11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Jag, precis som endel av er, är inte så nervös och så, förväntansfull ja men inte nervös. Nu längtar jag bara dit, vi är som sagt inte långt ifrån nu.
Bruden Ringman
Vad kul att klänningen kom tidigare,ger mer utrymme att prova den=)
Kul om du blivit moster, man kan ju hoppas!
Jag måste med börja gå in mina skor...
mammaK, vilken fin frisyr. Något sådant hade jag också tänkt mig
Tack!
Ja, det blir ju bättre gjort då, men det är iaf ungefär hur det kommer att se ut. Sen ska jag ju ha röda rosor i håret med (små)
elenamaria: av de 100 valde jag ut 10, som sen blev 5 som jag jämförde med bilden på min klänning -och nu har jag den!!!! Lite kul, för det är nämligen den första du tipsade mig om -den blir perfekt!!! Lönar sig å vara petig ibland!!!
Vi har handplockade stenar från Gotland, som jag ska skriva gästernas namn på med guldpenna till bordsplacering
Är det många av er som kommer att ha någon form av handväska på bröllopsdagen?
Funderar hit och dit om det är något man ska ha.
Jag har köpt en liten kuvertväska. Tänkte ha läppstift, näsdukar och så däri. Ger den till mamma under vigseln.
Jag struntar helt i väska. Orkar inte behöva ha en väska OCH ett släp att hålla reda på. Smink och liknande som jag behöver ha med mig under dagen lägger jag i tärnans väska.
Många av er har ju redan haft era möhippor. Hur och vad fick ni för information?
Jag har ju fått en första hint om att det blir en möhippa (tyllkjolen är klar!!!). Vad jag funderar över är packningen. Jag vill själv packa eventuella kläder/smink etc. Jag kan ju inte packa sådant jag använder dagligen i förväg utan att veta vad som behövs.
Har hört om tillfällen där möhippegänget stövlat in och rotat bland underkläder och annat och packat. Detta skulle jag ta väldigt illa vid mig av. Jag ska ta det med min syster så att hon vet, men känner mig ändå orolig, för det finns personer i gänget som inte skulle dra sig för detta.
Min blivande svägerska var ju den som "stormade in" på lördagsmorgonen, enligt vad jag förstog det som (jag blev inhyst på toaletten för att inte se vad de pysslade med) så fick sambon en lista på vad som skulle med. Det gjorde mig genast "orolig" eftersom jag vet hur hans packförmåga är...
Det visade sig också att han packat ner 2 par jeans, 3 bh:ar, 2 trosor (de sunkiga som man helst inte visar någon! ) och inga strumpor! Kunde inte annat än skratta - nu fick jag ytterligare bekräftat varför det är JAG som ska ta hand om sådana saker!
Jag fick inte veta något alls i förväg. Sambon lurade mig att vi skulle på en förhandsvisning av en show, så jag var redan ganska uppklädd och sminkad. Han packade inte ner några kläder alls till mig, eftersom det inte behövdes. Smink hade jag däremot velat ha eftersom vi var på spa och sedan duschade. Tjejerna blev helt förfärade. "Men jag trodde du var en sån som alltid hade med dig smink!" utbrast en. Hahaha. Bara för att jag sminkar mig ganska mycket. Men men - jag fick låna av någon annan så det löste sig det med.