11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Har tyvärr börjat på flera olika listor men den jag har på jobbet är :
köpa gästbok som folk kan skriva i
planera fotografering av oss och gäster
någon filma vigseln
köpa godis till boxarna
ris till påsarna
boka tid för fix av fötter och naglar
lämna in ringarna puts och gravyr
köpa underkläder
lämna in klänningen för att sy ut den
bordsplacering planera, göra lappar+ kartor (2 st.)
sista fixen med vigselprogrammet, skriva ut
göra klart festprogrammet, skriva ut
tala med kantor
köpa present till tärna och bestman och präst
öva vals och bestämma låt
Det är nog inte ens hälften... tur att jag har semester snart
Vad vi har kvar är:
*Hämta ut min hans ring (på torsdag)
*Prova klänningen en sista gång, sen vänta på att den ska bli klar (på torsdag)
*Bordsplacering
*Gå med min vän och köpa lite smink och sen göra en provsminkning (hon ska sminka mig)
*Köpa present till en av musikerna
*Träffa fotografen och prata om hur vi vill ha det (8/8)
*Komma på hur vi vill ha placeringskorten
För övrigt känns det klart. Folk frågar hela tiden om vi är stressade. Inte ett dugg! Är ni det?
Har nog ungefär som ni kvar att göra inför bröllopet. Vi ska bränna lite CD skivor också att ha när bandet har paus. Största projekten är nog resan till Tyskland som återstår för inköp av alkohol, 25 mils resan för att hämta brudklänningen och alla timmar vi har kvar framför datorn för att göra klart festprogrammet som vi i princip inte har börjat på ännu. Men det känns lugnt. Det vi inte hinner, hinner vi inte helt enkelt. Och gifta blir vi nog ändå .
Vi tänkte fästa våra bordplaceringslappar på "paketen" (som innehåller choklad) som varje gäst får vid sin plats. Väntar bara på att själva paketen ska komma som vi beställt på nätet så vi vet hur stora lappar vi ska göra.
Jobbar bara en vecka till efter denna, sedan är det semester, så då får det väl bli lite dygnet runt med förberedelserna.
Synd att släkten ska "bråka" med er så här i sista stund inför bröllopet. Hoppas att de tar sitt förnuft till fånga.
HJÄLP!! Kan INTE bestämma mig för vilken bukett jag ska ha!! Har precis skrivit ut säkert 100st bilder från internet, har massa tidinigar hemma med bara bilder på buketter, men HUR ska jag få en bukett som jag vill ha, som ska passa med min klänning (champ/aprikos med mycket tyg) och tärnans klänning (syrenlila och en stramare modell)... tycks heeelt omöjligt!!!! Vet itne vad jag ska ta mig itll snart!!
Behöver er hjälp!!!!
Har fått i uppdrag att sy en kjol till min möhippa. Det är 1 meter tyll som ska förvandlas till en knälång kjol. Jag är helt värdelös på att sy...
jempa82
Något med vita och champagnefärgade rosor kanske? Jag ska ha en som liknar den här, kan det vara något?
www.bernzonsblommor.se/view_image.asp&p2=Sinnligt%20elegant&p3=är%20denna%20droppe%20med%20vita%20dendrobium,%20navonalilja,%20och%20vendelarosor
Eller den här
www.bernzonsblommor.se/view_image.asp&p2=Vit%20som%20snö&p3=Vita%20orkideér,%20denice%20rosor%20och%20vit%20fresia
Här är en i creme och lila
www.bernzonsblommor.se/view_image.asp&p2=Creme%20&%20lila&p3=Vendela%20rosor%20och%20lila%20fresia%20smultronrankor%20och%20silvertådar
1 mån kvar nu tjejer!
11 augusti, det är _bara_ tyll alltså!? 1 meter! :-O Hehe... det låter genomskinligt!
Har tyvärr inga råd om sömnaden, ska fundera och se vad jag kan komma på. Har du en symaskin åtminstone, eller är det för hand som gäller?!
Sandymon: Ja, jösses! Tiden går riktigt fort. Det börjar pirra lite nu!