15 september?
Nån mer som gifter sig den 15 september?
Nån mer som gifter sig den 15 september?
Här är en till!!
Det närmar sig med stormsteg! Ska bli sååå kul! Sitter å ska försöka bestämma vad våra två trombonsolister ska spela! Det som är bestämt är att de ska spela Feather theme från filmen Forrest gump. Jag har fixat till ett grymt bra arrangemang för två tromboner! Men annars vet vi inte, det ska iaf. vara nåt svängingt som utgångsmusik!
Jag sitter här helt förkrossad. Min blivande vantrivs på konsultjobbet han har nu. De kollar jobb för honom i annan ort... Just nu lutar det åt Stockholm... Våra första månader kommer alltså eventuellt bli som särbos!!! Finns det något värre?! Har t.o.m. övervägt att vi kanske ska skjuta upp bröllopet så det ordnar sig. Fast jag vill inte. Har en massa utländska gäster som kommer, de har redan bokat allt... Jag hoppas det löser sig. Det är en kvävande tystnad hemma... Jag vet inte vad jag ska säga... =(
Foxi, usch... låter verkligen inte roligt. Hoppas det löser sig!
Nä, nu tänker jag göra mig en liten checklista på vad vi har gjort (känns som vi har mängder kvar)
- Florist
- Menyn (Privat kock)
- Kyrkan
- Gästlistan
- Tidsschema
- Festlokal
- Bröllopsresan
- Klänningen
- Frisör
- Chaufför (dock ingen bil?!)
- STD och inbjudningskort
- Börjat öva vals
- Skor
- M2b's skor
- Kollat ut ring ej beställd
- Körsånger under vigseln
- Präst
- Vilket bageri
- Påbörjat vigselprogram
- Påbörjat festhäftet
- Hemsida
Tror det var det hela (jo, tärnor osv är klart :))
Foxi,
Jag måste erkänna att det inte direkt låter som en jätterolig start. Å andra sidan så har ni ju varandra och det måste ändå vara det enda som räknas! Tillsammans är ni starka och tillsammans klarar ni allt. Stötta varandra, älska varandra och få det att funka. Ni kanske inte kommer att vara fysiskt nära varandra men psykiskt. Att veta att ni tillhör varandra! Det är väl lite det som äktenskapet går ut på. Gift er med buller och bång. Låt allt och alla veta att det är just ni! Önskar er all lycka! / Susanna.
Nu har vi gjort inbjudningarna och har delat ut en del, ska skicka resten imorgon. Så roligt :)
Jag bara tänkte kolla vad ni planerat ska hända under bröllopsfesten?
Håller på att spåna på ett festprogram. Vet inte än hur jag vill att det ska se ut.
Du då?
Jag är inte hemma nu, men vi har gjort en tidsplan/schema för kväll med allt vi vill ha med. Skickar det när jag kommer hem igen.
Vi har lämnat över allt till värdparet! Dom sa att vi inte behöver oroa sig! Hehehe! Fast vi har bokat ett band som ska spela lite på kvällen! Det är det enda vi kommer veta typ!
14.00 ? Vigsel
15.00 ? Kramkalas
15.30 ? Fotografering
16.00 ? Gästerna är vid Bygdegården (Fotografera alla gästerna, förfriskningar och tilltugg)
17.00 ? Brudparet anländer
17.30 ? Förrätt
18:15 ? Huvudrätt
19:15 ? Efterrätt
20:00 ? Bensträckare
20:30 ? Presentöppning
21:15 ? Bröllopsvals
21.45 ? Limbo/lek och dans
22.15 ? Bröllopstårta
23.00 ? Eldshow
23.30 ? Kasta strumpeband och brudbukett
24.30 ? Tryckare
01.00 ? Brudparet smiter/ Dans för gästerna
02.00 ? Natta mat
Mer detaljer kommer vi inte lägga oss i, lite ska hon ju få planera vår toastmadame :)
Nu har jag precis kommit hem från min "minihippa" som min kära syster ordnat för mej.
Vi började med en stunds shopping, följt av en härlig picknic som hon fixat själv. Bara så gott! Efterrätt blev såklart glass.
Sedan det bästa - en scrubbehandling + massage. Jag känner mej som en ny människa.
Så nu är jag mest orolig vad vännerna ska hitta på. Är rädd att de inte är lika snälla som syrran. :-/
Ville bara berätta