• bridesilly

Augusti 2008 forts

tog mig friheten att fortsätta augusti tråden för 2008

• Svar på tråden Augusti 2008 forts
  • Emkalo

Hallå!

Här är en till som gifter sig i aug 2008. Har prelbokat en festlokal till 080816, men vi ska titta på den snart och sedan bestämma oss om huruvida vi vill ha den. den bokade vi redan i mars. Helt tokigt att man egentligen kan boka så långt i förväg!

Annars har vi inte kommit så långt i planeringen...Vi vet vilken kyrka vi vill ha, men den kan bokas tidigast i oktober. Vi har en solist (nära vän till mig). Vi vet oxå lite hur vi vill ha det...typ att vi inte kommer ha ngr tärnor eller marsalkar, utan bara 3-4 brudnäbbar. Jag tycker det är rätt svårt att bestäma färgtema...Är inte alls så duktig på sånt... Men jag vet ungefär vad jag vill ha, blir ngt åt creme/guld-hållet, men sen då?! Grönt till kanske?

Hur långt har ni andra kommit?!

• Bröllopstokiig

Hej!
    Här kommer jag hänga mycket
    Vi ska gifta oss 080809 men jag har inte kunnat boka kyrkan än för dom tar inte imot bokningar så här tidigt för nästa år fick jag till svar. Så jag hoppsa för min del och deras att ingen kommer att boka den tiden i kyrkan och den prästen vi vill ha. Så just nu sitter vi och tittar på allt som här med bröllop att göra. Vi vill ha ett billigt bröllop men de ska se skit dyrt ut. Så ni för jätte gärna komma med förslag Hoppas de går bra för alla andra här inne men alla planer. jag sitter fast lite vad de gäller blommor, men de löser sig

• Pumpkin

Hehe, ni är inte så udda som ni tror - i allmänna 2008-tråden har vi hängt sen januari 2006

• bridesilly

Oj vad många det är som har tänkt att gifta sig i augusti och som har planerna i full gång, jättekul Konstigt att man inte kan boka tidigt, det sa dom inget om när vi ringde å hörde om datum i augusti som finns lediga

• Virvel

Jag måste bara få berätta att jag är så lycklig. Som jag skrev igår i en annan tråd här på BT så går svärföräldrarna in med 30000 plus att dom betalar klänning.
    Frisören som jag ska ha tar endast 900 kr för uppsättning och smink och hon är väldigt rutinerad. Har förstått att det är ett bra pris.
    Har också hittat fotografe som är med och fotar under hela dagen, från smink, hår och ända tills middagen börjar. www.mariaandersson.com
    Priset för fotograferingen 40 bilder 10x15, 2st 15x20, 1st 30x45,
    samt CD med alla bilder 10x15 (minst 200st) 6000:-

Det är det här som är det positiva med att vara ute i god tid. Man kan hitta massa med bra tips här på BT. Har redan lärt mig massor.

• bridesilly

Verkar som om vi har räknat lågt om vi har en budget på 50.000 på 50 gäster? Å andra sidan så lägger jag ner en hel del tid på att hitta grejer i förväg som jag kan köpa in lite då å då. Men det kanske är för lite pengar iaf?

• Virvel

Jag tror inte att er budget är omöjlig. Vi har en budjet på ca 60000 kr på max 40 gäster.
    Då är allt inräknat hår, svit, trerätters, fotograf, dj m,m.
    Jag har också börjat inhandla småsaker redan nu så att vi slipper få alla sådana kostnader på en gång.
    Strumpeband, gästbok och inbjudningskort.

• aug08

Vi har en budget på 100.000 (60 gäster cirka) men då hoppas vi kunna ta resan därifrån också. Kan tänka mig att vi får lite av föräldrarna men vi har inte berättat för någon än så det får framtiden utvisa...

Jag har klänning klar, karlns kläder klara, förutom skor till oss båda. Har nästan bokat kyrka och lokal, kommer förhoppningsvis bli klart den här veckan. Börjar så smått fundera på inbjudningar, när ska dom ut? Vi gifter oss på en fredag mitt i semestertider plus att stor del av gästerna måste resa en bit plus boka hotell så det kan ju vara bra att vara ute i god tid, hur tänker ni???

Jag måste säga att det är skönt att se att fler är som vi, och planerar långt i förväg:)

• Virvel

aug08
    Jag planerar att skicka ut våra inbjudningar i februari redan. Allt för att undvika att folk bokar in tex utlandssemestrar och stugor på samma datum.
    OSA blir den 9 juni, två månader innan så att jag slipper stressa med bordsplaceringar.

Svar på tråden Augusti 2008 forts