11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
11 augusti: Haha okej ojdå. Motsatt problem.
Lilla Li:
låter bra
Såg också en vädergubbe på tv som i början av sommaren sade att den tid han hade rekommenderat åt sin egen dotter som den allra bästa ur vädersynpunkt var mitten av augusti - och det hade varit toppenväder också. Men man vet ju aldrig.
Appropå ingenting kom jag att tänka på en rolig sak som jag inte vet om jag berättat om här!
När jag berättade för min farmor och farfar att vi skulle gifta oss och när blev farmor alldeles tyst i telefonen. Till slut sa hon "Den 11:e? Augusti? Är det någon särskild anledning till att ni valde den dagen?"
Nej, förklarade jag. Inte annat än att det passade tidsmässigt och kändes som en bra dag.
Då berättade hon att det är hon och farfars bröllopsdag!! Så på vår dag firar de 56 år som gifta!! Jag blev verkligen jätteglad för jag kan inte tänka mig bättre förebilder än dem. De är forfarande kära och gulliga med varandra och lever ett bra liv tillsammans.
Tyckte det var lite kul!
Kakan-07
Vilken underbar historia! Jättehäftigt. Man kan ju hoppas att 11 augusti är turdagen=)
Kakan -07: Gulligt och roligt med sådana sammanträffanden! Då blir det extra speciellt.
Vi åkte runt och kollade på olika kyrkor och den vi fastnade för råkade vara den kyrka som svärföräldrarna gifte sig i. Så det blir väldigt speciellt.
För att även "hedra" mina föräldrar på något vis så ska vi dansa vals till deras låt - Morning has broken.
Och sen råkade det falla sig så att huset vi köpte i februari ligger på en tomt som min sambos mormor och morfar var spekulanter på redan på 70-talet. Men det blev inga hus byggda där förrän för ett par år sedan.
Håller alla tummar och tår för att vädergudarna är på vår sida den 11 augusti! Fast några droppar regn (och då menar jag verkligen NÅGRA få) vore ju det ultimata.
Vad lustigt det är med sådana sammanträffanden och som ni säger - det gör att det hela känns ÄN mer speciellt!
Kakan -07 : Vilket underbart sammanträffande..kanske ett omen på ett låångt och lyckligt äktenskap...
Lilla Li : Jättefint tycker jag att ni väljer att dansa till dina föräldrars låt!
De kommer säker bli jätteglada.
Jag kan bara hålla med om att vädret måste bli strålande sol, jag har ju garderat mig med en vit solfjäder..
om det skulle bli för varmt..
vet ni om man kan prova och ev sy om sin klänning flera ggr? Jag har bokat tid till sömmerskan via affären, och även provat den. Krin 25:e blir den klar det är bara det att jag bantar!!! Vill bli så fin jag hinner men våga inte berätta det till de i affären
Vi planerar för utomhusbröllop, har tänkt komma i båt (ingen som vet) och ha en blomsterbåge. OM det regnar är vi i kyrkan men håller tummarna!! Därav valde vi oxå detta datum, för att det brukar vara vädersäkert -peppar peppar!
jempa-82
Man är fin även om man väger lite mer...
Men om du vill gå ner innan så borde du nog ta det med affären så dom kan tala om för dig hur mycket och så man kan sy in just din klänning