nu måste jag jobba lite :)