• Samach

15 september?

Nån mer som gifter sig den 15 september?

• Svar på tråden 15 september?
  • Tossi

Blivande Fru Ljung, så roligt!
    Nu när du säger det så ska jag kolla upp hur jag jobbar i augusti och lämna det schemat till mina systrar...

• Blivande Fru Ljung

Hoppas du har snälla systar, du kanske kan få lite härliga spabehandlingar

• Tossi

Blivande Fru Ljung, det får vi verkligen hoppas...

Min m2b fick idag en lista på saker han ska ha packat i en väska innan nästa helg, hihi... Hur kul som helst, hans bestman har redan berättat för mig vilken helg det blir och litegrann vad de ska göra, min sambo är helt omedveten om vad som ska ske eller när det ska ske :)

Skriver in listan här, så kan ni också klura lite på vad han ska ha grejerna till :D

1. En petflaska (2L)
    2. En halv blygertspenna
    3. En liten kabel ca 1 m
    4. En t-shirt utan ärm på vänster sida
    5. En liten slang ca 50 cm
    6. 10 kottar från en tall
    7. En osthyvel
    8. En liten burk med russin i
    9. Rånaluva
    10. En rulle med silvertejp

;)

• Blivande Fru Ljung

Haha, stackars sambo. Han måste verkligen undra vad han ska utsättas för.
    Du måste berätta hur allt gick när det väl blir av.

Nu kan jag bocka av ännu en post på listan - skor. Hade tur & bara "sprang" på dom. Hade inte ens planerat in att titta efter skor idag. Ibland ska man a flyt...

• vårbrud2008

Jag har en känsla av att jag inte kommer att få någon möhippa........
    Ska man vara glad eller ledsen??????

Sambon kommer garanterat att få en och den kommer att bli VILD!!!!

• majsanna

vårbrud2008. Jag kommer inte heller få någon. Har inte så många kompisar och de få jaghar är utspridda över Sverige. Dessutom är min närmaste vän i 8:e månaden just nu så jag tror inte hon är så pigg på att hitta på något.
    Jag kommer inte sörja om jag inte får en möhippa.
    Min sambos kompisar är också utspridda över landet så det är tveksamt där också.

• Tossi

nu har vi skickat inbjudningarna, hur går det för er andra?

• majsanna

För oss flyter planeringen på. Inbjudningarna är ute sedan en tid och nu är det ett antal sällskap vi fortfarande väntar svar ifrån. Osa är 5 augusti så än så länge har de tid på sig.
    På måndag ska jag till frissan på konsultation och nästa helg ska vi till Tyskland och köpa alkohol till festen.
    Dessutom har vi på egen hand börjat träna på brudvalsen och det går helt okej faktiskt med tanke på att ingen av oss tidigare dansat vals.

• Tossi

majsanna, hur mycket kommer ni att köpa och till hur många? Vi har tysklandsresan framför oss, bra att planera lite :)

• majsanna

Tossi: Vi kommer handla alkohol till ca 45 personer. Våra beräkningar är så här: 18 flaskor mousserande (brudskålen), 18 liter vitt vin, 18 liter rött vin, baileys 2 flaskor, olika spritsorter 9 flaskor, cider 1 flak, öl 7 flak. Ev köper vi också läsk och kolsyrat vatten i Tyskland också.
    Det är jättesvårt att beräkna hur mycket som kommer att gå åt, men vi har tänkt så att tar inte allt slut så gör ju inte det nåt
    Vi kommer handla på Calles i Burg.
    Var ska ni handla?

Svar på tråden 15 september?