• Klurifax

11 augusti 2007 del 3

Hej!
    Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?

• Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3
  • irrepirre

hemma igen efter semestern, nu börjar planerandet komma in i sista spurten alla lösa trådar ska bindas ihop.

igår firade vi vår första förlovningsdag med att beställa en vigselring den kommer bli så fin.

imorgon ska jag iväg och prova klänningen med rätt skor/underkläder och se hur den behöver sys om (förhoppningsvis bara kortas inte sys ut) tärnklänningen var också klar att provas.

för oss återstår 2 tuffa punkter bordsplacering och festprogram.

• Willemo

Här är en till med klänningsångest...
    Har varit och provat klänningen idag och den är underbar, men så pass tight upptill så jag knappt kan andas. Hur det var att sätta sig ner ska vi inte ens tala om.

Jag har inte gått upp i vikt sen jag köpte den. Meningen var att en sömmerska skulle ta ut den i sidorna. Träffade sömmerskan idag och hon sa att det inte blir riktigt snyggt ifall vi tar ut den, kommer att lämna spår efter gamla sömmar.

Så, vad ska jag göra? Sy ut den i alla fall och riskera att sömmarna inte e fina eller hetsbanta och försöka "förminska" brösten på två veckor. Klänningen sitter jättebra och den ser inte för liten ut...

Långt och svammligt...

• Kakan -07

Willemo, vet hur du känner... Du kan inte köpa en sån där "dunder-bh" som förminskar bysten då? Om det bara är där det känns tight alltså.

• Willemo

Den spänner liksom hela vägen från brösten och ner till halva magen typ. Kanske jag borde stå ut i alla fall. Flämtandas och le ansträngt hela dan, avsluta dagen med att tuppa av...

• Cameline

Willemo :Hos Sally och Sara har de Body Wrap..jag kör med en sådan och det funkar asbra!
    Trycker in och lyfter..

• Cameline

Idag hämtade vi ut ringkudden, toastmaster klockan (den var verkligen mini)samt "Just Married" ballongerna..

De var fina, men de såg bättre ut på nätet..

Idag köpte vi ramar till bordsplaceringen, det blev snyggt med en liten guldram..

Ikväll ska vi fixa Dj låt listan samt skriva alla bordplaceringslappar..

För varje dag som går blir jag mer och mer nervös..

Jag har bara denna vecka på mig sedan jobbar jag fram till veckan innan bröllopet..

Har ni alla semsester nu??

• Charlotte & Ronny

Cameline
    Vart hittade du ballonmgerna & vad kostade dem? Har letat men inte hittat några.

• Charlotte & Ronny

Cameline
    Såg att du köpt en Body wrap, vad är det för något? Letar förbrilt efter korsett/torsolett kroppsstumpa eller nåt har inte bestämt mig...

• Cameline

Charlotte & Ronny : Ballongna har vi beställt från Callgraphen..jättefina!

Body Wrap går att beställa från Sally och Sara, det är bara att googla..och den är helt klart värt priset och den funkar och är skön!

• Cameline

Control slip, tror jag de kallar den för.
    Det är den beiga kroppsstrumpan (fanns ej i vitt tyvärr, men den syns inte alls under kläningen)

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3