• Klurifax

11 augusti 2007 del 3

Hej!
    Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?

• Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3
  • Lilla Li

11 augusti: Jobbigt såklart med sådana personer. Men tycker ändå du ska tillåta dig själv att släppa på kontrollen lite. Tänk på bilder man ser från möhippor - ser bruden illa klädd ut, rufsig i håret, med utsmetat smink och ett stort leende över hela ansiktet så tänker i varje fall jag bara en sak: Vad roligt hon ser ut att ha haft! Skulle jag se bilder där bruden ser perfekt ut skulle jag tycka det såg ut som om de hade tråkigt...

• 11 augusti

mammaK:
    Vi har gett tydliga instruktioner till värdpar, syskon och andra nyckelpersoner om att de ska sätta henne i en taxi och skicka hem henne om hon inte sköter sig under middagen.

Tror att hon kommer med på möhippan, jag hoppas bara att hon är på sitt soligaste humör och inte sitt alteregos...

• mammaK

malle_1
    Jag vet inte när man kan börja kolla väderförutsättningar. Men jag skan ju säga så här, vi gifter oss 2 helgen iaugusti av anledning att min kompis sa när dom gifte sig för 5 år sedan att 2a helgen i augusti är det alltid fint väder. Jag har kolat varje år efter det och det stämmer. Så vi har ju statistiken på vår sida!

• Lilla Li

I år sa den där tyska vädergubben att det skulle regna i juli och bli strålande sol och olidligt hett i augusti. Det ska t.o.m. bli varmare än förra året - och förra året var det ju värmerekord. Så jag litar blint på att det blir sol!

• 11 augusti

Lilla Li:
    Jag kan ju inte annat än att släppa kontrollen! Jag har ju ingen kontroll överhuvud taget över stundande möhippa. Vet inte ens datum eller tidpunkt. Det skulle dock vara oerhört förödande om det blev en längre bortavaro och t ex p-pillren stannar hemma. Då stupar all planering med mensfritt bröllop och bröllopsresa.

• Kakan -07

Jag förutsätter också sol och värme! Har varit på 3 bröllop de senaste åren just den helgen och det har varit kalasväder alla gånger!
    Så vi planerar för sol och räknar med sol!

• Lilla Li

11 augusti: Ajdå ja det är sant! P-pillren får du börja ha i handväskan helt enkelt. Planerar ni också att börja försöka efter bröllopet?

• mammaK

Ja annars måste vi gifta oss inne i en kyrka, det vill inte jag.

• Kakan -07

11 augusti, jag tänkte också på det där med p-pillren även fast jag trodde att jag skulle komma hem igen på kvällen. Innan jag gick frågade jag diskret sambon om han trodde jag skulle behöva dem, han sa bara "Ehh, det vet inte jag...". Förstod att han inte ville avslöja något, varken bu eller bä. Så jag lade helt enkelt ner dem i min handväska - vilket ju visade sig vara bra eftersom vi sov över.
    Bättre att ha med dem och inte behöva det än tvärt om! Så lägg dem i sminklådan eller ge dem helt enkelt till någon av tjejerna och säg - "Eftersom jag inte vet tar jag det säkra före det osäkra!"

• 11 augusti

Lilla Li:
    Nej, vi har redan försökt och lyckats. Tre gånger. Vill inte att det ska bli någon överaskning.... då blir det till att byta bil

Kakan-07:
    Du är alltid så klok. Det blir till att börja använda den stora handväskan framöver.

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3