Järvsö och Ljusdals brudar :)
Såg att vår förra tråd hade stängts:(
Så då öppnar vi väl en ny :)
Såg att vår förra tråd hade stängts:(
Så då öppnar vi väl en ny :)
demilo: vad jag förstått beror det på ris om det är farligt för fåglarna. ris i ögat är ptrevligt med så puffat är u bättr e för er. såpbublor brukar kunna vara rätt fint *tipsar*
blomblad är väl det jag tycker är finast dock
såpbubblorna lämna fläckar på kläderna så det avråder jag för men det finns ju små fågelfrön man kan använda om man vill det =)
wicks
varje gång man säger åt henne så blir hon bara värre till nästa gång så jag försöker att inte bry mig även om det är fruktansvärt svårt....
maljor: finns det inte en speciell sort som inte ska läm,na avtryck på kläderna?
måste vara svårt äge, jag har inga andra råd att ge än att vara ärlig emot henne (jag vet at tdu inte bad om råd dock). när man starkt markerar sin åsikt och sina gränser bruakr det gå in, frågan är om resultatet är önskvärt..
wicks
har redan försökt med det och då tänkte hon slänga ut mig. Det som är det lustig i det hela är att hon tyckte om mig från början.
och det där med såpbubblor, det finns ju bröllopsbubblor men jag har hört av andra brudar att det blev märken av dem oxå. Funderade nämligen på såna jag med.
Maljor: Vad tänker ni använda vid kyrkan? Ris, ros?
demilo
vi komemr använda ris. Det är ingen som har sagt nått till oss om vad vi inte får använda så nu struntar jag lite i det faktiskt.
Sitter just nu och funderar på om jag ska ge m2b en till ring. Förut ville han ha en men nu säger han att vill jag att han ska ha en så kan ha ta en... hur skulle ni ha gjort då?
Maljor:Vi har ju två ringar, min m2b har lött (undrar om det heter så) ihop sina så det är en men ser ut som två. Känns mer som gift då, känner vi i alla fall.
Nu har jag varit och införskaffat ris som fåglarna gillar, en mindre variant av solrosfrön.
Hur mycker ris beräknar ni per gäst?
Hej alla hälsingetjejer!
Nu är jag tillbaks på jobbet efter 3 veckors semester.
Semester och semester förresten...första veckan var ingen semester för då hade vi sista ruschen fram till bröllopet med allt det sista som skulle göras
Vi hade en helt FANTASTISK dag tillsammans med våra nära och kära uppe i Järvsö. Vädrets makter var vår väg och allt var helt enkelt helt fantastiskt
Det går inte med ord beskriva hur otroligt nöjda vi är med allt. Kunde inte blivit bättre helt enkelt!
Vi hade 85 gäster som kom upp från alla håll i Sverige från onsdagen och framåt. Det innebar att vi hade full fart de sista dagarna.
Vi hade en grillfest i vår stuga på torsdagen för alla som hade kommit och det var verkligen en succé Skitkul!
Resten av veckan blev till att fixa fixa och åter fixa.
Kvällen innan åkte jag, min syster, m2b och hans best man till Orbaden för att vara tillsammans och bara myysa och ladda batterierna inför morgondagen. Det var helt kanon! Supergod mat och ett helt fantastiskt ställe att vara på för att varva ner... sååååå vackert!
Bröllopsdagen började vid 12 då jag och syster åkte till Syrran & jag för att fixa till oss
Där hade tjejerna dukat upp med mousserande vin, choklad, jordgubbar och annan frukt... hur mysigt som helst
Vi var där i två timmar och hade hur trevligt som helst. Tog på oss alla kläder och gjorde oss färdiga för fotograferingen.
Vi fotade oss ute på Kyrkön i Järvsö och uppe på Öjeberget och det var också super!
Vigseln var klockan 16 och när vi stod i sakristian undrade både jag och min sambo när vi skulle bli nervösa Ingen av oss kände annat än en obeskrivlig GLÄDJE.
Klockorna ringde och vi började gå in den OÄNDLIGT långa röda mattan fram till altaret. Där satt all vår släkt och vänner och vi bara njöt hela vägen fram. Leendet på mig och sambon var tydligen något i hästväg sa våra gäster
Vigeln gick bra och solosångaren Jörgen Åberg var verkligen SÅ bra som jag hade hoppats på Vilken kille!!!
Fortsättning följer
/Anna
annapanna71: Grattis återigen. Låter som en fantastisk dag, ser fram emot resten av berättelsen