15 september?
Nån mer som gifter sig den 15 september?
Nån mer som gifter sig den 15 september?
Billa
Tror inte att jag får någon tyvärr.....:(
Vet inte om man ska vara glad eller ledsen???
Igår sa jag att jag inte var nervös. Nu kan jag säga att jag är det. Var på vigselsamtal igår och efter det så kändes det så verkligt och konkret på nåt sätt. I den övriga planeringen är det så lätt att snöa in på detaljer, men när vi satt där och gick igenom vigselakten så kände jag att det är det som betyder nåt. Inte vilken färg på festprogrammet vi ska ha.
Kändes oerhört bra vid samtalet hos prästen. Känner honom sedan jag var barn så jag har fullt förtroende för honom.
majsanna, vad gör man på ett vigselsamtal? Vi ska ha vårat nästa vecka!
39 dagar kvar!!!! Wiiiiiiii!!
Billa: Vi gick igenom vilken ordning allt sker i under vigseln, vilka psalmer vi vill ha, vilka bibeltexter vi önskar, hur man läser löftena - om vi vill läsa efter prästen eller om vi vill skriva löften själva.
Han förklarade även hur vi ska göra med ringarna, min bukett (har ingen tärna som kan hålla den), när vi ska pussas och så vidare. Dessutom pratade vi lite om vår historia, hur vi träffades och varför vi föll för varandra, utbildning, arbete med mera. Han önskade även tre ord som beskriver den andre parten. Dessa ord ska vi fundera på och mejla till honom. Vilka ord vi skriver om varandra får vi inte berätta för varann. Detta kommer bli grunden för hans vigseltal till oss.
Vi informerade också att vi kommer att ha fotograf och en som filmar i kyrkan vilket han tyckte var okej.
Vissa övar även hur man går in och ut i kyrkan, men eftersom vi inte träffade prästen i den kyrka som vi ska gifta oss i så var inte det relevant. Det ska jag och min blivande själva utforska i den kyrka vi ska gifta oss.
Hoppas du fått lite vetskap om vad ett vigselsamtal innebär.
Låter väldigt intressant med vigselsamtal.
Vår präst är på semester till den 22 augusti, så vi kommer att ha vårt samtal i sista minuten känns det som.
Men jag har redan förberett ett vigselprogram i datorn så det är bara att gå in och ändra det som inte stämmer och sen skriva ut.
Vad för sorts papper kommer ni att ha ert vigselprogram på??????
Datapapper eller "fint" papper?
Vi hade också förberett ett vigselprogram som vi nu omformat lite. Håller just nu på och skriver ut dom. Pappret vi använder heter "kopieringskartong" och är lite tjockare än vanligt papper. Detta väger 130 g/m2. Beige färg har vi valt.
Hej!!
Vi gifter oss oxå den 15:e...nu börjar det bli lite nervöst...hua!!
Har kommit på att det kan bli möhippa nästa helg, då min lillasyster kommer upp från Skara nästa vecka. Min tärna, har inte varit diskret om att något är i görningen...men det är bara kul.
Festprogram håller jag på att fila på, har inte något vigselprogram än. Maten är beställd, alkohol på ingång, ringen beställd, klänning provad en andra gång, ska göras lite ändringar.
Idag ska vi upp och titta på lokalen, så vi vet vad som behövs till dukningen.
Igår satt vi uppe till 00:30 och kollade vilken musik vi ska ha på festen. Vi kommer att ha en bärbar dator, och förstärkare och stora högtalare.
Just nu känns det som att det är väldigt mycket, den 20 augusti börjar jag dessutom på MDH i Västerås, ska läsa till ssk.
Oj, oj nu blev det långt, vill bara säga att det är kul att det är fler som har samma datum...vi kan peppa varandra, ha det gott!!
BröllopSala, ska ni gifta er i sala eller?! Jag bor i v-ås!
Billa!
Ja, vi ska gifta oss i Sala, i Sockenkyrkan. Bröllopsnatten ska vi faktiskt tillbringa på Hotell Arkad i Västerås. Det var där min blivande gick ner på knä...
vart gifter ni er?