Augusti 2008 forts
tog mig friheten att fortsätta augusti tråden för 2008
tog mig friheten att fortsätta augusti tråden för 2008
Bridesilly, en solitär?
emkalo
Ja så kanske det är det heter, en sån där klassisk på guldfynd med en brilljant slipad diamant
Emkalo
Yes, det bidde lite hångel och sen var det kört
Jag hade tänkt att både ha engångskameror plus det där som du skrev att man skickar cd till gästerna. Allt i jakten på den perfekta bröllopsbilden
Vet inte om jag har skrivit det här redan men du frågade om fotograf.
Vi har bokat vår och hon kommer att vara med ända från morgonen tills middagen. Hon kommer att ta både färg, svartvitt, reportage och porträttbilder.
Vi får 40 bilder 10x15, 2st 15x20, 1st 30x45, samt CD med alla bilder 10x15 (minst 200st) 6000:-
Vad kul att du tyckte om korten. Kommer att använda samma kort till vigselprogram, då med tunt silverblad inuti och också som tackkort.
Köpte silverpenna igår så att jag kan skriva fint på kuverten och stans med hjärtan så att jag kan stansa ett hjärta i lilla fliken (rundade delen i mitten på klisterdelen. Om ni förstår vad jag menar)bak på kuvertet.
Virvel, låter som en bra deal på fotografen! :) Jag har hört att många blir lurade så kolla bara ordentligt att paketpriset innefattar arbetskostnaden osv.
Hur gamla är ni allihopa? Hur länge har ni varit tillsammans med era resp?
Jag fyllde 25 i år, så jag blir 26 år till bröllopet. Jag och min m2b har varit tillsammans i drygt 3 år. Han är fem år äldre så han fyllde 30 nu i år och blir således 31 år när bröllopet stundar!
Jag hittade fotografen genom en tråd här på forumet så jag hoppas att vi kan lita på henne. Jag kommer att be henne skriva ihop vad som ska ingå så att vi kan skriva under.
Jag är 30 då och min kille 36. Vi har i år varit ihop i 7 år.
emkalo
Vi ska ha ca 4 st engångskameror så det står en på vartannat bord ungefär. Det där med cd skiva och frankerat kuvert var en jättebra ide för då får man säkert in massor med mer bilder till slut
Bridesilly: Ja, jag tycker nog oxå att det var en bra idé så vi kommer nog köra på det :) Iaf så får man många bilder :)
Känner att jag måste lägga på ett kol med bröllopsplanerna. Måste strukturera upp det nu. På allvar :) När vi är hemma från semester är det bara ett år kvar.
Är det som nu tidigt att börja planera sitt bröllop som ska stå i augusti nästa år eller är det lagom? Jag själv förvånas om de som börjar med planering månaderna innan bröllopet, jag skulle ha full panik och inte gå på en sen planering
Bridesilly, jag tycker det är högst aktuell tid att börja planera nu för bröllop nästa sommar. Vi började ju tidigt (dec 06) men det har stagnerat lite. Men det beror mest på att vi inte riktigt har haft tid att sitta ner och prata ordentligt om det. Det har varit lite mkt runtomkring.
Jag känner nästan lite panik nu faktiskt... Men jag tror oxå att att det beror mkt på hur man har sitt bröllop. Om vi t ex skulle köpa ett paketkoncept på en herrgård/restaurang eller dylikt så skulle jag inte vara lika stressad tror jag. Då skulle ju mat/dryck/dukning/servering/mm vara "avklarat". Sen finns det ju givetvis en massa annat som ända ska planeras. Men jag tror ja skulle vara mindre stressad om vi tog ett sådant paket, tyvärr tror jag att vi måste skära ner på gäster om vi ska ha så... Så det blir nog inte så. :)
Köper ni bröllopstidningar? Det gör jag - i massor :)
Ni som bor i/nära sthlm! En brud- och festklädesaffär dom heter Delmont (?) har 70% rabatt på sitt sortiment. Ligger på Linnégatan 16 i centrala sthlm.
Här är ni juh :D