• bridesilly

Augusti 2008 forts

tog mig friheten att fortsätta augusti tråden för 2008

• Svar på tråden Augusti 2008 forts
  • bridesilly

Skönt då att man kan välja lite själv vilket man vill ha. Jag tycker mycket om grönt å det går ju att kombinera både som sommar och höst

• Emkalo

Ja, tjejer har ni bestämt era färgteman?

Bridesilly, jag önskar nästan själv att vi gifte oss så att det var lite mer höstigt ute...helt av egoskäl :) mkt lättare att hitta billigare dekorationer (ute i naturen) och dessutom passar jag i såna där typiska höstfärger, brunt, mossgrönt, oranget, guld...Det är mkt mer mina färger än rosa/somrigt/ljusgrönt osv. När hade ni bestämt datum?

• bridesilly

emkalo

vi vet inte när i augusti det blir men vi har sagt att vi gärna vill gifta oss -08 i augusti sen får vi se hur det går med ekonomin för jag vill helst inte ha ett mini pytte bröllop utan lite större så man kan bjuda några fler iaf 40-50 gäster Jag tror det blir grönt, vitt och silver eller guld. Rätt så klassiska färger och lätta att kombinera och hitta dekorationer i

• Hoffsan

Vi ska ha rosa, silvergrått o vitt som färgtema.
    Jag har redan köpt mina skor. Hittade på blocket som var helt oanvända och kostade 150 spänn!
    s37.photobucket.com/albums/e81/Hoffsan/wedding/&current=SKOR.jpg

Brudbuketten vet jag hur den ska se ut(en kopakt bolle med rosor, orkideer, hjärtan på tråd och pärlor.
    Klänningen kommer att vara en sådanhär ungefär:
    s37.photobucket.com/albums/e81/Hoffsan/wedding/&current=MaggieSotteroJulieAnn.jpg

Inbjudningarna har jag redan gjort ett provkort till med genomskinliga kuvert:
    s37.photobucket.com/albums/e81/Hoffsan/wedding/&current=DSC01065.jpg

s37.photobucket.com/albums/e81/Hoffsan/wedding/&current=DSC01064.jpg

Min ring har jag bestämt: s37.photobucket.com/albums/e81/Hoffsan/wedding/&current=big_20060224092334Bahamas20yellow_c.jpg

Som sagt allt i full gång redan hehe

• Emkalo

Hoffsan: wow ja du är verkligen i full gång! Bra, vad duktig du är!! Färgtemat var fint tycker jag, passar bra ihop tillsammans. Är det den klänningen du ska ha? Den som du har bild på? Jag tycker det är bra att vara igång tidigt, då kan man göra många bra fynd :)

Jag hittade en klänning här på köp och sälj, men jag vet inte om jag ska ha den.... Bara 2000 kr dock (om jag inte kan pruta ner den ngt, men jag är världssämst på att pruta så jag skulle inte tro det). Svårt när man inte kan prova den.

• bridesilly

emkalo

huruvida du kan pruta beror på hur länge plagget har varit ute till försäljning, har den vart ute ett tag är säljaren säkert villig att släppa den något billigare.

• Virvel

Hejsan alla glada! Har inte hunnit gå in förrens nu. Fullt upp med min två små busungar. En kille på två år och en tjej på fem månader.

Längtar så tills brudbutikerna börjar sin rea i oktober. Vill så gärna prova klänningar.

Trodde att det skulle bli svårare att gå ner i vikt efter andra grav. men är nu nere på 65 kg (173 lång)
    Kommer tom i jeansen som jag hade innan jag blev gravid med första
    Nackdelen är bara att brösten kommer vara obefintliga när det är dags för bröllop. Just nu är dom i lagom C storlek men till nästa år är det väl bara två myggbett kvar.

Är det någon mer än jag som ska gifta sig borgligt? Hur har ni lagt upp själva vigseln?

• Emkalo

Tudiluu!

Får väl se om jag kan pruta ngt, :) ska kolla hur länge den legat ute :)

Virvel: roligt med småkottar :) Jag håller mig till tåls med mina två syskonbarn, de är 7 och snart 2 (på torsdag). Men jag är lite (läs: mkt) sugen på småkottar. vi har väl pratat lite löst om att kanske försöka efter bröllopet. Men skulle det hända nu så skulle vi defninitivt behålla (dock är det inte troligt att det "bara skulle hända" eftersom det inte har hänt ännu och jag har ätit p-piller i snart 10 år :)). Jag är säker på att du mer mer än myggbett kvar till bröllopet :) om inte så går det att lura ögonen lite, speciellt med världens bästa BH från Victoria Secret!! Min absoluta favorit, så jag måste snart beställa ngr fler från en bekant som bor i USA :) Mysigt att ni får ha barnen med på bröllopet :) Det är ju ett sånt mysigt plus! Tänk att de fick vara med när mamma och pappa gifte sig :) Näbbar?!
    Hade du svårt att gå ner i vikt efter första graviditeten? Det kanske blir svårare efter andra och tredje graviditeten generellt?

• aug08

Hej tjejer!

Hoffsan: Oj, vamycket du hunnit med:) Jag har hunnit tänka en hel del men sen ska det bli lite action också.

Vårt färgtema är ju vinrött vilket kommer att återfinnas få brudklänningen, tärnklänningen, brudgums fluga, marsalks slips, brudbukett, tärnbukett, bröllopstårta, blomarrangemang och i dukning. Så har jag tänkt nu i alla fall sen är det ju ett tag kvar till 080808...

Viverl: Med två små vildar kan jag tänka mig att kilona rasar av. Jag har inga barn själv men bästa vönnen blev snabbt smalare än innan graviditeten, mycket på grund av allt "jagande" tror jag;)

Vi har ju inte berättat för någon än om våra planer men gud så jag längtar tills jag får dela med mig till vänner och familj. Min syster ska ju vara tärna och henne vill jag prata klänning med bara jag tittar på henne (tärnklänning alltså, min är ju reda "färdig").

Har ni funderat på önskelista? För oss lutar det åt resebidrag till bröllopsresan... Och solosång till kyrkan är vårt stora diskussionsämne idag, sambon föreslog Mikael Whie tror jag det är "Du är det finaste jag vet" heter den på ett ungefär. Tankar?

• bridesilly

aug08

så ska vi också ha det, färgerna ska gå igen på mig, nåt i det färgvalet, på tärnorna, slipsarna, dukningen, blommorna, brudgummen ..ja i stort sett allt. Det ska se planerat ut med andra ord

Svar på tråden Augusti 2008 forts