11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Kakan -07:
Det är just det jag bävar för. Jag har pratat med m2b om eventuella underkläder, och annat om det blir han som ska packa. Sedan får man väl tänka på vad man har på sig när man stiger upp framöver, så att inte de som du benämnde som sunkigaste trosorna är på. Får gömma ALLT sunkigt i en annan garderob....
Lilla Li:
Sminket vill och kan jag inte vara utan. Där har m2b INGEN koll... Helst skulle man ha en necessär packad med de krämer och det smink och de hårgrejer man absolut inte klarar sig utan - ständigt packad och med sig vart jag än går från och med den 14:e och tills det är över... Jag får väl bo i kappsäck i mitt eget badrum
11 augusti: Ojoj låter som om ditt kontrollbehov är lika stort som mitt. Men vet du - försök släppa det! Det gjorde jag och det är jag glad för. Då kan du slappna av och bara njuta. Ingen är där för att förödmjuka dig eller få dig att se dum ut, det är dina vänner.
Jag håller med Lilla Li. Jag gillar också att vara i kontroll. Viskade till och med till sambon (när han höll på att packa) att "kom ihåg att jag har lite kläder i den där väskan" (och pekade menande eftersom jag visste att det var där min bikini låg). Det missade han ändå och packade ner den som låg i min låda, den gamla sunkiga!
Men som Lilla Li säger, när man väl är där så GÖR DET INGET ALLS! Om inte annat kan man alltid skylla på att det var någon annan som packade.
11 augusti, försök släpp det. Det kommer att ordna sig, det kommer att bli bra -även om du bara skulle få med dig din pyamas och ett par strumpor.
Jag toro att är man inte kontrollmänniska så blir man det inför ett bröllop...Så är iaf jag.
Men Lilla Li du har rätt, man måste försöka släppa det och bara njuta. Jag tror folk som ser dig varje dag, vet att du vill ha ditt smink, så då kommer dom nog gå med på det.
Försök slappa av och njut av tiden, inte lätt men nog det bästa.
Hej! Nu ska jag, om en timma till sömmerskan och prova klänningen igen. Detta kanske är sista provningen!!! :) Spännande att se när den blir klar!... :)
Jag har vänner som vill mitt bästa i alla lägen, men det finns EN person som skulle kunna göra allt för att göra bort mig. Hon har redan försökt bjuda in sina föräldrar till bröllopet, försökt styra alkoholtillgången under middagen, mm. På hennes släktings bröllop stövlade hon in i köket och hämtade vin till sig själv - mitt under middagen. Hon tog flera flaskor till sitt bord. Hon skulle inte dra sig för att försöka hitta på saker som dumgör mig, och det är nog det jag är mest rädd för.
mammaK : Jättefin håruppsättning!
Jag kommer ha en handväska med plats för läppstift och en solfjäder..
11 augusti
Sånna vänner kan man nästan vara utan. Men tror du hon kommer med på möhippan då? Om inte annat så kanske det finns andra som kan styra upp henne.
Cameline
Tack så mycket!
Sussen2007
Hoppas det går bra med klänningprövandet!
11 augusti:
jobbigt att ha en sådan person med, men som sagt sätt en kompis att punktmarkera henne på såväl möhippa som bröllop.
Är det någon i den här tråden som vet när man kan börja lista ut väderförutsättningar för våran dag? Villvillvill ha sol!
Appropå kontrollfreak så hade jag sagt till min blivand man precis vilka bad/fest/dag - kläder han skulle packa om det skulle packas några samt vad jag behövde för en eventuell övernattning. Nu fick jag packa själv men det var ändå skönt för han hade kunnat pack jeans som jag inte kommit i på flera år t.ex.