11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Jag sitter och försöker fördriva tiden på ett just nu väldigt långtråkigt jobb...
Träffade föräldrarna i helgen och fick höra av pappa att hans sambo möjligen kan bli lite förnärmad av att hon inte är placerad på honnören. Varför hon nu skulle vara det - hon har aldrig gillat mig och mina systrar.
Försökte prata med henne och förklara varför vi gjort som vi gjort och jag _tror_ att hon godtog det. Får väl höra med pappa senare i veckan och se om han fått höra något om det.
Kakan-07:
Vad trist när det ska strula. M2b fick själv ett tråkigt samtal igår. Hans mamma var jättestrulig. Tänker fn inte komma på bröllopet, har kommit på att jag inte är den rätta för honom (efter mååånga år och 3 barn). Vi har aldrig haft något otalt med varandra. Klart att det sårar. Nu får man ta henne med en nypa salt tror jag, det är nog något annat som är problemet egentligen. Det tar i allafall en hel del av glädjen ifrån en. Vill hon inte komma så är det hennes sak, men det känns trist.
Ja, det känns så onödigt och jag kan bli så förvånad över hur folk har mage att reagera på saker. Jag tycker lite så att har man inget bra att säga, eller åtminstone konstruktivt, så håll mun!
Nu tog ju pappas sambo det hela rätt bra (i alla fall mot oss, även fast hennes kroppshållning var ganska reserverad), men jag bävar för att pappa får en hel massa skit för hur vi gjort placeringen. Inte nog med att hon inte får sitta vid honnören, mamma och pappa får dessutom sitta bredvid varandra... Hon gillar varken mamma eller det faktum att pappa haft ett liv innan han träffade henne. Suck.
11 augusti, hoppas att det ordnar sig med svärmor och att hon kan vara glad för er på er dag!
Kakan -07 : Låter som du och jag är i samma sits.
Pappas fru har inte varit snäll mot mig eller syrrorna heller, så jag och A. har bestämt oss för att inte sätta henne vid hönören, däremot sitter min mammas nya man vid honören..men jag har ju vuxit upp hos dem så..det känns naturligtatt göra så.
Men vi sk**er i henne rent ut sagt..
Gör som ni tycker och inte vad man borde göra..
Hörrni brudar.... Hur ser det ut i era checklistor nu när det bara är 1 månad kvar? Börjar allt vara färdigt, eller hur ligger ni till? Börjar kännas pirrigt tycker jag.
Vår checklista är som följer:
* köpa skor t m2b
* skriva klart gästtexterna (bara 5 kvar)
* köpa ris
* köpa present t tärna o best man
* köpa papper till festhäftet
* lämna in ringarna för putsning o gravyr
* färdigställa låtlista - vem tar ansvar under kvällen?
* foto av gäster, parvis på festen - vem ansvarar?
* beställa praliner
* öva på valsen
* skriva shoppinglista (dryck osv)
* beställa vin på systemet
* lämna in klänningen för pressning
Det är vad jag har på listan i alla fall... får väl se om det dyker upp mer!
Cameline, visst är det tråkigt... Vi skiter också i hur sambon reagerar, det som bekymrar mig lite är om det vållar problem för pappa. Försöker tänka att pappa är vuxen och kan hantera det, men ibland oroar jag mig...
Kakan -07 : Man kan inte ta hand om allt och alla hela tiden. Den dagen man får släppa allt är på sin bröllopsdag så brukar jag tänka..
Kom precis hem från floristen och har fått titta på de rosorna som jag ska ha i buketten..Åhhh va de var vackra..
Sweet avalanche hete de...Stoora
Så här ser de ut;
tinypic.com/view.php
Vi har kvar:
Prata med kantorn inför vigseln (sem denna vecka)
Beställa brudbukett, etc
Beställa viner o bubbel från bolaget
Träffa värdpar/toastmaster o serveringspersonal
Presenter vill värdpar/toastmaster
Träffa bandet - har bara mailat hittills
Skriva färdigt gästpresentationer
Polera förlovningsringarna
Köpa murgröna till bordsdekorationer
Göra bordsplaceringen
Hur gör ni - ger alla sina blivande män morgongåvor?
mammaK : Visst får du höra talet..måste bara skriva klart..