• bridesilly

Augusti 2008 forts

tog mig friheten att fortsätta augusti tråden för 2008

• Svar på tråden Augusti 2008 forts
  • Virvel

Emkalo
    Jag hade nästan gått ner allt efter första men jag blev ju gravid redan när första var tio månader!!!
    Med första gick jag upp 23 kilo och den här gången 17 så det känns skönt att dom 17 har försvunnit på ca fem månader.

Våra barn är dom enda barnen som blir bjudna på vårt bröllop. Vet inte vad gästerna som har småbarn själva kommer att säga. Det känns som att vi ändå har rätt att ha med våra egna barn.

Har handlat inbjudningskort från Panduro och väntar på att dom ska komma. Jag ska klippa och klistra. Det gick inte att skriva in länkar så ni får söka med hjälp av artnr Tar tacksamt emot tips på hur ni skulle ha gjort.
    Jag tänkte använda 436009 som inbjudningskort och inuti tänkte jag klippa med vågsax och klistra in detta papper 652365 Detta papper skriver vi själva inbjudan på.
    Vad tycks? To much? Korten är inte riktigt så "hårt" mönstrade i verkligheten utan mer struktur bara. Hoppas ni förstår vad jag menar.
    Eftersom korten är så vita så måste jag komma på något att pynta dom med på framsidan. Kanske ett band i silver att knyta på höjden?

Dom här tänkte jag använda till festprogrammet 680535. Vilka tycker ni att jag ska ha som vigselprogram utav 436009 och 680535?

• Emkalo

God morgon!

Åh, igår var jag på Justin Timberlakes konsert i globen - maffigt! Lite seg idag...Men den var grymt bra! Så nöjd!!

Virvel, jag tycker ni har rätt att bjuda era egna barn :) strunt i vad de andra säger! Det är ju er dag!

Aug08, vi kommer nog oxå önska oss bidrag till resa... Det är rätt bestämt faktiskt... :)

Ni är så duktiga som kommit så långt i er planering! Virvel du har t o m inhandlat inbjudningskort :) Jag ska kolla på artiklarna under lunchen och så återkommer jag med åsikt :)

Jag trooooor vi kommer ha ett barnfritt bröllop oxå, men... Jag har ju tänkt att ha mina två syskonbarn och kusiner (8 och 3 år då, samt en kusin till mig som kommer vara 4 år då, ev min lilla kusin då, men han kommer bara vara drygt 2 år...så han kanske är lite liten?) som näbbar...då kanske de måste få komma på själva festen oxå? Men det är nog mest dessa barn egentligen, ingen av mina vänner har barn ännu...och det är inte troligt att ngn av de ploppar ut ngn till nästa år... Jag och min sambo är tippade att bli först ut i sällskapet :) Vi får väl se, men jag tycker def att man ska ha ett barnfritt bröllop om man vill. Gästerna får bli hur sura de vill :)

Aug08, jag tycker "du är det finaste" är en jättefin låt! En annan jag gillar väldigt mkt är *"jag ger dig min morgon". Hur många solosånger har man? Jag tror iaf att vi defintivt kommr ha "evighet" men Tomas Andersson Wij-versionen (vi ÄLSKAR TAW :)) Den är dock lite sorglig för mig för den för mina tankar till död och dödsfall inom familjen, men den är bara sååå vacker. Den ska det bli :) Sen gillar jag "bridge over troubled water" med Simon & Garfunkel. Vad har ni andra för förslag?!

• Virvel

Vi ska ha Sareks Om du tvekar. Den är underbar. Har sagt ända sedan vi köpte skivan att gifter vi oss så ska vi ha den låten. Och så blir det. Vi ska bara leta reda på någon som kan spela nyckelharpa.
    Det är ju inte så att vi känner någon i vår bekantskapskrets som spelar det

• Virvel

Nu är det jag som skriver igen. Vart är ni. Passar på nu när barnen sover.

