15 september?
Nån mer som gifter sig den 15 september?
Nån mer som gifter sig den 15 september?
... å 20 minuter efter mitt inlägg igår ringer tanten om bröllopsklänningen å säger att det inte går att ordna. F*N
Det värsta är att hon avbokade min första tid jag hade hos henne så hade jag fått den hade chansen varit större att jag fått den klänning jag velat ha från början. SUCK Men men, jag hittar säkert nån annan som är lika snygg.
Hoppet är det sista som överger en om man inte är en groda utan ben - hopplös.
Blivande Fru Ljung, tråkigt att det inte gick. Men du får leta vidare ;)
Tossi: Vi har inte bestämt tårta. Det är lite ångest. Vill inte ha en "barnkalas"tårta. Fast helst inte en i choklad heller... Det är m2b som har ansvaret. Han ÄLSKAR tårta, jag skulle helst slippa om jag bara fick.
Annars så längar jag till semestern efter midsommar. Ska vara ledig 3 härliga veckor. (Dessutom ska jag vara ledig 1.5 veckor kring bröllopet och ytterligare 3.5 veckors bröllopsresa i oktober/november)
Hoppas att sömmerskan ringer snart så kan jag kanske åka dit på semestern och testa den.
JAAA! Jag har hittat den. Efter mycket dåligt bemötande av en lokal återförsäljare åkte jag vidare till Göteborg. Ringde runt 15.30, mest bara för att kolla vad butiken hade, då hon bad mej att kika ner så snart som möjligt. Var där 17.40 & kom ut ur butiken 18.10 & en klänning rikare.
Har aldrig handlat ett plagg så fort & trodde inte att jag skulle göra det fortare med en brudklänning.
Åh, nu kan jag andas ut & lugna mina små nerver.
Hur går det för er andra?
Nåt mer jag bör jaga upp mej för?
Måste bara spy lite galla.
Försökte ju få hjälp med att hitta en klänning av en lokal återförsäljare itidigare men tröttnade på att jag fick ringa & höra efter hur det gick med letandet. Jag fick ju själv ringa till leverantören & höra efter om jag som privatperson kan få uppgifter om vilka klänningar som finns att tillgå. Tyvärr inte...
Det slutade med att jag hittade en klänning i Göteborg i onsdags, & fick ett superbra bemötande & otrolig service. Hade ingen större lust att ringa den andra återförsäljaren som "låtsades" leta efter en klänning för mej & meddela att jag ornat en på eget håll.
Så lite förvånad blir jag när hon idag ringer & tycker att jag ska komma till henne så hennes sömerska ska få ta mått på mej & låte sy upp en likande klänning.
När jag då säger att jag ordnat en egen klänning tycker hon att jag borde ringt & sagt det (jo visserligen om hon verkligen lagt ner tid för mej). När jag då säger att jag fått ringa henne för att kolla hur det går (trots löfte att hon ska höra av sig) påstår hon att så inte var fallet & sen ..... KLICK!! Hon la på i örat på mej!!!
Ja, vad ska man säga? Hon vill bevisligen inte sälja klänningar iaf.
Oj va långt detta bidde men jag var bara tvungen...
Hoppas ni andra har bättre säljare hos er.
Vart tog 15 septemberbrudarna vägen...?
Jo jag är här. Idag har vi gjort klart inbjudningarna. Ska lägga dom på postlådan i morgon! Bilder på dom kommer om några dagar på min blogg.
en till här! gifter mig oxe 15 sept! postade inbjudningarna idag!! spännande ett litet bröllop ska vi ha..
Hej på er!
Jag gifter mig oxå den 15september så jag hoppas det är ok jag kikar in här...
Tycker dock att det står lite stilla i förberedelserna inför bröllopet just nu... Känns som om det är någon slags "mellantid", men är livrädd att vi glömt något. Mitt stora bekymmer just nu är vad för ring jag ska ha...
Hur går det för er andra? Hur långt har alla kommit i sin planering?
Hejsvejs,
jag gifter mig också 15/9 och postade inbjudningarna igår. Har fixat klänning, kyrka, festlokal, meny men har strul med ringen. Lämnade in min förlovningsring till en guldsmed och de skulle tillverka en likadan vigselring men med diamanter, men nu ringde de att de inte kan få samma nyans på ringen.