• Samach

15 september?

Nån mer som gifter sig den 15 september?

• Svar på tråden 15 september?
  • Samach

Jag vill bli av med mina graviditetskilon! DanSa: Vi kan väl kämpa lite ihop? Jag har eg 5-6 kg till idealvikten.
    Fick min klänning igår, fel klänning...Men den här var minst lika fin. Ska kolla om jag kan få rabatt, det borde man väl få?

• Foxi

Hej allihopa! Vi gifter oss också den 15e. Allt ligger i stiltje just nu. Har fixat allt så tidigt som möjligt för att man inte ska bli så stressad sedan. Väntar nu på att de ska ringa från butiken och säga att min klänning har kommit. Jag är skraj att den kommer vara för liten, men det var ju en sömmerska som tog måtten. Det är deras ansvar att den passar. Annars får man väl hårdbanta. Har tyvärr inte så mycket att ta av.
    Inbjudningarna är skickade, 30 av 70 har svarat redan. Ska träffa prästen om ett par veckor. Gifter oss i min hembygd, så det är en bit att åka.

• Tossi

DanSa och Samach jag har också några kilon kvar ner.

Samach, tyckar absolut att man borde få rabatt då, kör hårt!

Foxi, måste vara roligt när alla svar trillar in :)

Har ni alla beställt tårta? Vilken smak isf?

• DanSa

Samach och Tossi: Ja, nu kör vi!! Härligt att få lite stöd från några som kämpar för exakt samma sak. Jag har ungefär 6-7 kilon som jag skulle vilja bli av med och godisråtta som jag är så kommer det att bli tufft.
    Jag och min blivande har haft semester den här veckan och jag måste erkänna att den har varit allt annat än nyttig. Men nu blir det inge mer semester förrän vi är man och hustru
    Hur är det med er andra, när har ni semester i sommar?

• DanSa

jo just ja: Samach, hur kom det sig att du fick fel klänning? Hade du beställt den på nätet? Jag tycker helt klart att du ska ha rabatt, jag menar nu är det ju faktiskt inte du som har valt klänningen, även om den var fin den också..... Berätta hur det går!

Tossi: tårta är halvt beställd. Med halvt menar jag att vi är helt säkra på att det är Gourmandise som ska tillverka den men sen är vi lite osäkra på smakerna. Vi lutade åt vitchoklad och hallonmousse men sen vill vi ha "marsipan" ovanpå och då kanske det blir för sött?? Vad tror du?

• Samach

Affären och sömmerskan råkade göra fel helt enkelt... fast som sagt, det var en jättefin klänning i alla fall. Tur man inte är kontrollfreak ;)

• Samach

Jag är mammaledig fortfarande, ska dock jobba några måndagar under sommaren på eget initiativ eftersom jag tycker det är långsamt att "bara" vara hemma. Annars börjar jag 3 september, 75 %.

• Tossi

Nej, jag tycker inte att det är för söt, men jag gillar å andra sidan ganska så söta tårtor.

Jag ska ha en vecka semester nu i juni, sen blir det inget förens i september :)

• Septembercess

hejsan
    jag gifter mig oxå den 15 september i Bromma!!

• Septembercess

vi kommer ha ett ganska litet bröllop med ca 40 personer, mest från min sida och bara 6 stycken från hans för dom bor inte i Sverige. Klänning är klart, hänger i garderoben och väntar, tårtan är beställs samt fotograf, lokal mm.
    Det som börjar bli dags är transport från kyrkan till lokalen och blommor.
    Har redan börjat banta lite och har ca 2-3 kilo kvar så det borde jag hinna och sedan förhoppningsvis kunna hålla till dess, (inge ris, past, bröd och potatis)=)

Svar på tråden 15 september?