Augusti 2008 forts
tog mig friheten att fortsätta augusti tråden för 2008
tog mig friheten att fortsätta augusti tråden för 2008
Lakrisbat
Vi kommer att skriva i inbjudan att "Barn är en gudagåva men ikväll får dom stanna hemma och sova".
Våra egna barn som då kommer att vara tre åroch ett och ett halvt år kommer självklart att få vara med fram tills festen startar.
Min brors och systers barn kommer också att bli inbjudna. Dom är 21, 19, 12 och tio år.
Självklart får ammande barn följa med.
Bridesilly (och alla andra) vi är inte heller helt säkra på datumet. Men ekebyhov är prelboket till 080816. Får se vad dte blir av. Har iaf fått till en ordentlig och "sitta ner tillsammans och skriva listor" planeringsmöte med min m2b i helgen :) Nu ska vi göra allt på riktigt :)
Virvel är det denna du menar? www.blocket.se/vi/12134189.htm den till höger står det. Nånstans måste den ju finnas!!
Lakritsbat, vi vet inte riktigt hur det blir med barn, men jag tror inte att vi vill ha massor av barn där. Men i dagsläget så är det ju bara min systerdotter (8 år på bröllopet), systerson (3 på b), lilla tjejkusinen till mig (4 på b) och lilla killkusinen till mig (2 på b) som finns i vår umgängeskrets. Ingen annan som jag kommer på att vi ska bjuda har barn ännu. Och dessa 4 barn tänkte jag fråga om de vill vara näbbar och brudnäbbar. Så då kanske det är sed att de får komma på festen? Önskvärt vore väl dock att ngn kom och hämtade dem sen så deras föräldrar kkunde få slappna av lite och ha roligt. Vad tror ni?
Vi kommer att ha ett gäng barn med. Vi har en som på sex år och honom vill vi ju ha med. För att han inte ska få alltför tråkigt kommer vi även att bjuda in mina kusiner som är mellan fem och åtta år. Ett par småbarn som ammar kommer säkert också att följa med,liksom några äldre "barn" i nedre tonåren. Vi har egentligen inge vänner med barn så det finns inte så mycket att fundera på för oss.
Sonen och kusinerna kommer förmodligen att kunna följa med några äldre släktingar som ändå inte vill festa natten igenom hem och sova.
Appro på datum så har vi inte bestämmt säkert än. Det beror lite på hur det blir med jobb och semester och så.
ALLA får vara med på vigseln, men barn är inte bjudna till själva festen...
Vi har inga egna (ännu iaf ;) Jag vill NU NU NU men m2b vill vänta :( ) och vill inte att föräldrarna ska behöva "gå på tå" över att barnen kanske förstör något, slår sig eller sådär...
Våra barn kommer vara med i kyrkan en är ganska precis 3 på bröllopet och en ligger ännu i magen och väntas titta ut runt den 28juli i år så h*n är med andra ord ett år vid bröllopet.
planerna är att de skulle få stanna hem och sova under festen. I närmsta umgängeskretsen finns det 3 par som väntar barn just nu och 4 småbarn under eller precis ett år.. vi hade tänkt använda oss av samma slogan som virvel med det självklara undantaget för ammande, men nu när det är så många småttingar så vet vi inte riktigt längre...
Kanske hoppar vi över att skriva något så får alla göra som de känner och visar det sig då att de flesta vill ha med sina barn får vi kanske anpassa oss
8108
Vi har sju barn i två-treårsåldern i vår umgängeskrets och jag bara får en känsla av att det kan bli väldigt stökig middag med stressade föräldrar. Vi tycker att det är trevligare om föräldrarna kan få ha en lugn och trevlig kväll med goda vänner. Det är en svår fråga.
Emkalo
Ja, det är den högra av klänningarna. Det är jag som har lagt in annonsen
Verkar omöjligt att få tag på. Jag ska ringa direkt till Nixa på måndag och fråga vilken årsmodell det är på klänningen.
Trevlig midsommar på er alla.
Hej tjejer, ni har väl sett listan jag gjorde i en annan tråd?
Jag vet inte vad vi ska göra med barn på festen, tror att vi helst ser att de stannar hemma en sån här dag men det är en smaksak för var brudpar.
Vi har ringt runt å kollat datum om det går att boka å sådär och vart man än ringer så frågar dom = Menar du verkligen NÄSTA ÅÅÅÅÅR ...va? ja såklart vaddå tycker jag? Tydligen väldigt ovanligt att va ute så tidigt tycker dom..hmmm konstigt
Vi ska inte ha barn med på våran fest. Vi har skrivit det på vår bröllopshemsida. Tycker inte man behöver linda in det utan bara skriva rätt o slätt att det är en vuxenfest.
Hello!
Hur mår alla idag på midsommardagen? Här är det förvånansvärt piggt:)
Det där med barn har vi inte ens funderat på, för oss är det nog självklart att de ska vara med. Det är i och för sig ganksa få av våra vänner som har brn typ fyra kanske, och de känner nog själva om de kan slappna av eller inte och väljer förmodligen själva att lämna barnen till barnvakt i så fall. Två barn är typ 6 månader vid bröllopet och jag skulle aldrig drömma om att be någon lämna bort sin lilla bebis för mitt bröllop. Större barn har jag full förståelse för att man ber stanna hemma, vi väljer dock att inte göra det.
Annars då? Något nytt på fronterna? Några införskaffade klänningr eller annat?