Har köpt engångskameror idag. Hittade dom efter ett tips här på forumet. Bra pris just nu 2-pack för 99 kr så jag köpte 8 kameror. www.lofoto.se
    Nu kan jag bocka av den kostnaden i budgetverktyget.

Är det bara jag som har reagerat på att det inte finns någon post i budgetverktyget för varken fotograf eller inbjudningskort? Nu har jag skrivit in dom själv men det är ändå ganska vanliga utgifter.

Vill också tipsa alla (om nu någon har råkat missa det) att skaffa en sida som denna
    lindaochjocke2008.weddingannouncer.com
    Jättebra att skriva adressen dit på inbjudan så kan gästerna gå in och få lite mer info. Passa på att gissa rätta svaret på gåtan när ni ändå är inne och kikar

• bridesilly

Såhär långt har vi kommit i vår planering

* kyrkan bestämd
    * lokalen utsedd
    * hotell utsett
    * Färgtema klart
    * Hittat eventuell trubadur
    * Vet var vi ska beställa tårta någonstans
    * utsett inbjudningskort men inte beställt
    * tärnor, bestman utsedda
    * håller alla planer hemliga än så länge

• Virvel

bridesilly
    Lite nyfiken. Vad får ni betala för er trubadur?

• Emkalo

Virvel: Jag gissade rätt på din gåta :) Hehehe roligt :) Bidde det ngt hångel den gången eller? :)

Vi har oxå en sida på Weddingannouncer, men jag tror jag skall göra den mer officiell när jag kommit längr ei planeringen, ni kan ju givetvis få se den...ska bara leta rätt på adressen :)

Ska ni allihopa ha engångskameror? Jag tänkte det från början, men nu vet jag inte. Kanske ett par tre stycken bara... för jag läste om ett väldigt bra alternativ... Dvs man skriver ngnstans, typ i ett brev som man skickar till gästerna innan bröllopet, att det vore roligt om så många som möjligt ville ta med sig sina digitalkameror och fota så mkt de vill/orkar under kvällen (man kan givetvis formulera sig bättre :)) och sedan får se ett frankerat kuvert tillsammans med en tom CD-ROM skiva, föradresserat hem till brudparet - så de kan spara ner alla bilder de har tagit och skicka till brudparet. Då kan man välja vilka man vill ha och framkalla. Men jag tror det är lättast att skicka ngt brev med denna info (alt med inbjudan) + kuvert/frankering/CD innan bröllopet, så att de vet om det. Vad sägs om det?!

Vad har ni andra för fotograferings deals? Under vigsel, under festen, förberedelser? Porträtt? Priser? Jag har inte kommit så långt....

Virvel: dina varor från panduro, jag tror det blir jättebra ihop. tror inte att det blir för mkt mönster. Jag tycker själv att det är fint med mönster på mönster så länge det inte är 1 miljon olika färger. Ser lyxigt ut :) Kör hårt!

Känner att vi måste på allvar sätta igång med planering!

Ska vi förresten göra en lista? *planerings- och organisationsmänniska* :) en lista på nick, weddingannouncersida/hemsida och bröllopsdatum? Vad säger ni, då kan vi hålla det strukturerat?

• bridesilly

virvel

han vill ha 1500kr +resan hit då för han bor inte här. Rätt så bra pris ändå. Vi haffade honom på stan när han satt å sjöng och frågade om han kör bröllop med och det gjorde han

• Emkalo

Insåg just att vi måste ligga långt bak i planeringen...

Vi har nog bestämt
    - kyrka
    - ev festlokal
    - att vi ska köpa spriten själva och ha buffé med bordsplacering
    - solist och en sång en så länge
    - näbbar (dock ej frågat dem ännu :))

Hm....inte mkt. Jag får lägga på ett kol. Ska ta bröllopssnack i helgen med killen :)

• bridesilly

Hehe sen glömde jag ju en sak, vilken ring jag vill ha har jag vetat sen jag var barn tror jag, en prinsessring i rött guld med en diamant

Svar på tråden Augusti 2008 forts