• demilo

Järvsö och Ljusdals brudar :)

Såg att vår förra tråd hade stängts:(
    Så då öppnar vi väl en ny :)

• Svar på tråden Järvsö och Ljusdals brudar :)
  • maljor

demilo

tack för svaren =)

är stressad som få för tillfället och imorrn tar de sambon på svensexa. Dock är jag mycket nervös över den eftersom de tom vägrar tala om när de kommer hem med honom (om de kommer under natten, nångång på lördan eller rentav söndan).
    De har inte kollat av nånting med mig alls och när man försöker förklara för svärmor så hävdar hon att det aaaalltid är så. Och att jag inte har rätt att veta nått alls rörande svensexa för att "jag kanske förstör då"! Ehm, jag vill bara veta när jag kan vänta hem honom så jag vet om jag ska börja bli orolig eller inte om han inte har kommit hem fredag natt/lördag morgon.
    Men hon har tydligen pratat med mamman till killen som håller i det och det enda jag behöver veta tydligen är att han kommer hem nån gång och att han kommer supas dyngrak av sina vänner för "så gör alla" (enligt min svärmor då).
    Dessutom tycker inte hon att jag kan be m2b göra nått alls inför bröllopet för han jobbar ju iaf och går inte hemma och dräller som jag!!!
    Vaddå, jag jobbar allt jag får och de dagar jag jobbar har jag oftast resväg vilket min m2b inte har. Dessutom måste jag ta bussen då. Sen de dagar jag inte jobbar söker jag jobb, går på möten osv, samtidigt som jag tar hand om vårat hem och planerar hela bröllopet.
    Men tydligen är det för mycket begärt när jag ber m2b att göra tårtställningen som jag jättegärna ville ha (den kostar 2500 att köpa nämligen).

Samtidigt som allt detta sker så har jag fått borrelia och trots att jag har fått antibiotika tidigt så är jag helt slut i kroppen och det värker överallt och detta tillsammans med klagomålen gör mig ganska känslig så jag tillbringade hela kvällen igår med att gråta och vara orolig för om de verkligen kommer tillbaka med min m2b i helt skick =(=(

Usch, förlåt att det blev så långt men det är sååååå mycket som händer nu och det är bara 3 veckor kvar

• Wicks

själv väntar jag på våra kläder, de kommer säkert om typ 1-2 veckor, men jag är ju så nyfiken. tänk om något går el och de inte kommer fram?

• Wicks

maljor: din svärmor låter inte alls trevlig *tyker*
    kan du inte prata med din sambo om det och säga vad som sägs?

• maljor

Wicks

Han vet redan vad hon säger till mig och har skällt ut henne flertalet gånger. Nu har han slutat med det eftersom jag har bett honom, det brukar bara bli värre när han gör det.
    Det är tom så illa så att nu när vi ska börja försöka bli gravida så "måste" vi säga till henne att det var en "olycka" (eller vad man ska kalla det) - visst är det hemskt att det ska behöva vara så?!

• demilo

Jo det där med svärmödrar kan vara jobbigt :(
    Idag kommer gänget och hämtar min m2b, de ska iväg på kryssning. Min m2b har inte en susning, han kommer hem för att jag ska till "tandläkaren" hihihi. Förstår faktiskt inte resonemanget om att du inget ska veta, varför skulle du föröra något så pass skoj, dålig ursäkt tycker jag. Med tanke på att de har intentionen att "supa ned" din m2b, skulle i alla fall jag känna mig tryggare om jag visste vart de skulle mm. Hoppas att han får riktigt skoj i alla fall.

• maljor

demilo

Jo dels den intentionen och dels det att de blåvägrar berätta vad som händer och på ett ungefär när han kommer tillbaka göra mig extremt orolig för att det ska vara nått som jag faktiskt anser vara respektlöst mot mig, eller att de hittar på nått så m2b skadar sig.
    Sen att svärmor säger att jag ska skita fullständigt i vad som händer gör mig inte direkt lugnare om jag säger så "ja men han kommer ju hem nån gång och resten ska du bara skita i. Man får räkna med såna här saker när man gifter sig och det vet jag bäst för jag är äldre än du. Dessutom så måste du låta honom vara så han får vara dyngrak ifred för det är vad det går ut på"
    Jo jag tackar ja. Hon vet så mycket som hade ett litet överraskningsbröllop med kaffe och kaka - ingen planering, ingenting sånt.
    Hon som inte ens fattar att OSA gäller ALLA gäster och inte bara dem som inte står oss nära. Totalt okunnig gällande vett och etikett i olika sammanhang

• demilo

Jag fattar faktiskt inte grejen med att supa aprak på en svensexa eller möhippa för den delen. Nuförtiden verkar det ju mer som att man försöker lyssna av vad personen är intresserad av och tar vara på det. Sen att det blir lite pinsamheter kan man ju ta, men inte skulle varken jag eller min m2b tycka att det var skoj att bara bli nedsupen. Förstår att du blir upprörd, sen att tanten inte blir det visar ju på hennes inställning och mognad till det hela.

• maljor

mmm... hade jag fått vara med och ge idéer på svensexan så hade det varit antingen en tur till motorbanan eller en tur till mackmyra för provsmakning. Sedan en tur till en pub för en biff och ett par öl, det är vad m2b hade uppskattat mest.
    Har heller aldrig förstått meningen med att bli nersupen på svensexa/möhippa =/

Han har iaf lovat att hålla koll på sin telefon så ingen snor den av honom så han kan hålla kontakten med mig - just för att hans polare inte berättar nått för mig.

• Wicks

maljor: låte rosm en mardrömssv'rmor, måst ebara fårga vad som lyckas få dig att int ebe henne fara åt pepparn?

ni är ju från eller ska gifta er i trakten med så tänkte fråga lite om råd.
    Vi ska ju gifta oss den 25 agusti ut på ängratörn och har nu funderat över var man spenderar bröllopsnatten.
    Egentlgien ville vi tälta vid en strand, men känner att det kanske inte är så enkelt med en dotter som då är onkirng 7-8 måander. Så vad gör man då på bröllopsnatten? Vi bor ju inte i trakten såkan inte åka hem och ha det mysigt. Hos svärföärldrarna komemr det vara amssa folk och vårt mål är just att få vara ifred. Vi vill ha kvällen för oss själva. På ängra törn kan vi sova, emn där finns inte varmvatten (tex går det inte att dusha) och bara dasstoa (jag vill ha en "riktig" dvs en vanlig vattentoa). Så vad gör man då?
    Har varken vilja eller pengar för hotell. Vi vill ju bo just själva och inte bland amssa andra, dessuotm känns de titne som det finns några hotell avides. Pengar är ju en intressant fråga emd. Har inte massa pengar att lägga på bröllopsnatten, det finns liksom inte budget till... Några tider på hur man gör då?

• demilo

Behöver hjälp, ska man använda ris, blomblad eller solrosfrön till gästerna som de kan kasta. Vår präst var inte så förtjust i ris sa han, men efter vad jag har förstått efter att läst så är det inte farligt för fåglarna. Solrosfrön är ju STORA vet inte om jag vill att någon ska kasta det på mig (aj). Hur gör ni andra??

Svar på tråden Järvsö och Ljusdals brudar :)