Augusti 2008 forts
tog mig friheten att fortsätta augusti tråden för 2008
tog mig friheten att fortsätta augusti tråden för 2008
Gjorde ett litet nageltest i fredags. Jag har gjort den lite dyrare varianten hos nagelskulptör én gpng tidigare men blev inte så nöjd då jag tyckte att det inte såg naturligt ut.
Nu köpte jag Depends korta förlimmade lösnaglar med fransk manikyr och det blev jättesnyggt. Vill ni ha fina naglar på ert bröllop så kan jag verkligen rekommendera att ni testar dom. Sitter bara kvar en dag men det spelar ju inte så stor roll. Lösnaglarna finns också i både kortare (nästan inget vitt alls) och längre modell. Kostar ca 90 kr.
Vilket långt utlägg om naglar. Typiskt tjejer
www.depend.se/Page.asp
Måste bara be er om hjälp. Som jag skrev tidigare här så letar jag efter Nixa modell 438. Går att se på www.nixa.se på deras modellsöksida. Den högra av klänningarna på bilden.
Jag skulle bli så glad om ni kunde skriva er stads återförsäljare av Nixa så att jag kan kontakta dom och fråga om klänningen.
virvel: Ett annat tips är att du hör av dig till nixa så kan de berätta vart den närmsta återförsäljaren finns. Vet inte exakt vart du bor heller.
Madeleene
Jag har redan pratat med dom allra närmaste återförsäljarna i Uppsala och Västerås men det var ingen av dom som hade den.
Det går att få den uppsydd men jag vill inte köpa en klänning utan att ha provat den och sen så är den lite för dyr då den kostar ca 6700 ny. Hade hoppats att jag skulle hitta den begagnad eller på rea.
virvel: Testa och ringa klädpiraten i Gävle. De vet jag säljer nixa klänningar. Har en vän där som beställde sin nixa klänning där dock inte den du skall ha.
ska med gifta mig i augusti o ser att ni bla diskuterat om barn ska vara med på festen eller inte. Jag är av den åsikten att föräldrarna helt enkelt ansvarar för sina barn så dom inte busar/stökar rundor, men vill dom ha en lugn trevlig kväll får dom ju lämna barnen till en barnvakt helt enkelt.
Jag vill inte vara den som bestämmer att gästernas barn inte får följa med, dom är ju en del av familjen. Har själv en son som förvisso bara kommer vara 11 månader i augusti o han ska givetvis vara med när mamma o pappa gifter sig
Såg även att någon pratade om depend lösnaglar, någon som provat det där gelekitet? Tycker det verkar intressant, men frågan är ju om det blir bra när man gör det på sig själv o om dom sitter bra
Jag börjar undra om min budget är helt åt skogen!?
Har räknat med 10-15.000 på 30 gäster...
Klänningen kostar 950 kr, maten kommer att kosta ca 2500, lokalen kostar 1500 kr
dricka fixar vi i tyskland ca 1500,
Syster är florist,så hon fixar blommor till inköpspris..
Några andra kostnader man ska tänka på?
Det här med barn tycker jag är upp till gästerna eftersom vi själva har två barn. Vill man ha dem med så får man det, och det skriver vi i inbjudan.
tycker er budget verkar ok kostnad som mer kan tillkomma, dukar? bordsdekorationer?
vi har kört med så mycket budgetbröllop vi kan. Mina föräldrar står för maten så det slipper vi ju. Blir max 60 gäster o vi har räknat på ca 13.000kr i budget
Limbolight: Det finns oändligt mycket mer kostnader att tänka på, frågan e bara om NI ska ha allt. Tex vigselprogram, festprogram, tackkort, fotograf, transport från festen, hotellnatt, morgongåva, dekorationer till kyrkan o festlokalen, snygga underkläder, ringen, kläder till tärnan/tärnorna, kläder till marskalken, håruppsättning+smink osv osv...
Och förresten... en stor och viktig kostnad e ju musiken på festen. Bra musik e a och o tycker jag. Liveband eller discjockey tex.