• bridesilly

Augusti 2008 forts

tog mig friheten att fortsätta augusti tråden för 2008

• Svar på tråden Augusti 2008 forts
  • Hoffsan

Jag bor i lilla Eslöv mitt i Skåne.

• Madeleene

aug08: Okej, har du någon bild? Vi har kommit rätt långt (gör en lista efter jag har svarat på Emkalos inlägg).

Emkalo. Okej, hur känns det med lokalen då? Vad är det ni funderar omkring den? Man behöver inte bestämma allt på en gång.

Vad vi är klara med: vigselplatsen, fått OK från min m2bs mor och hennes man att vi får ha stugan, klänningen (beställs i december får den i april nästa år), skona (köptes idag), gästlisten är klar, maten är bestämd, m2bs kläder är klara förutom två saker (skall kollas på måndag).

Vad vi inte är klara med: inbjudningskorten (får hjälp med dem)/festprogram\vigselprogram\namnbrickor\placeringskort, väst och flufsig slips till m2b, inköpet av alkohol, bokning av allt (hår\smink\tårta, men vet vart allt skall göras även pris).

Nu tror jag att jag har fått med allt. Vi kommer ha ett litet bröllop för de närmsta.

• Virvel

Hoffsan
    Jaha, där rök den fiffiga sloganen

• Emkalo

Aug08
    Ja, det gick bra för min m2b :) och det var rent änglavakt, så vi är ff uppe i det blå av bara tacksamhet fortfarande! Dessutom blir det ju en "rolig" historia för barnbarnen :)

Åh, vad mysigt med din brudklänning...önskar min mamma hade haft en fin som jag kunnat använda nu. Det är ju bara sååå fint! Det kommer säkert kännas väldigt speciellt! De kan säkert fixa klänningen och lägga ut den så att tuttarna inte hoppar ut framför prästen ;) Skaffa en weddingannouncersida så fort det blir officiellt :D

• Emkalo

Virvel: Jag bor i sthlm, centralt (jättenära Bröllopsbutiken :D) Men jag skulle dock vilja påstå att det inte är så långt till enköping, så JA, du bor nära mig :)

Madeleene: Det vi är osäkra på är om den är värd pengarna. Den kostar 16 000 kr i lokalhyra. Här står mer www.ekero.se/t/UnderPage.aspx men då ingår inte serveringspersonal, inte dukning och inte städning av köket...:( Men det är en jättefin lokal. Men med tanke på att vi i övrigt inte vill spendera multum så är dte ju dumt att hyra en sån dyr lokal. Det är är bra är dock att vi får ta med mat och dryck, vilket i sig ändå innebär att vi kommer billigare undan med hyra + egen catering + egen dryck + egen personal jämfört med att betala deras kuvertpris där. Preliminär gästlista är ca 70. Den skall inte bli mer än så iaf :) Vi kanske skär ner lite.

• aug08

Jag bor i stockholm, eller ja egentligen inte utan i Nacka;)

Emkalo: Ja inga tuttar framför prällen, fast det skulle kanske vara lite upplyftande, hi hi... Ska fixa en sida så fort det är officielt, när nu det blir *otålig*

Madeleene: Ingen bild än tyvärr, ska nog ta och prova den snart och då blir det bilder som ni naturligtvis får se:)

• Virvel

Emkalo
    Ekebyhovs slott var jättefint. En byggnad helt i min smak. Förstår om ni gärna vill hyra den.

Vi hade också ett billigare alternativ från början. Det är ett säteri dom har gjort om till hembygdsgård safsta.just.nu
    Jättebilligt att hyra men fruktansvärt tråkigt om det blir dåligt väder och vi måste ha vigseln inomhus.
    Säteriet som vi valde istället har mycket vackrare rum att vara i.

• Emkalo

Virvel, ert Strömsberg var jättefint! Bra val!

Aug08, vi tänkte ev gifta oss i NAcka förut (min sambo är därifrån), då tänkte vi Boo Kyrka, men tyckte vi hade svårt att hitta festlokal däromkring till rimlig kostnad. Vi ska fira midsommar i NAcka :) Ute i Kummelnäs där min m2b är uppvuxen. Var bor ni?

• Madeleene

Emkalo: Ett tips på serverings personal kanske kan vara att ta kontakt med HR (hotell- och restaurang programmet). Här där vi bor älskar de såna uppdrag. Visst man får räkna med lite fel då och då, maten kanske hamnar lite snett på tallriken.

Svar på tråden Augusti 2008 forts